Zou dit een leuk speelgoedje zijn? Lijkt mij toch alzins leuk
short shifter
-
SirKwietje
- Geregistreerd lid
short shifter
Heeft iemand al ervaring met de short shifter van Taliaferro?
-
Rooie Cabrio
- Geregistreerd lid
Re: short shifter
Die van Taliaferro ken ik niet, maar twee geleden heb ik de short shifter van MP Performance er in gezet en ben daar na wat prutsen (ik kwam er 's avonds achter dat ik toch geen achteruit versnelling had
) behoorlijk tevreden mee. Ik heb ook meteen de reverse lock eruit gesloopt.
Het schakelt erg kort en prettig, maar bij hoge toeren knalt hij bij het terug schakelen uit de versnelling. Dit schijn je met een Top engine mountte kunnen verhelpen. Weer een nieuw project binnenkort.
Het schakelt erg kort en prettig, maar bij hoge toeren knalt hij bij het terug schakelen uit de versnelling. Dit schijn je met een Top engine mountte kunnen verhelpen. Weer een nieuw project binnenkort.
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Lijkt mij ook een leuk "speeltje" maar wel even aan denken dat je de synchromeshringen zwaarder belast he?Rooie Cabrio schreef:Die van Taliaferro ken ik niet, maar twee geleden heb ik de short shifter van MP Performance er in gezet en ben daar na wat prutsen (ik kwam er 's avonds achter dat ik toch geen achteruit versnelling had) behoorlijk tevreden mee. Ik heb ook meteen de reverse lock eruit gesloopt.
-
Rooie Cabrio
- Geregistreerd lid
synchromeshringen, waar zit dat ? Of merk ik dat als je een ritje in de rooie cabrio hebt gemaakt ? 
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
synchromeshringen zorgen ervoor dat de 2 tandwielen die in elkaar moeten grijpen, dezelfde snelheid krijgen. Door de short-shifter wordt de schakel weg korter dus moeten de ringen in minder tijd hetzelfde doen.Rooie Cabrio schreef:synchromeshringen, waar zit dat ? Of merk ik dat als je een ritje in de rooie cabrio hebt gemaakt ?
Ik zal rustig rijden hoor!
groeten Sander
-
900 t8
- Donateur (2x)

yep daar heeft sander helemaal gelijk in. dus bij hoge toeren zeker rustig schakelen.(en dan vraag je af of dat die short shifter nog wel nut heeft)