ombouw naar 3.0 V6 tid
-
DanielR
- Geregistreerd lid
ombouw naar 3.0 V6 tid
Misschien een rare vraag, maar ik was nieuwsgierig of het mogelijk is om in een 9-3 2.2 tid een 3.0 v6 diesel uit de 9-5 in te bouwen. Geeft toch een hoop vermogen en koppel met een gunstig brandstofverbruik lijkt me.
-
Jelmer
- Geregistreerd lid
Re: ombouw naar 3.0 V6 tid
Ik weet niet of je dit serieus bedoelt, maar als je meer vermogen/koppel wil kan je misschien beter denken aan tuning van de 2.2 tid.
Kijk voor de details maar eens op de website van maptun of hirsch.
Kijk voor de details maar eens op de website van maptun of hirsch.
-
DanielR
- Geregistreerd lid
Is niet iets wat ik zelf zou doen, maar leek me wel een grappig idee. Een 3.0 v6 heeft standaard 170 pk als ik me niet vergis en dit is misschien te verhogen tot 190 pk met een chip.
-
B235R
- Lid van verdienste
vast wel! als er al opel corsa's rondrijden met jou 2.2 TiD blokDanielR schreef:Misschien een rare vraag, maar ik was nieuwsgierig of het mogelijk is om in een 9-3 2.2 tid een 3.0 v6 diesel uit de 9-5 in te bouwen. Geeft toch een hoop vermogen en koppel met een gunstig brandstofverbruik lijkt me.
maar echt realistisch is het natuurlijk niet, zoiets kost erg veel moeite en wil je het goed uitvoeren veel geld.
176 pk heeft de V6 TiD
-
renepruisscher
- Geregistreerd lid
denk dat je veel ervoor moet ombouwen het blok zelf inbouwen is nog niet zo'n probleem maar denk dat je onderstel er niet op gebaseerd is 
-
Oliver
- Geregistreerd lid
Als je al de vraag moet stellen óf het mogelijk is, begin je er best niet aan