Toyo Proxes

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Garrett
Lid van verdienste

Toyo Proxes

Bericht door Garrett » za 29 nov, 2003 0:49

Een onderdeel van tuning: banden... Het rubber.

Er werd mij gevraagd naar mijn ervaringen van Toyo Proxes banden aangezien iemand deze op zijn saab wilde monteren...; bij deze. Mijn mening zal niet objectief zijn aangezien ik van 14" naar 16" ben gegaan en van 195-60 naar 215-40.

Het enige wat er over deze band te zeggen is; oneindige grip, bijna niet te bevatten hoeveel verder de limiet van de auto ligt. Het gaat 10.000-20.000km mee maar dat heeft dus ook een reden :lol:

Een aanrader voor iedereen, absoluut. Heb nu op mijn saab 4 nieuwe michelin's laten monteren omdat ik geen zin had voor allebei de auto's ieder jaar naar de bandenboer te hobbelen, en om lekker te sporten pak ik m'n andere auto wel.

Ik durf bijna te stellen dat het monteren van Toyo's (in iets bredere maat als standaard) bijna evenveel, al dan niet meer, uitmaakt voor de wegligging als verlagen/schokbrekers.

Succes :D

ps: gelukkig zijn ze ook niet buitensporig duur!

Injectie
Moderator

Re: Toyo Proxes

Bericht door Injectie » za 29 nov, 2003 9:37

Dat is mooi.
Bedankt

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 29 nov, 2003 13:33

Wel oppassen met nat weer, dan hebben ze een stuk minder grip als "normale" banden; ik lees net zelfs dat toyo's nog een stukje goedkoper zijn als de zgn. "vooraanstaande" merken!

Succes met je keuze :D Als je verschillende winter en zomervelgen hebt zijn de toyo's denk ik just perfect!

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 29 nov, 2003 14:32

Lees het stukje over het ring bezoekje van 8 nov maar eens goed door 8) 8)

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 29 nov, 2003 17:49

4x toyo proxes voor injectie dus rond de maand maart 2004 :P

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 29 nov, 2003 20:18

Iets eerder. Iedereen mag rond 21 Februari mijn nieuwe 17 Inch velgen komen bewonderen in Nijverdal. Hoogst waarschijnlijk voorzien van Toyo's.

Kom jij ook ben je de tweede die ik ontmoet die zich ook heeft aangemeld op mijn site.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » zo 30 nov, 2003 4:12

Zoals ik het nu kan zien is bijna iedere red arrow op je site aangemeld, wat ik hoogst onwaarschijnlijk acht....

Hoe lang loopt die site al en heb je al eens updates binnen gehad? (Van toto's e.d....)

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 30 nov, 2003 14:23

Mijn register loopt nu een ruime twee jaar. Voor een maand terug heb ik eens gevraagd of er mensen updates ouden sturen. Daar heb ik een 4 of 5 reacties op gehad.
een paar auto's in die lijst zijn bij ons in onderhoud dus die update ik zelf regelmatig.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » zo 30 nov, 2003 19:58

Flèche Rouge schreef:Ik durf bijna te stellen dat het monteren van Toyo's (in iets bredere maat als standaard) bijna evenveel, al dan niet meer, uitmaakt voor de wegligging als verlagen/schokbrekers.
Bijna :wow:

In de verhouding verlagingset vs. goed rubber, dan is een verlagingset toch wel 10x beter. Rubber is natuurlijk niet onbelangrijk en de proxes is wel een redelijke band maar dat is de potenza van bridgestone ook wel, gewoon lekker een stukje zachter en dus lekker kleven. :twisted:

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » zo 30 nov, 2003 20:25

Ben ik helemaal mee eens!

Geef mij maar de bridgestone Potenza SO3 pole position. Heerlijke band, en geweldig in de regen. Ik heb voor de verandering de grote concurrent van deze eens geprobeerd, nl de michelin Pilot Sport. Zeker geen slechte band, maar de SO3 blijft aan de top staan. Volgende keer leg ik deze er weer om. 8)

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » zo 30 nov, 2003 21:13

Mark; heb je ook het prijsverschil in overweging genomen? Het verschil in kwaliteit tussen Bridgetone Potenza en Toyo's is kleiner als de prijs doet vermoeden...

Ikzelf heb nog nooit met Bridgetones gereden dus echt objectief kan het nooit zijn. Bovendien; iedereen vind zijn eigen sport-band de beste, anders zou je hem niet gekocht hebben natuurlijk :P

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » zo 30 nov, 2003 21:20

IK heb de bridgestones 150euro per band betaald, voor een 215/45/17 maat lijkt me dat geen slechte prijs. Wat voor mij erg belangrijk is, is de grip bij slechte weersomstandigheden. Kben zelf namelijk veel op de baan, en euh af en toe :oops: laat ik me wel eens gaan....

Afbeelding

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » zo 30 nov, 2003 21:26

Waar koop jij je banden :D

110euro voor 215/40/16 voor toyo's

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » zo 30 nov, 2003 21:37

bij de bandenboer :lol: :lol: :lol:

hehe nee, was wat aan het rondkijken en blijkbaar zit er veel verschil tussen de bandenboeren... Helaas is de goedkope koop niet altijd de beste koop :cry: De pipo heeft namelijk mijn 2 velgen verneukt met de banden erop te leggen ;-|+ ;-(+ :rtfm:

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » zo 30 nov, 2003 21:55

Ik weet niet hoe het met de verschillen in de maten en typen van de banden zit, maar ik hoor nog wel eens wat negatieve geluiden over Bridgestone banden, met name dat ze erg veel herrie maken.

Mijn vader had ze onder de Carisma zitten (ok geen vergelijking met een Saab, maar het gaat hier om de banden) en daar maakten ze een hoop herrie. Sinds een half jaar of zo heeft ie er nu voor twee Michelins onder zitten en ik heb zelf ervaren dat die een stuk stiller zijn.

Plaats reactie