BOV vs. Recirculating Valve

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
doktorevil
Geregistreerd lid

BOV vs. Recirculating Valve

Bericht door doktorevil » do 10 mar, 2005 16:29

Heren Turbo heads,

Dit is de situatie:
Met een atmosferische BOV van Turbo XS krijg ik de eerste een fuel cut lijkt het wel. Wat bedoel ik daarmee; als ik de auto start, warm draai en de eerste keer flink druk (0,8 / 1.0 bar) opbouw, overschakel van bijvoorbeeld 2 naar 3, dan valt ie stil. Effe terugschakelen en weer verder gaan geen last meer van dit verschijnsel. Ook met een atmisferische valve van Forge hetzelfde effect.

En met de Forge Recirculating valve nergens last van.....behalve dat tussen het schakelen langer duurt dat de turbodruk op het voorgaande niveau is......En, belangrijker nog, geen wooosh.. :cry: :cry:

Iemand idee-en danwel oplossingen?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: BOV vs. Recirculating Valve

Bericht door RoccoH » do 10 mar, 2005 21:00

ik neem aan dat het een BOV is met dubbele zuigers?

anders lekt 'ie misschien en is het tijd voor een nieuwe?

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » do 10 mar, 2005 21:45

Ik heb idd een gesloten uitvoering met 2 zuigers.
En dat werkt geweldig!
Dus dat zou best kunnen denk ik.

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » vr 11 mar, 2005 10:33

De beide BOV's hebben dubbelle zuigers, de TurboXS in elk geval. En de veer, daar kan het niet aan liggen want al vanaf het moment dat ze er nieuw opzaten gebeurde het.

Het ding is namelijk als ik op het circuit rij of lekker aggressief rij dan is een BOV echt geen probleem.... Maar als je gewoon woon-werk verkeer doet, dan is het ietwat 'ongemakkelijk'.

Nu ja, we'll see what happens..

Tijn

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » vr 11 mar, 2005 15:13

Probleem is mij persoonlijk niet onbekend ;). Mijn oplossing was het opniew aspellen van de dashpot - het verende terugslagklepje achter de gasklep dat ervoor zorgt dat de gasklep niet in één klap sluit wanneer je het gas loslaat. Is eigenlijk een emissiegerelateerd item.

Mocht je auto er géén hebben - er zit nog een vrijwel nieuwe op je 2.1 liter spruitstuk... :D

Plaats reactie