Na een jaar vrij probleemloos toeren staat mijn 900T RA, Nr 62, dan nu toch ff noodgedwongen aan de kant.... Lees en huiver!
Het was in de nacht van vrijdag op zaterdag. We waren lekker op weg van Hulst naar Antwerpen, een kilometer of 50, toen met een vaartje van zo'n 160 km/u (en nog aan't accelereren
Al snel bleek dat 't niet m'n blok zelf was, aangezien dit stilstaand zonder problemen draaide. Maar dat 't probleem elders zat. Koppelen en schakelen was geen probleem, maar als ik gewoon in versnelling vooruit wilde rijden, gaf ze geen sjoege. Ook duwen in z'n vrij bleek niet meer mogelijk, laat staan slepen. Bij het proberen was er ter hoogte van de aandrijfassen een blokkering hoorbaar, bonk, en dus was de conclusie al snel gemaakt...
Dankzij de ANWB (nee dit is zeker geen reclame, let maar op) was ik DRIE uur later thuis. Wat kunnen 20 kilmeter toch een probleem zijn met de huidige samenwerking tussen Belgie en NL....
Nu ben ik dus op zoek naar een mooie nieuwe versnellingsbak. Ben in bezit van een eigen brug en ben van plan het zelf te doen. Ik begrijp dat het blok er wel uit moet, maar dat was ik -jaja- toch al es van plan. Wil als 't ding eruit ligt gelijk alles menemen wat de komende jaren misschien problemen gaat veroorzaken, zoals koppakking, koppelingsplaten ed.
Ik weet niet of er liefhebbers zijn die ervaring hebben met dergelijke klussen, maar bij deze een oproep aan hen om te reageren. En dan doel ik natuurlijk vooral op goeie en goedkope adresjes voor onderdelen. En natuurlijk of er zaken zijn die jij zelf zou mee pakken als je blok er toch uit ligt....
Alvast bedankt
Daan!