Prestaties stage 1

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Sneeuwwitje
Geregistreerd lid

Prestaties stage 1

Bericht door Sneeuwwitje » vr 08 jul, 2005 10:59

Hoi allemaal,

ik heb mijn Saab 9-3 2.0 lpt automaat laten voorzien van een stage 1. Nu is de auto wel een stuk sneller dan eerst, maar ik kan mij nog niet helemaal vinden in sommige lovende recensies op dit forum. Het is nu echt niet zo dat ik het gevoel heb een versnelling lager te rijden zoals sommigen beweren. Heb ik verkeerde verwachtingen gehad?

Om dit objectief te bekijken, ben ik op zoek naar acceleratiecijfers die ik kan vergelijken. Wie met een 9-3 lpt met stage 1 kan mij vertellen wat de acceleratietijden zijn voor 0 - 100 km/h en 80 - 120 km/h? Graag ook waarden voor een automaat...

Bij voorbaat hartelijk dank!!

Erik
Lid van verdienste

Re: Prestaties stage 1

Bericht door Erik » vr 08 jul, 2005 12:01

Vergeet niet dat de automaat behoorlijk meer vermogen vreet.

Waar heb je de stage 1 laten doen? Weet je misschien of de basisboost is aangepast?

Ik ben zelf ook van een lpt naar een stage 1 gegaan. Maar het verschil vind ik gigantisch. Het went alleen helaas wel heel snel.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » vr 08 jul, 2005 12:36

Sneeuwwitje schreef:Graag ook waarden voor een automaat...
voor een automaat ligt dat lastiger....

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » vr 08 jul, 2005 14:25

Sneeuwwitje schreef:Hoi allemaal,

ik heb mijn Saab 9-3 2.0 lpt automaat laten voorzien van een stage 1. Nu is de auto wel een stuk sneller dan eerst, maar ik kan mij nog niet helemaal vinden in sommige lovende recensies op dit forum. Het is nu echt niet zo dat ik het gevoel heb een versnelling lager te rijden zoals sommigen beweren. Heb ik verkeerde verwachtingen gehad?

Om dit objectief te bekijken, ben ik op zoek naar acceleratiecijfers die ik kan vergelijken. Wie met een 9-3 lpt met stage 1 kan mij vertellen wat de acceleratietijden zijn voor 0 - 100 km/h en 80 - 120 km/h? Graag ook waarden voor een automaat...

Bij voorbaat hartelijk dank!!
Hoe lang rij je er al mee? Goed inrijden....alle toerentallen gebruiken...... Computer is nl. adaptief. Na een poosje bereikt die pas de goede waarden

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » vr 08 jul, 2005 16:27

erik schreef:Het went alleen helaas wel heel snel.
Ik kan er over meepraten :lol: Ik heb inmiddels al bij onze Belgische vriend geinformeerd naar een stage 4 voor m`n aero :twisted:

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » vr 08 jul, 2005 16:30

easy schreef:
erik schreef:Het went alleen helaas wel heel snel.
Ik kan er over meepraten :lol: Ik heb inmiddels al bij onze Belgische vriend geinformeerd naar een stage 4 voor m`n aero :twisted:
Alleen geinformeerd?? Of al besteld...... :wink:

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » vr 08 jul, 2005 16:40

Nee, nog niet besteld. :roll: Het schijnt dat boven de 300bhp er een redelijke kans is op motorschade, en dat het alles te maken heeft met goede koeling. Ik heb daar vanmiddag eens over geproken met tony en hoor van hem nog het e.e.a. Hij wilde bij Fredrik van maptun hierover even wat inlichtingen inwinnen wat zoal de mogelijkheden zijn.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » vr 08 jul, 2005 16:42

easy schreef:Nee, nog niet besteld. :roll: Het schijnt dat boven de 300bhp er een redelijke kans is op motorschade, en dat het alles te maken heeft met goede koeling. Ik heb daar vanmiddag eens over geproken met tony en hoor van hem nog het e.e.a. Hij wilde bij Fredrik van maptun hierover even wat inlichtingen inwinnen wat zoal de mogelijkheden zijn.
aha.....afwachten dus wat Fredrik te vertellen heeft.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » vr 08 jul, 2005 16:52

Yep, en verder is de toename in koppel na stage 3 ook niet echt schokkend, dus ik laat het nog even op me inwerken. Echter heb ik zo`n gevoel welke kant het opgaat :smart:

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » za 09 jul, 2005 21:49

Acceleratiecijfers 9-3LPT (incl. automaat) volgens Hirsch:

T5 versie
T7 versie

Sneeuwwitje
Geregistreerd lid

Bericht door Sneeuwwitje » di 12 jul, 2005 13:26

Maar iedereen heeft toch wel eens gecontroleerd of deze waarden ook worden gehaald?
Mijn auto doet momenteel zo'n 8.4 seconden over 0-100 km/h. Dit is wel met wat zware spullen in de kofferbak en op Euro95. Op zich niet slecht, maar niet de 7.9 sec van Hirsch. Op LPG is 'ie veel langzamer (> 9.5 sec), nog eens laten nakijken.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » di 12 jul, 2005 13:54

Sneeuwwitje schreef:Maar iedereen heeft toch wel eens gecontroleerd of deze waarden ook worden gehaald?
Mijn auto doet momenteel zo'n 8.4 seconden over 0-100 km/h. Dit is wel met wat zware spullen in de kofferbak en op Euro95. Op zich niet slecht, maar niet de 7.9 sec van Hirsch. Op LPG is 'ie veel langzamer (> 9.5 sec), nog eens laten nakijken.
een 0-100 is wel moeilijk zelf te meten hoor. Moet dit verschillende keren doen....die 0,5 seconde zegt niet zo heel erg veel.

Speed4Life
Geregistreerd lid

Bericht door Speed4Life » di 12 jul, 2005 14:10

0-100 hoeft sowieso niet zo heel veel te zeggen...geef mij maar tussenacceleraties...zegt mij veel meer over capaciteiten van de auto 8) ( 80-120...100-160...100-200..etc)

Kenny
Geregistreerd lid

Bericht door Kenny » di 12 jul, 2005 17:41

Als je wagen voorzien is van een Maptun stage 1 kan je best wel 98+ tanken ipv 95 ! Dit zal de prestaties wel verbeteren, verwacht geen wonderen bij de eerste maal 98+ tanken, maar na 3 maal zou je reeds verschil moeten merken.

Ook moet je eens tijdens het optrekken (bv in z'n 3 à 70 km/u) vol gas en dan de acc uitzetten. Voel je hem meer trekken ? Heb je bijvoorbeeld je luchtfilter al eens nagekeken?

Anders mag je altijd eens naast mijn LPT'ke stg1 aan de lichten komen staan, kan je zien hoe snel ie is :twisted:

Groetjes,
Kenny

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 13 jul, 2005 2:51

De 7,9 sec die Hirsch opgeeft is gegarandeerd zonder zware spullen in de kofferbak en niet met 95 octaan in de tank.

Plaats reactie