SAAB 9-3 2.2 TID (115pk)
-
marc900
- Geregistreerd lid
SAAB 9-3 2.2 TID (115pk)
ik zou mijn SAAB 9-3 TID (115pk) graag wat meer pk's en koppel geven heeft iemand hier ervaring mee en weet wat dit gaat kosten en hoeveel pk er makkelijk uit te halen is?
-
Michel Amsterdam
- Geregistreerd lid
Re: SAAB 9-3 2.2 TID (115pk)
Ik ben er ook mee bezig geweest. Er zijn zoveel aanbieders en even zoveel prutsers.
Ik heb dus nog niets op een luchtfulter van J&R na.
Dit geeft net even iets meer kracht bij 1800 toeren maar het gaat misschien maar om een paar pk en koppel..? Brandstofverbruik is wel lager geworden.
Ook de verhalen die je hier leest over problemen die kunnen onstaan met de brandstofpomp hebben mij tegen gehouden.
http://www.abbottracing.com/2003/index.htm en dan verder naar de 9-3
die bieden een powerbox + luchtfilter aan waardoor het vermogen gaat naar 150 pk, over koppel toename wordt niet gesproken. Wat een prijzen
Je kan ook langs de dealer gaan en eens om hun mening en ervaring vragen.
Ik heb dus nog niets op een luchtfulter van J&R na.
Dit geeft net even iets meer kracht bij 1800 toeren maar het gaat misschien maar om een paar pk en koppel..? Brandstofverbruik is wel lager geworden.
Ook de verhalen die je hier leest over problemen die kunnen onstaan met de brandstofpomp hebben mij tegen gehouden.
http://www.abbottracing.com/2003/index.htm en dan verder naar de 9-3
die bieden een powerbox + luchtfilter aan waardoor het vermogen gaat naar 150 pk, over koppel toename wordt niet gesproken. Wat een prijzen
Je kan ook langs de dealer gaan en eens om hun mening en ervaring vragen.
-
brat!
- Geregistreerd lid
ik heb m'n vorige bij "autotechnics" (= powerchips) laten doen.
1ste keer had ie véél te veel power (niet gezond) en de tweede keer (gratis natuurlijk en ze leveren trouwens prima service en luisteren ook naar je wensen) was ie prima. Het rem-gevoel als je de gas loslaat, wat je bij een benzine niet hebt is helemaal weg (joepie) en hij gaat een stuk vlotter (soepeler). Dat was wat ik toen wilde en ook kreeg.
Ik betaalde er toen 399 voor (bon van 't autosalon van 100 euro der al af geteld)
Als je daar gaat, doe Paul dan de groeten van me
ps: De meeste aanbieders van OBD-tuning stellen dat ze de 115pk naar 143-149pk kunnen brengen.
1ste keer had ie véél te veel power (niet gezond) en de tweede keer (gratis natuurlijk en ze leveren trouwens prima service en luisteren ook naar je wensen) was ie prima. Het rem-gevoel als je de gas loslaat, wat je bij een benzine niet hebt is helemaal weg (joepie) en hij gaat een stuk vlotter (soepeler). Dat was wat ik toen wilde en ook kreeg.
Ik betaalde er toen 399 voor (bon van 't autosalon van 100 euro der al af geteld)
ps: De meeste aanbieders van OBD-tuning stellen dat ze de 115pk naar 143-149pk kunnen brengen.
-
bliepje
- Geregistreerd lid
-
TiDje
- Geregistreerd lid
Ik heb het in 2002 ook laten doen bij Autotechnics in Etten-Leur. De eerste keer kostte het me 3 uur en was het nog niet gelukt. 2e keer was het in een uur geregeld. Kostte 399 euro maar kreeg vanwege mislukte eerste keer korting en heb ca. 280 euro betaald.brat! schreef:ik heb m'n vorige bij "autotechnics" (= powerchips) laten doen.
Koppeltoename (ca. 20-25%??) is zeer goed te merken. En ook de dip die er eerst inzat bij 3000 rpm is geheel weg.
Rij ook zuiniger (> 5%). Als ik mijn best doe (95 km/cruise control etc.) dan rij ik 5,3 op 100 (1 op 18,8 !!). Wie doet dat me na?
-
John.K
- Geregistreerd lid
quote]
Ik heb het in 2002 ook laten doen bij Autotechnics in Etten-Leur. De eerste keer kostte het me 3 uur en was het nog niet gelukt. 2e keer was het in een uur geregeld. Kostte 399 euro maar kreeg vanwege mislukte eerste keer korting en heb ca. 280 euro betaald.
Koppeltoename (ca. 20-25%??) is zeer goed te merken. En ook de dip die er eerst inzat bij 3000 rpm is geheel weg.
Rij ook zuiniger (> 5%). Als ik mijn best doe (95 km/cruise control etc.) dan rij ik 5,3 op 100 (1 op 18,8 !!). Wie doet dat me na?[/quote]
Ik niet ga echt geen 95 rijden
Ik heb het in 2002 ook laten doen bij Autotechnics in Etten-Leur. De eerste keer kostte het me 3 uur en was het nog niet gelukt. 2e keer was het in een uur geregeld. Kostte 399 euro maar kreeg vanwege mislukte eerste keer korting en heb ca. 280 euro betaald.
Rij ook zuiniger (> 5%). Als ik mijn best doe (95 km/cruise control etc.) dan rij ik 5,3 op 100 (1 op 18,8 !!). Wie doet dat me na?[/quote]
Ik niet ga echt geen 95 rijden
-
max
- Geregistreerd lid
-
TiDje
- Geregistreerd lid
-
John.K
- Geregistreerd lid
Owwww nee, slickTiDje schreef:Weet niet; kijk even op autotechnics.be.
p.s. Ik heb ook mijn motor 2 maal behandeld met Slick 50; scheelt ook minimaal 3% verbruik en 5% geluid.
Heb dit in het verleden gedaan en na 20.000 km enorm rauw lopen.
Garage rade een complete revisie aan ivm uitgelopem lagers, motor had 150.000 gelopen.
Ik geloof er niet in.
John