Al getuned ?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Psychotic
Geregistreerd lid

Al getuned ?

Bericht door Psychotic » ma 07 mar, 2005 20:33

Ik zit nog steeds te denken om mijn 93 te Maptunen. Hij rijdt momenteel op G3.

Echter, eigenlijk vind ik hem al heel snel. Vooral bij iets nat wegdek slipt hij binnen de kortste keren weg met de voorwielen. Dus zat ik te denken.. wellicht is hij al enigsinds getuned... Verder is de kmtellernaald ook nogal rap in zijn beweging naar hoge snelheid

Hoe kan ik dit checken, staat er een bepaalde nummercombinatie op de ECU die al getuned is ofzo? Want, hoe meer hoe beter :twisted:

Die ECU zit toch aan de passagierskant onder het dashboardkastje ergens achter het 'tapijt'?

(R)ed
Lid van verdienste

Re: Al getuned ?

Bericht door (R)ed » ma 07 mar, 2005 20:54

Dat doet mijn 9-3lpt ook en ik weet zeker dat hij standaard is!

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 07 mar, 2005 22:09

meet de turbodruk

Sneeuwwitje
Geregistreerd lid

Bericht door Sneeuwwitje » di 08 mar, 2005 9:45

Of meet de acceleraties en vergelijk met de volgende link:

http://www.hirsch-performance.ch/pdf/9- ... 2%20PS.pdf

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » wo 09 mar, 2005 9:16

Sneeuwwitje schreef:Of meet de acceleraties en vergelijk met de volgende link:

Ja, dat is wellicht de makkelijkste methode, kijken waar ik in de buurt kom... :?

Zo, heb vanmiddag ff het dashboardkastje losgeschroeft en gekeken naar de nummers die op de Trionic staan:

Saab AFM5 5F01
Partnr 5171434
Serialnr 305906 W011 4114-60

Hij ziet er nogal orgineel uit :roll: geen Maptune stickertje ofzo :evil:

Iemand die hier iets over kan zeggen ?

Turbodruk zie ik mezelf niet zo snel meten helaas...Of gewoon een keertje ergens ff op een rollerbank zetten.

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » vr 11 mar, 2005 20:27

Sneeuwwitje schreef:Of meet de acceleraties en vergelijk met de volgende link:

Nah, heb je advies ter hand genomen en de acceleratie van 80 tot 120 in z'n vijfde getest en..... precies 13,5 sec. Dit met twee inzittenden.

Hij is blijkbaar toch niet getuned maar rijdt errug goed! Sjesus, als ik nu laat tunen, weet ik helemaal niet meer wat me overkomt :shock:

Leuk vooruitzicht dus.

Gister een wedstrijdje met een Mazda 323 sportief autootje gedaan, stelt niet zoveel voor natuurlijk, hoop herrie, weinig indruk. Hij ineens bij groen wegspurten... dus ik denk laat ik eens ff gasgeven. NAh, binnen no time ingehaald 8)

Sjesus, hij trok zover door dat ik de blauwe rook uit z'n uitlaat zag komen. Nou begrijp ik dus waarom je nooit een autootje van een jong jochie moet kopen. Later zag ik dat er nog vochtdampen van z'n uitlaat kwamen, gewoon een koude motor tot het max trekken hey, way to go.. :wink:

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 11 mar, 2005 20:51

en als je nog niet zeker bent, kan je altijd de topsnelheid uitproberen... 215-220 voor de lpt, richting 240 als er aan geprutst is :wink:

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » vr 11 mar, 2005 21:00

marky schreef:en als je nog niet zeker bent, kan je altijd de topsnelheid uitproberen... 215-220 voor de lpt, richting 240 als er aan geprutst is :wink:
Tellersnelheden neem ik aan?

Gr,

Dennis

Willem4
Geregistreerd lid

Bericht door Willem4 » vr 11 mar, 2005 21:04

Psychotic schreef: Hij is blijkbaar toch niet getuned maar rijdt errug goed! Sjesus, als ik nu laat tunen, weet ik helemaal niet meer wat me overkomt :shock:
Ik heb precies hetzelfde gevoel, zit er ook aan te denken om een stage 1 van Maptun te nemen (150 naar 225 pk :lol: :lol: :lol: ). Is zoiets heel erg makkelijk zelf te doen of is het raadzaam om daar de jongens van Tholen naar te laten kijken? (Zijn Maptun importeur toch?)

En ben ook beetje bang wat het met turbootje doet (2.0 lpt-tje uit 2002 op G3 met 175000 km op de teller)..... :?

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 11 mar, 2005 21:16

Manic schreef:
marky schreef:en als je nog niet zeker bent, kan je altijd de topsnelheid uitproberen... 215-220 voor de lpt, richting 240 als er aan geprutst is :wink:
Tellersnelheden neem ik aan?

Gr,

Dennis
Nee hoor, lpt haalt 215 reeele snelheid, de hpt 230 en de aero 235.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » vr 11 mar, 2005 21:34

Niet dat ik dat niet geloof, maar ik bedoelde eigenlijk meer of dat je dat dan ook op de teller zal af kunnen lezen... voor als hij wil gaan testen.... als de teller 230 aangeeft terwijl je 215 haalt is hij nog niet veel wijzer, dat bedoelde ik :wink: (of zijn de tellers van de 9-3 zo accuraat?)

Greetz,

Dennis

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 11 mar, 2005 22:25

Bij 220 op de teller geeft ie 212 aan op de navi, dus dat valt best mee :wink:

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » vr 11 mar, 2005 23:21

:D Ik schertste bewust een overdreven verschil :wink:

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 11 mar, 2005 23:44

:D weet ik :wink:
zijn we nu niet aan het lullen om te lullen, zoals het er staat is heus duidelijk genoeg hoor :wink:

Willem4
Geregistreerd lid

Bericht door Willem4 » za 12 mar, 2005 1:30

En ik maar iedere keer een mail krijgen als jullie elkaar weer eens opnieuw bevestigd hebben.... :x

Leuk dat abonneren op een onderwerp.... :wink:

Plaats reactie