Turbo testen
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
Turbo testen
Voordat ik beging met het 'tunen' wil ik eerst weten of de turbo nog in goede staat is. Kan ik dan het beste de inlaat slang eraf pakken en even aan het asje van de turbo voelen voor speling of zijn er meer dingen waar je aan kunt zien ofdat hij goed is?
-
John.K
- Geregistreerd lid
Je kan ook (dreigende) lekkage hebben zonder speling op de as of een schoepje in de uitlsaatzijde kwijt zijn.
Om zeker te zijn is demontage en inspectie de enige optie om zeker te weten
Speling is een goede indicatie, ik zou er van uit gaan dat als de turbo het nu goed doet deze ok is.
Wel of niet getuned als ie op het punt staat te gaan, gaat ie toch wel.
Suc6
John
Om zeker te zijn is demontage en inspectie de enige optie om zeker te weten
Speling is een goede indicatie, ik zou er van uit gaan dat als de turbo het nu goed doet deze ok is.
Wel of niet getuned als ie op het punt staat te gaan, gaat ie toch wel.
Suc6
John
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
Ja idd als hij het gaat begeven zal hij het toch wel doen. M'n apc meter komt hij net aan het einde van het gele gedeelte hij gaat niet het rode stuk in. Mijn ouders hebben zelfde maar dan een 88'er die 'fluit' een stuk harder en komt wel net in het rode gedeelte. Het motorblok heeft wel wat verschillen met die van mij 89'er. Bij mij zijn de buizen van de inlaat blank aluminium en bij mijn ouders zwart en daar staat turbo intercooler op. En ik heb een egr erop zitten. Ening idee , ik zal eens beginnen met alle slagen nalopen op lekage of uitdroging.
-
John.K
- Geregistreerd lid