turbodruk blijft soms in het geel
-
djkriz
- Geregistreerd lid
turbodruk blijft soms in het geel
Ik heb een 9-3 aero uit 2000, en nu blijft soms het turbodrukmetertje ongeveer 2/3 in het geel hangen bij vol gas, terwijl die normaalgesproken altijd tegen het rood aan ging.
Dit is echter niet de hele tijd zo, na een paar km doet hij het ineens weer goed, en voel je ook dat er veel meer vermogen is.
Andere keren doet hij het vanaf het begin steeds goed???
Ik heb bij de saab garage de storingscodes laten uitlezen, maar die waren er niet. Ze hebben een proefrit gemaakt en toen deed hij het (natuurlijk) gewoon goed.
Probleem blijft echter bestaan....
Ik heb iets gelezen over een defecte driewegklep, kan dit het probleem zijn?
alvast bedankt voor de suggesties.........
Dit is echter niet de hele tijd zo, na een paar km doet hij het ineens weer goed, en voel je ook dat er veel meer vermogen is.
Andere keren doet hij het vanaf het begin steeds goed???
Ik heb bij de saab garage de storingscodes laten uitlezen, maar die waren er niet. Ze hebben een proefrit gemaakt en toen deed hij het (natuurlijk) gewoon goed.
Probleem blijft echter bestaan....
Ik heb iets gelezen over een defecte driewegklep, kan dit het probleem zijn?
alvast bedankt voor de suggesties.........
-
Hanm
- Lid van verdienste
-
MISTY
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
Volgens mij inderdaad gewoon luchtdruk/temperatuurverschillen.
Ga op een mooie zomeravond als het een beetje mistig is maar eens rijden.
Die van mij kapt dan acuut de benzine toevoer omdat ie te ver het rood in gaat. Is natuurlijk ook een kwestie van afstellen maar er zit behoorlijke variatie in. Slechte benzine kan ook een oorzaak zijn
Ga op een mooie zomeravond als het een beetje mistig is maar eens rijden.
Die van mij kapt dan acuut de benzine toevoer omdat ie te ver het rood in gaat. Is natuurlijk ook een kwestie van afstellen maar er zit behoorlijke variatie in. Slechte benzine kan ook een oorzaak zijn
-
Marc
- Lid van verdienste
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
yep......kan ik beamen......marky schreef:heat soak, hebben mijn 2 beestjes ook last van![]()
Komt bij mij vooral voor in tweede, volgas en toch slechts basisdruk, vanaf 4500rpm schiet ie dan weer over 1 bar.
Beetje vreemd, maar ik ken nog verschillende anderen die net hetzelfde doen, zal wel een T5 eigenschap zijn.
-
Erik
- Lid van verdienste
-
tgremlin
- Geregistreerd lid