Prestaties stage 1
-
Sneeuwwitje
- Geregistreerd lid
Prestaties stage 1
Hoi allemaal,
ik heb mijn Saab 9-3 2.0 lpt automaat laten voorzien van een stage 1. Nu is de auto wel een stuk sneller dan eerst, maar ik kan mij nog niet helemaal vinden in sommige lovende recensies op dit forum. Het is nu echt niet zo dat ik het gevoel heb een versnelling lager te rijden zoals sommigen beweren. Heb ik verkeerde verwachtingen gehad?
Om dit objectief te bekijken, ben ik op zoek naar acceleratiecijfers die ik kan vergelijken. Wie met een 9-3 lpt met stage 1 kan mij vertellen wat de acceleratietijden zijn voor 0 - 100 km/h en 80 - 120 km/h? Graag ook waarden voor een automaat...
Bij voorbaat hartelijk dank!!
ik heb mijn Saab 9-3 2.0 lpt automaat laten voorzien van een stage 1. Nu is de auto wel een stuk sneller dan eerst, maar ik kan mij nog niet helemaal vinden in sommige lovende recensies op dit forum. Het is nu echt niet zo dat ik het gevoel heb een versnelling lager te rijden zoals sommigen beweren. Heb ik verkeerde verwachtingen gehad?
Om dit objectief te bekijken, ben ik op zoek naar acceleratiecijfers die ik kan vergelijken. Wie met een 9-3 lpt met stage 1 kan mij vertellen wat de acceleratietijden zijn voor 0 - 100 km/h en 80 - 120 km/h? Graag ook waarden voor een automaat...
-
Erik
- Lid van verdienste
Re: Prestaties stage 1
Vergeet niet dat de automaat behoorlijk meer vermogen vreet.
Waar heb je de stage 1 laten doen? Weet je misschien of de basisboost is aangepast?
Ik ben zelf ook van een lpt naar een stage 1 gegaan. Maar het verschil vind ik gigantisch. Het went alleen helaas wel heel snel.
Waar heb je de stage 1 laten doen? Weet je misschien of de basisboost is aangepast?
Ik ben zelf ook van een lpt naar een stage 1 gegaan. Maar het verschil vind ik gigantisch. Het went alleen helaas wel heel snel.
-
B235R
- Lid van verdienste
voor een automaat ligt dat lastiger....Sneeuwwitje schreef:Graag ook waarden voor een automaat...
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Hoe lang rij je er al mee? Goed inrijden....alle toerentallen gebruiken...... Computer is nl. adaptief. Na een poosje bereikt die pas de goede waardenSneeuwwitje schreef:Hoi allemaal,
-
easy
- Geregistreerd lid
Ik kan er over meepratenerik schreef:Het went alleen helaas wel heel snel.
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Alleen geinformeerd?? Of al besteld......easy schreef:Ik kan er over meepratenerik schreef:Het went alleen helaas wel heel snel.Ik heb inmiddels al bij onze Belgische vriend geinformeerd naar een stage 4 voor m`n aero
-
easy
- Geregistreerd lid
Nee, nog niet besteld.
Het schijnt dat boven de 300bhp er een redelijke kans is op motorschade, en dat het alles te maken heeft met goede koeling. Ik heb daar vanmiddag eens over geproken met tony en hoor van hem nog het e.e.a. Hij wilde bij Fredrik van maptun hierover even wat inlichtingen inwinnen wat zoal de mogelijkheden zijn.
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
aha.....afwachten dus wat Fredrik te vertellen heeft.easy schreef:Nee, nog niet besteld.Het schijnt dat boven de 300bhp er een redelijke kans is op motorschade, en dat het alles te maken heeft met goede koeling. Ik heb daar vanmiddag eens over geproken met tony en hoor van hem nog het e.e.a. Hij wilde bij Fredrik van maptun hierover even wat inlichtingen inwinnen wat zoal de mogelijkheden zijn.
-
easy
- Geregistreerd lid
Yep, en verder is de toename in koppel na stage 3 ook niet echt schokkend, dus ik laat het nog even op me inwerken. Echter heb ik zo`n gevoel welke kant het opgaat 
-
Maarten
- Lid van verdienste
-
Sneeuwwitje
- Geregistreerd lid
Maar iedereen heeft toch wel eens gecontroleerd of deze waarden ook worden gehaald?
Mijn auto doet momenteel zo'n 8.4 seconden over 0-100 km/h. Dit is wel met wat zware spullen in de kofferbak en op Euro95. Op zich niet slecht, maar niet de 7.9 sec van Hirsch. Op LPG is 'ie veel langzamer (> 9.5 sec), nog eens laten nakijken.
Mijn auto doet momenteel zo'n 8.4 seconden over 0-100 km/h. Dit is wel met wat zware spullen in de kofferbak en op Euro95. Op zich niet slecht, maar niet de 7.9 sec van Hirsch. Op LPG is 'ie veel langzamer (> 9.5 sec), nog eens laten nakijken.
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
een 0-100 is wel moeilijk zelf te meten hoor. Moet dit verschillende keren doen....die 0,5 seconde zegt niet zo heel erg veel.Sneeuwwitje schreef:Maar iedereen heeft toch wel eens gecontroleerd of deze waarden ook worden gehaald?
-
Speed4Life
- Geregistreerd lid
-
Kenny
- Geregistreerd lid
Als je wagen voorzien is van een Maptun stage 1 kan je best wel 98+ tanken ipv 95 ! Dit zal de prestaties wel verbeteren, verwacht geen wonderen bij de eerste maal 98+ tanken, maar na 3 maal zou je reeds verschil moeten merken.
Ook moet je eens tijdens het optrekken (bv in z'n 3 à 70 km/u) vol gas en dan de acc uitzetten. Voel je hem meer trekken ? Heb je bijvoorbeeld je luchtfilter al eens nagekeken?
Anders mag je altijd eens naast mijn LPT'ke stg1 aan de lichten komen staan, kan je zien hoe snel ie is
Groetjes,
Kenny
Ook moet je eens tijdens het optrekken (bv in z'n 3 à 70 km/u) vol gas en dan de acc uitzetten. Voel je hem meer trekken ? Heb je bijvoorbeeld je luchtfilter al eens nagekeken?
Anders mag je altijd eens naast mijn LPT'ke stg1 aan de lichten komen staan, kan je zien hoe snel ie is
Groetjes,
Kenny
-
Maarten
- Lid van verdienste