Turbo model op LPG
-
Joshua
- Geregistreerd lid
Turbo model op LPG
Ik heb vernomen dat je een 16v t ook op LPG kan laten lopen, met naar schijnt weinig problemen, heb ik vernomen van een Saab handelaar die dit heeft laten doen( 300 ng), en met goede resultaten...
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Re: Turbo model op LPG
Turbo en LPG past niet samen wordt eens gezegd, maar ik ben nog al mensen tegengekomen die deze combinatie (Turbo en 16V wel te verstaan, niet 8V!) gewaagd hebben, en dit ook zonder de minste problemen.
Maar vermijd toch om met een Turbo op gas te 'racen', want anders loop je meer risico op backfire.
Bij nieuwere auto's met LPI zijn deze problemen zelf onbekend.
Maar vermijd toch om met een Turbo op gas te 'racen', want anders loop je meer risico op backfire.
Bij nieuwere auto's met LPI zijn deze problemen zelf onbekend.
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Ondanks dat ik mijn twijfels heb (ordinaire vooroordelen
) sprak ik afgelopen jaar iemand (Leon Murphy) die een 9-5 rijdt op LPG. sterker nog, die er mee naar, en over de nurburgring is gereden zonder een backfire. Hij wist mij te vertellen dat het heel goed te doen is om een turbo op lpg te laten lopen en verwees al mijn 'vooroordelen' als zijnde 'rubbish' naar het rijk der fabelen. Zou het wel door een een vakman laten doen, lijkt me zo.
grt,
Tijn
grt,
Tijn
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Leon rijdt inderdaad met een stevige 9-5 Turbo op gas, maar het is wel een LPI.
Maar zelf met de oudere gas-installaties (niet ingespoten) lijkt het mogelijk; vorig jaar heb ik nog een Brit ontmoet die ook dagelijks nogal hevig reed met zijn opgevoerde 9000 HPT, en problemen heeft ook hij nooit gekend.
Ik denk ook dat er nogal veel mensen zijn die daar onterecht vooroordelen over hebben...
Maar zelf met de oudere gas-installaties (niet ingespoten) lijkt het mogelijk; vorig jaar heb ik nog een Brit ontmoet die ook dagelijks nogal hevig reed met zijn opgevoerde 9000 HPT, en problemen heeft ook hij nooit gekend.
Ik denk ook dat er nogal veel mensen zijn die daar onterecht vooroordelen over hebben...
-
Injectie
- Moderator
Ik denk dat het vooral afgeraden wordt. Omdat als het misgaat de gevolgschade veel groter is. Denk maar eens aan de turbo die alles je inlaat inpompt ineens het dubbele terugkrijgt. Die wil wel kapot gaan door zoiets.
Dessalnietemin rijden er tegenwoordig heel veel 9-3, 9-5 jes op gas en allemaal met Turbo.
Dessalnietemin rijden er tegenwoordig heel veel 9-3, 9-5 jes op gas en allemaal met Turbo.
-
Garrett
- Lid van verdienste
denk dat de evolutie van de turbo ook niet stilgestaan heeft... 9-3 turbo op gas (lpi dan) zou ik niet zoveel problemen mee hebben
Maar no way dat er een gastank achter in mn red arrow komt te liggen
gas is om op te koken
Maar no way dat er een gastank achter in mn red arrow komt te liggen
gas is om op te koken
-
Joshua
- Geregistreerd lid
Dan kan het binnenkort nog wel eens heet onder je billetjes gaan worden
, letterlijk een 'rode'pijl