chiptunen van de 93 Tid 125 pk?
-
turboflix
- Donateur

chiptunen van de 93 Tid 125 pk?
Na lang zoeken heb ik een tuning mogelijkheid gevonden voor de 125 pk diesel.
Ik weet dat er iets was/is van Abbot maar dat heeft nogal wat zwarte rook veroorzaakt bij Mark A destijds.
Nu heb ik gevonden: www.soundstation.nl
(via www.autochiptuning.nl)
iemand ervaring met die 'powertuning' of dat bedrijf? ..??
grtz,
fliks
Ik weet dat er iets was/is van Abbot maar dat heeft nogal wat zwarte rook veroorzaakt bij Mark A destijds.
Nu heb ik gevonden: www.soundstation.nl
(via www.autochiptuning.nl)
iemand ervaring met die 'powertuning' of dat bedrijf? ..??
grtz,
fliks
-
Henk1
- Geregistreerd lid
Re: chiptunen van de 93 Tid 125 pk?
Hoi,
Bij Tholen in Bergen op Zoom kost een powerbox
860 euro incl. Je hebt dan 150pk en 320 Nm. Dit werkt goed.
-
Marc
- Lid van verdienste
Veel geld voor een ordinaire powerbox. Zeker als je weet dat deze enkel het inspuitsignaal van de dieselpomp verhogen, terwijl die dieselpomp al een redelijk zwakke unit is.
De meesten die ik ken met een powerbox hebben na verloop van tijd de dieselpomp moeten vervangen en als je weet dat die pomp alleen al 3000+ euro is...
De meesten die ik ken met een powerbox hebben na verloop van tijd de dieselpomp moeten vervangen en als je weet dat die pomp alleen al 3000+ euro is...
-
turboflix
- Donateur

de powerbox die ik bedoel kost bij soundstation.nl 455 euro en geeft 150 pk en 330 NM..Henk1 schreef:Hoi,
zou dat dezelfde zijn??
f
-
Jochen
- Geregistreerd lid
En de powerbox van Maptun? Heeft hier iemand ervaring me?
-
Marc
- Lid van verdienste
Daar heb ik al evenmin vertrouwen in, om bovenstaande reden.Jochen schreef:En de powerbox van Maptun? Heeft hier iemand ervaring me?
-
turboflix
- Donateur

\marky schreef:Daar heb ik al evenmin vertrouwen in, om bovenstaande reden.Jochen schreef:En de powerbox van Maptun? Heeft hier iemand ervaring me?
is er dan uberhaupt een goede tuning voor de 125 pk diesel?
-
Henk1
- Geregistreerd lid
Hoi Marky,
Als ik zo op verschillende autosites kijk zie ik bij de testen niet
echt hele negatieve uitslagen voor wat betreft de slijtage van de
brandstofpompen.Ik ben maar een leek op dat gebied maar ik denk dat zulke testen toch redelijk de waarheid weergeven.....
Een nieuwe brandstofpomp kost +/- tussen de 1600 en 2100 euro(dit na telefonisch consult
brandstofpompen.Ik ben maar een leek op dat gebied maar ik denk dat zulke testen toch redelijk de waarheid weergeven.....
Een nieuwe brandstofpomp kost +/- tussen de 1600 en 2100 euro(dit na telefonisch consult
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Dat is nog steeds tussen de 3500 en 4500 guldens!!!Henk1 schreef: Een nieuwe brandstofpomp kost +/- tussen de 1600 en 2100 euro(dit na telefonisch consult
Het is bekend dat de brandstofpomp "snel"stukgaat bij de Saab 2.2 Tid, zeker wanneer je hem extra gaat belasten.
Marky stelt niet dat de vermogensstijging niet word gehaald, maar dat het risico hoger word dat de pomp overlijd.
-
Marc
- Lid van verdienste
Voor de 115pk versie wel, voor de 125pk versie heb ik zelf nooit iets gevonden (buiten de diverse powerboxen)turboflix schreef:\marky schreef:Daar heb ik al evenmin vertrouwen in, om bovenstaande reden.Jochen schreef:En de powerbox van Maptun? Heeft hier iemand ervaring me?
-
Marc
- Lid van verdienste
Bij mijn diesel heb ik de pomp 2 keer mogen vervangen, Mark A zit ondertussen ook aan zijn tweede pomp en zo zijn er nog verschillende verhalen te lezen op de diverse forums. Dit geeft een veel beter beeld dan een test van een powerbox na montage.Henk1 schreef:Hoi Marky,
Ben je zeker dat je een leek bent en in Antwerpen woont?
-
Hanm
- Lid van verdienste
Hirsch levert inmiddels tuning voor de 2.2 TiD onder fabrieksgarantie. Ik weet alleen niet of het op de "oude" 9-3 kan, ik heb de optie tot nog toe alleen gezien voor de 9-5 en Sport Sedan.
-
Jochen
- Geregistreerd lid
En dat is?marky schreef:Voor de 115pk versie wel, voor de 125pk versie heb ik zelf nooit iets gevonden (buiten de diverse powerboxen)turboflix schreef:\marky schreef: Daar heb ik al evenmin vertrouwen in, om bovenstaande reden.
-
Erik
- Lid van verdienste
Als ik dit verhaal mag geloven is het idd erg veel geld voor weinig....zeg maar.Marky schreef:Veel geld voor een ordinaire powerbox. Zeker als je weet dat deze enkel het inspuitsignaal van de dieselpomp verhogen
-
turboflix
- Donateur

hmmm... ik krijg de neiging om zelf zo'n kastje te (laten) maken en dan schakelbaar aan te sluiten en dan te zien wat het verschil is...erik schreef:Als ik dit verhaal mag geloven is het idd erg veel geld voor weinig....zeg maar.Marky schreef:Veel geld voor een ordinaire powerbox. Zeker als je weet dat deze enkel het inspuitsignaal van de dieselpomp verhogen
iemand hier die zin heeft mij daarbij te helpen ?
ik ben a-technisch namelijk...
grtz,
felix