Brakemax schijven en blokken

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Rooie Cabrio
Geregistreerd lid

Brakemax schijven en blokken

Bericht door Rooie Cabrio » do 16 jun, 2005 15:43

Vandaag op zoek geweest om lokaal EBC of Ferodo ds2500 blokken aan te schaffen, maar dat was nog niet zo makkelijk. Of onbekend bij de autoshop of ze kenden de typenummers niet.

Nou kwam ik op internet de firma brakemax tegen en ze hebben een set voor en achter geventileerde schijven met sport remblokken voor € 350,00.

Lijkt mij geen slechte deal. Iemand hier reeds ervaring mee of valt dit straks in de categorie "alle waar naar zijn geld"?

Injectie
Moderator

Re: Brakemax schijven en blokken

Bericht door Injectie » do 16 jun, 2005 17:44

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » do 16 jun, 2005 19:02

Tikje duurder,....maar wellicht is DIT (550 euro) ook een leuke optie?

Hmm zie net dat je een set bedoeld voor de voor en achterkant. Dan wordt het verschil wel erg groot.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 16 jun, 2005 19:06

EBC Redd-stuff Ceramic werkt prima idd.
Hadden ze alleen op die foto de blokjes wel even goed moeten monteren. Het "schreeuwijzertje" hoort naar beneden te staan.

Rooie Cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Rooie Cabrio » do 16 jun, 2005 20:33

Bij Elkparts bestel even niets meer. Ben ik een beetje klaar mee, nadat ik toch genoeg geld naar ze heb toegebracht. Daarnaast is niet iedereen erg positief over de EBC schijven (wel de blokken)

Ik denk dat ik de stoute schoenen maar aantrek. Voor en achter geperforeerde schijven vind ik toch wel verleidelijk voor deze prijs. Ik heb de goodridge performance leidingen, 5.1 remvloeistof en een eezibleed set al een tijdje liggen. Dus het begint nu wel een beetje bij mij te branden om het spul erop te zetten.

Rooie Cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Rooie Cabrio » zo 26 jun, 2005 20:52

Wat een heerlijk weekend om mijn schijven erop te zetten, net koel genoeg. Het was even stoeien, maar uiteindelijk heb ik het vandaag toch afgekregen. Rondom vier nieuwe sportschijven, blokken en voor de remleidingen. De remleidingen achter vond er iets te ingewikkeld uit zien en kon er niet echt lekker bij. Deze komen wel op een ander moment (als er Koni's ondergaan ofzo).
Mijns inziens is het bijvullen met remvloeistof en ontluchten van het gehele systeem ook redelijk gelukt. Ik heb nog niet echt veel kilometers gemaakt vandaag, maar de eerste remproefjes waren behoorlijk goed. Er moest wel eerst wat remvloeistof van de schijven afgeremd worden, wat de eerste proeven niet ten goede kwam en wat rookontwikkeling op de schijven gaf (zag er stoer uit bij het stoplicht, maar ik kneep hem wel een beetje :oops: ). Tot nog toe een behoorlijke verbetering t.o.v. de vorige set, maar voor een volledige conclusie nog even een paar dagen testen.

Een aantal foto's staan in mijn galerij, de rest volgt zodra het uploaden weer wat beter lukt.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 26 jun, 2005 21:53

Ik wil niet vervelend zijn. Maar het lijkt op Deze foto alsof je de schijven verkeerd om hebt zitten. In ieder geval de sportschijven onder mijn 9000 hebben een Gerichte boring voor Links en Rechts.

Rooie Cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Rooie Cabrio » zo 26 jun, 2005 22:11

Hmmmmm, dan moet ik mijn arm morgen nog maar even pijnigen.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 26 jun, 2005 23:12

Staat er niet op je chijven een L of een R ingeslagen. Dat is bij mijn schijven wel het geval namelijk.

Op deze foto kun je ook duidelijk zien dat de draairichting van de schijven anders is.
Afbeelding

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 27 jun, 2005 4:17

Rooie Cabrio schreef:Hmmmmm, dan moet ik mijn arm morgen nog maar even pijnigen.
Ik vrees ervoor... de achterste staan namelijk ook verkeerd.

Rooie Cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Rooie Cabrio » ma 27 jun, 2005 7:25

Aha kan ik weer even therapeutisch bezig zijn. De voorschijven gaan vrij rap, maar achter vond ik echt een drama. Maar ja, ben wel blij met de opmerkingen, anders was ik er zo mee door gereden.

Rooie Cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Rooie Cabrio » do 30 jun, 2005 6:50

Nou de schijven voor zijn omgezet, achter doe ik na mijn vakantie. Op de schijven zelf staat niets (buiten de gaten dan) dat het een linker of rechter betreft, op de blokken wel.

Nieuwe foto staat in de map.

Plaats reactie