Tuning i.c.m. LPG

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
davidjoost
Geregistreerd lid

Tuning i.c.m. LPG

Bericht door davidjoost » zo 04 sep, 2005 21:27

Hallo mensen,

Ik kwam op internet een tuningsetje tegen voor ons type auto. Een Saab 9-5 2.0t uit september 2000.

Hier de link:
http://auto.2dehands.nl/markt/auto/9527 ... ngkit.html

Afbeelding

Onze auto is ondanks zijn km-stand (210.000km) technish vrij nieuw. Er zit sinds 170.000 een nieuwe turbo op en sinds 100.000 nieuwe koppen en kleppen (die beter bestand zijn tegen hogere temp) met 75% (!!) coulance bij Saab-dealer.

Mijn vraag is of deze chiptuning i.c.m. nieuwe injectoren van de benzine werken i.c.m. onze LPG-installatie van vialle. Of moet de software van het lpg-systeem dan ook worden aangepast? Weet iemand hoe deze vorm van tuning werkt en of dat ook bij het rijden op lpg werkt?

Alvast bedankt voor de nuttige reacties,

Groeten,

davidjoost

P.S. ik hoop dat de inhalige types onder ons zich kunnen inhouden zodat deze set niet voor onze neus verkocht wordt :wink:

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 10 sep, 2005 11:02

weet niemand een antwoord op mijn vragen?! :roll:

davidjoost

John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » za 10 sep, 2005 11:09

Zou moeten werken omdat de injectoren bij het rijden op gas niet gebruikt worden.
Ik weet alleen niet wat de kit met het ontstekingstijdstip doet en dit op gas een probleem op zou kunnen leveren.
Dit is iets wat een beetje saabdealer zou moeten kunnen vertellen.
Als de turbodruk niet veel hoger wordt zou het qua temperatuur ook geen probleem op moeten leveren op gas.

Groet

John.

Plaats reactie