ja, we willen wel wat spectaculairs zien anders krijg je geen appelflap!taaffert schreef:Geef je ons een demo zaterdag?
==>> waterinjectie voor minder dan 100euro wie denkt e
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: di 28 okt, 2008 23:42
- Regio: - kies een regio
- kawaman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: ma 18 dec, 2006 15:10
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
hey, ben er niet verder mee gegaan, racewagen komt op E85 dan is dit overbodig....
maar als je verder wilt gaan, de pomp is het belangrijkste.
ik heb ergens gevonden welke je moet zoeken goedkoopste en goed.
zal het effe opzoeken.
en sproeier gebruiken ipv injector. vele kleintjes zijn better dan 1 grote.
grtz
maar als je verder wilt gaan, de pomp is het belangrijkste.
ik heb ergens gevonden welke je moet zoeken goedkoopste en goed.
zal het effe opzoeken.
en sproeier gebruiken ipv injector. vele kleintjes zijn better dan 1 grote.
grtz
1.9 TID - 1.9 TTID - 2.0TTID - 2.8T - 2.0T - 2.3T Tuning met Vermogenbank ?mail info@kcperormance.eu
Mercedes 190 3.0Turbo 500pk 700nm! / Saab 9-5 AKA SMURF 514pk 742nm
Daily Mercedes CLK500 (twin turbo build coming up !!)
Nooit genoeg vermogen? - KCPerformance - Stay Tuned
Mercedes 190 3.0Turbo 500pk 700nm! / Saab 9-5 AKA SMURF 514pk 742nm
Daily Mercedes CLK500 (twin turbo build coming up !!)
Nooit genoeg vermogen? - KCPerformance - Stay Tuned
- aha!
- Donateur
- Berichten: 341
- Lid geworden op: do 24 dec, 2009 20:58
- Regio: NL - Provincie Overijssel
waterinjectie
Hoi Kawaman,
als je wilt weten hoe waterinjectie echt goed wordt uitgelegd, berekend en met praktische onderdelen is te realiseren, lees dan
http://www.rbracing-rsr.com/waterinjection.html
je moet even volhouden, alle pagina's lezen, g e w e l d i g e site!
Het type "aquamist" pomp dat je nodig hebt (niet lachen!) komt uit een espresso-apparaat!
Beter nieuw en exact op maat kopen bij de fabriek:
http://www.novamaxindustrial.com/Gotec.htm
en hier is ook besturingselectronica te krijgen (PWM)
Alle andere pompen zijn rubbish omdat ze veel te veel flow en te weinig druk leveren. Alleen een hogedruk pomp kan voldoende fijne waternevel produceren om waterinjectie goed te laten functioneren. Gotec pomp blokkeert flow bij stilstand dus checkvalve is niet nodig.
Nozzle(s) gewoon nieuw kopen bij aquamist, topkwaliteit voor redelijke prijs. Rest van de aquamist spullen heb je niet nodig.
Waterslang van harde kunststof nemen om drukval te voorkomen. Bevestiging met snel-knelkoppeling NIET met slangklem want dat is onvoldoende drukbestendig.
Gewoon ruitespoeiertank gebruiken als voorraad tank en laag-niveau vlotter schakelaar gebruiken om systeem uit te schakelen en gelijk turbodruk terugregelen.
50%water-50%methanol gebruiken, vanwege calorische waarde, koeling,
verbetering klopvastheid en vorstbestendigheid.
Je bent handig genoeg om een pulsje van een injector te halen of een druksignaal om dit geheel aan te sturen
helaas ben ik zelf te weinig tuner om dit te realiseren, maar ik denk met je mee!
Als je het lukt............ super...... ik voorspel je dat vele klanten staan te trappelen!
als je wilt weten hoe waterinjectie echt goed wordt uitgelegd, berekend en met praktische onderdelen is te realiseren, lees dan
http://www.rbracing-rsr.com/waterinjection.html
je moet even volhouden, alle pagina's lezen, g e w e l d i g e site!
Het type "aquamist" pomp dat je nodig hebt (niet lachen!) komt uit een espresso-apparaat!
Beter nieuw en exact op maat kopen bij de fabriek:
http://www.novamaxindustrial.com/Gotec.htm
en hier is ook besturingselectronica te krijgen (PWM)
Alle andere pompen zijn rubbish omdat ze veel te veel flow en te weinig druk leveren. Alleen een hogedruk pomp kan voldoende fijne waternevel produceren om waterinjectie goed te laten functioneren. Gotec pomp blokkeert flow bij stilstand dus checkvalve is niet nodig.
Nozzle(s) gewoon nieuw kopen bij aquamist, topkwaliteit voor redelijke prijs. Rest van de aquamist spullen heb je niet nodig.
Waterslang van harde kunststof nemen om drukval te voorkomen. Bevestiging met snel-knelkoppeling NIET met slangklem want dat is onvoldoende drukbestendig.
Gewoon ruitespoeiertank gebruiken als voorraad tank en laag-niveau vlotter schakelaar gebruiken om systeem uit te schakelen en gelijk turbodruk terugregelen.
50%water-50%methanol gebruiken, vanwege calorische waarde, koeling,
verbetering klopvastheid en vorstbestendigheid.
Je bent handig genoeg om een pulsje van een injector te halen of een druksignaal om dit geheel aan te sturen
helaas ben ik zelf te weinig tuner om dit te realiseren, maar ik denk met je mee!
Als je het lukt............ super...... ik voorspel je dat vele klanten staan te trappelen!
900 1982, daily drive for my wife
- kawaman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: ma 18 dec, 2006 15:10
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
http://www.ericsaabsite.com/Upgrades/St ... erInj.html
deze pomp dus :
http://www.pro-spray.com/product_detail ... 25&PID=182
hier is de andere site waar ik wat op vond.
ik ga voorlopig geen waterinjectie gebruiken. daar er mensen zijn die dat wel willen, geen probleem eventueel kan ik je helpen.
maar ik heb het niet nodig omdat ik op E85 ga rijden met de circuit car...
grtz
deze pomp dus :
http://www.pro-spray.com/product_detail ... 25&PID=182
hier is de andere site waar ik wat op vond.
ik ga voorlopig geen waterinjectie gebruiken. daar er mensen zijn die dat wel willen, geen probleem eventueel kan ik je helpen.
maar ik heb het niet nodig omdat ik op E85 ga rijden met de circuit car...
grtz
1.9 TID - 1.9 TTID - 2.0TTID - 2.8T - 2.0T - 2.3T Tuning met Vermogenbank ?mail info@kcperormance.eu
Mercedes 190 3.0Turbo 500pk 700nm! / Saab 9-5 AKA SMURF 514pk 742nm
Daily Mercedes CLK500 (twin turbo build coming up !!)
Nooit genoeg vermogen? - KCPerformance - Stay Tuned
Mercedes 190 3.0Turbo 500pk 700nm! / Saab 9-5 AKA SMURF 514pk 742nm
Daily Mercedes CLK500 (twin turbo build coming up !!)
Nooit genoeg vermogen? - KCPerformance - Stay Tuned
- aha!
- Donateur
- Berichten: 341
- Lid geworden op: do 24 dec, 2009 20:58
- Regio: NL - Provincie Overijssel
waterinjectie
O.....
Da´s dan jammer
Racen op E85 zonder turbo...... da schiet niet op he.....
Racen met turbo, dan wil je toch (afhankelijk van je raceklasse natuurlijk) maximaal motorvermogen en maximale betrouwbaarheid
ik stel voor dat je er nog eens over nadenkt.
Da´s dan jammer
Racen op E85 zonder turbo...... da schiet niet op he.....
Racen met turbo, dan wil je toch (afhankelijk van je raceklasse natuurlijk) maximaal motorvermogen en maximale betrouwbaarheid
ik stel voor dat je er nog eens over nadenkt.
900 1982, daily drive for my wife
- kawaman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: ma 18 dec, 2006 15:10
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
ik ga wel met turbo race
zonder is er ook niet veel aan op het rechte stuk vind ik.
Holset turbo
E85 heeft octaan 105 of meer. dus aan die waterinjectie heb ik niet veel.
uitlaatgas temperatuur zal nu wel al niet te hoog worden
maar mss kom het er wel van. maar ik kan nu bij vollast en volle belasting al 17graden vooronsteking geven... bij benzine amper 9 ongeveer. dus ja... ik wil niet teveel stress op de zuigers zetten .
terug op topic.
grtz
zonder is er ook niet veel aan op het rechte stuk vind ik.
Holset turbo
E85 heeft octaan 105 of meer. dus aan die waterinjectie heb ik niet veel.
uitlaatgas temperatuur zal nu wel al niet te hoog worden
maar mss kom het er wel van. maar ik kan nu bij vollast en volle belasting al 17graden vooronsteking geven... bij benzine amper 9 ongeveer. dus ja... ik wil niet teveel stress op de zuigers zetten .
terug op topic.
grtz
1.9 TID - 1.9 TTID - 2.0TTID - 2.8T - 2.0T - 2.3T Tuning met Vermogenbank ?mail info@kcperormance.eu
Mercedes 190 3.0Turbo 500pk 700nm! / Saab 9-5 AKA SMURF 514pk 742nm
Daily Mercedes CLK500 (twin turbo build coming up !!)
Nooit genoeg vermogen? - KCPerformance - Stay Tuned
Mercedes 190 3.0Turbo 500pk 700nm! / Saab 9-5 AKA SMURF 514pk 742nm
Daily Mercedes CLK500 (twin turbo build coming up !!)
Nooit genoeg vermogen? - KCPerformance - Stay Tuned
- Rooie Cabrio
- Geregistreerd lid
- Berichten: 298
- Lid geworden op: ma 28 feb, 2005 20:56
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: ==>> waterinjectie voor minder dan 100euro wie denkt e
Ik heb onlangs mijn dagelijkse auto een oude volvo omgeruild voor een Alfo romeo 156 JTD en heb hier eens naar wat tuningsmogelijkheden gekeken.
Zij zijn lyrisch over de Water/Methanol mogelijkheden en ik moet zeggen prijstechnisch een erg leuke oplossing tov het resultaat. http://www.coolisbetter.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kans is erg groot dat ik deze binnenkort ga inbouwen (met wat ander modificaties), maar als het bevalt zal ik zeker overwegen om een set in mijn Saab te bouwen.
Zij zijn lyrisch over de Water/Methanol mogelijkheden en ik moet zeggen prijstechnisch een erg leuke oplossing tov het resultaat. http://www.coolisbetter.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kans is erg groot dat ik deze binnenkort ga inbouwen (met wat ander modificaties), maar als het bevalt zal ik zeker overwegen om een set in mijn Saab te bouwen.
9-3 Cabrio T5 Maptun Stage 5+
- Jemmo
- Geregistreerd lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: ma 05 jan, 2009 17:14
- Regio: - kies een regio
Re: ==>> waterinjectie voor minder dan 100euro wie denkt e
Ik rijd al jaren met water/methanol injectie op mijn 99T CC. Het mengsel wordt vóór de gasklep via een nozzel en een hogedrukpomp (aquamist)ingespoten . Het moment van inspuiten wordt bepaald door een vooraf regelbare turbodruk. Bij mij bij 0,8 bar.Werkt goed en geeft een boel plezier.
99T CC 1978,210PK;9000CSE,FPT,250PK
- Jemmo
- Geregistreerd lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: ma 05 jan, 2009 17:14
- Regio: - kies een regio
Re: ==>> waterinjectie voor minder dan 100euro wie denkt e
Sorry, het is een coolingmist pomp.
99T CC 1978,210PK;9000CSE,FPT,250PK
- Dilemma
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: wo 16 nov, 2005 23:04
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: ==>> waterinjectie voor minder dan 100euro wie denkt e
Zo, ik heb gisteren ook een setjes besteld bij deze firma.Rooie Cabrio schreef:Ik heb onlangs mijn dagelijkse auto een oude volvo omgeruild voor een Alfo romeo 156 JTD en heb hier eens naar wat tuningsmogelijkheden gekeken.
Zij zijn lyrisch over de Water/Methanol mogelijkheden en ik moet zeggen prijstechnisch een erg leuke oplossing tov het resultaat. http://www.coolisbetter.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kans is erg groot dat ik deze binnenkort ga inbouwen (met wat ander modificaties), maar als het bevalt zal ik zeker overwegen om een set in mijn Saab te bouwen.
Komt in de loop van de week binnen en dan nog even inbouwen.
Ik zal de resultaten posten - wellicht in een nieuw topic - met onderbouwde meetresultaten.
Aangezien ik ook het pingel-signaal van de DI direct kan meten - buiten natuurlijk inlaatlucht temp, EGT, breedband lambda etc - kunnen we dan direct zien wat het effect is van water en/of water/methanol mengsel.
Doelstelling is pingelreductie, lagere inlaatlucht temp. en minder brandstof inspuiten (extra brandstof niet meer nodig om pingel te voorkomen).
Keep you guys posted,
Guido
Retired SAAB nerd
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 13:16
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: ==>> waterinjectie voor minder dan 100euro wie denkt e
Ik heb hier laatst ook iets bijster interresants over gehoord / gelezen, ik weet niet meer van wie of waar, maar het klonk wel plausibel.
Stel je hebt water injectie, je bent volle bak aan het gassen (WOT op hoge toeren) en de waterinjectie werkt subliem waardoor je alle voordelen van de waterinjectie benut. Nu is er verstopt ineens de nozzle / zit er héél even een kleine hapering in het systeem / ...
Is dat niet het einde van je zuiger(s)?
Stel je hebt water injectie, je bent volle bak aan het gassen (WOT op hoge toeren) en de waterinjectie werkt subliem waardoor je alle voordelen van de waterinjectie benut. Nu is er verstopt ineens de nozzle / zit er héél even een kleine hapering in het systeem / ...
Is dat niet het einde van je zuiger(s)?
- Dilemma
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: wo 16 nov, 2005 23:04
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: ==>> waterinjectie voor minder dan 100euro wie denkt e
Da's wel een behoorlijk negatieve gedachte vrind.
1. Er zit normaliter een filter tussen de pomp en de nozzle waardoor de verstoppingskans klein is (vergelijk brandstof filter en je injectoren, als je injector plotseling hapert heb je ook een probleem)
2. Trionic zal ontsteking en druk terug regelen bij pingel.
Natuurlijk is het zo dat je meer risico's gaat lopen als je tot het gaatje gaat, da's niks bijzonders
De meer spullen je monteert om harder te gaan, de meer er kapot kan. Gelukkig heb ik een T5 blok dat de atoombom overleeft itt een T7 blok dat uit elkaar valt als je ernaar kijkt
edit: bovendien ga ik me ook niet steeds zorgen zitten maken of mijn band niet klapt als ik 200+ rij
1. Er zit normaliter een filter tussen de pomp en de nozzle waardoor de verstoppingskans klein is (vergelijk brandstof filter en je injectoren, als je injector plotseling hapert heb je ook een probleem)
2. Trionic zal ontsteking en druk terug regelen bij pingel.
Natuurlijk is het zo dat je meer risico's gaat lopen als je tot het gaatje gaat, da's niks bijzonders
De meer spullen je monteert om harder te gaan, de meer er kapot kan. Gelukkig heb ik een T5 blok dat de atoombom overleeft itt een T7 blok dat uit elkaar valt als je ernaar kijkt
edit: bovendien ga ik me ook niet steeds zorgen zitten maken of mijn band niet klapt als ik 200+ rij
Retired SAAB nerd
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 13:16
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: ==>> waterinjectie voor minder dan 100euro wie denkt e
Daar heb je ook wel weer een punt...
Het is wel weer een érg interessant projectje, dat was het al toen kawa er over bezig was...
Alle mogelijke probeerseltjes volg ik altijd met enorm veel interesse!
Het is wel weer een érg interessant projectje, dat was het al toen kawa er over bezig was...
Alle mogelijke probeerseltjes volg ik altijd met enorm veel interesse!
- shoppy
- Geregistreerd lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: wo 07 jul, 2010 11:13
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: ==>> waterinjectie voor minder dan 100euro wie denkt e
Leuk topic,
Ik rij al een jaar rond met een set van hun op mijn turbo diesel.
Doe het nu vooral voor de koeling maar eerder gewoon voor het vermogen.
Werkt perfect. Heb lang lopen klooien met pompjes om zelf iets in elkaar te flansen maar om een mooie 'mist' te krijgen heb je een pomp nodig van minimaal 150PSI. Ze moet namelijk niet alleen voldoende druk op kunnen bouwen om een brede nevel te kunnen maken maar ook tegen de turbodruk inwerken.
Druppels moet je namelijk zien te voorkomen.
Ik heb het zo ingesteld dat ik injecteer bij 90% van de maximale turbodruk en gebruik 50% water/methanol.
Ben begonnen met een 180cc/m nozzle en heb er laatst nog een vóór geplaatst van 90cc/m.
Toen dit allemaal goed werkte heb ik de 90cc/m vervangen door 180cc/m en ook dat werkt fantastisch. (let op: dit geldt voor mijn JTD)
Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel.
Ik rij al een jaar rond met een set van hun op mijn turbo diesel.
Doe het nu vooral voor de koeling maar eerder gewoon voor het vermogen.
Werkt perfect. Heb lang lopen klooien met pompjes om zelf iets in elkaar te flansen maar om een mooie 'mist' te krijgen heb je een pomp nodig van minimaal 150PSI. Ze moet namelijk niet alleen voldoende druk op kunnen bouwen om een brede nevel te kunnen maken maar ook tegen de turbodruk inwerken.
Druppels moet je namelijk zien te voorkomen.
Ik heb het zo ingesteld dat ik injecteer bij 90% van de maximale turbodruk en gebruik 50% water/methanol.
Ben begonnen met een 180cc/m nozzle en heb er laatst nog een vóór geplaatst van 90cc/m.
Toen dit allemaal goed werkte heb ik de 90cc/m vervangen door 180cc/m en ook dat werkt fantastisch. (let op: dit geldt voor mijn JTD)
Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel.
Wanna be Cool?