andere fpr e.d.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Hans SV
Geregistreerd lid

andere fpr e.d.

Bericht door Hans SV » do 08 sep, 2005 19:39

Heb nu bij mijn T16 apc kast ongebouwd en wastegate wat opgedraait, maar ik wil nog wat meer gaan doen zoals, atmosferische bov, fpr 3.3 of instelbaar, boost control ( zo´n draaiknopje voor in de auto),andere wategate, Misschien nog 3 inch downpipe. Waar kan ik daar het beste voor terecht?
Of gewoon via internet bestellen? Hoeveel pk zouden jullie denken dat je dan uit komt? Kan het allemaal zelf wel monteren das geen probleem. Maar hoe kom je er het makkelijkst aan en beetje voordeleg?

Hans

John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » do 08 sep, 2005 20:37

FF googlen levert veel adressen op.
boostcontrol zou ik afraden omdat je de functie van de apc een beetje omzeilt en motorschade op kan lopen als de motor gaat pingelen.

Kijk ens op deze site zou ik zeggen.
http://www.group9performance.com/index.html

Groet

John

Twan
Geregistreerd lid

Bericht door Twan » vr 09 sep, 2005 13:46

Hans,

Ik ben hier zelf ook mee bezig - en het is inderdaad niet altijd makkelijk om door de bomen het bos te zien.

Op de 20ste heb ik een afspraak by Beek Auto Racing om te kijken hoe het er voor staat - op de rollenbank - en advies. Ik ben daar al geweest en ze lijken genoeg ervaring te hebben op Saab 900 gebied.

Op dit moment zijn er geen aanpassingen gemaakt aan mijn T16S behalve RVS sportuitlaat vanaf de kat, en een nieuwe dumpvalve. Plan is om samen met Beek te gaan kijken wat de meest zinvolle upgrades zouden zijn. Mijn doelstelling is om zo min mogelijk in te grijpen, dus ik heb geen zin om bijv. de accu te verplaatsen voor een 3" JT downpipe.

Ik zal wel een bericht posten onder Tuning als ik iets zinnigs bij te dragen heb.

Twan.

Hans SV
Geregistreerd lid

Bericht door Hans SV » ma 12 sep, 2005 16:28

Heb vandaag weer wat leuks gemonteerd namelijk een forge bov (afmosferische) en een boost control. Is allemaal goed te doen paar slangen leggen en een T stuk siliconenslang voor de montage van de bov.
Werkt Perfect en geeft een geweldig geluid als je overschakeld WHOOSH :D Had alleen iets te veel aan de boost control gedraait want eerste keer pin onderin in 2de versnelling resulteerde in een apc meter die gelijk voor meer als de helft het rode gedeelte in vloog en een fuelcut :roll: Dus toch maar een slag terug gedraait en wat aan het afstellen geweest en hij gaat nu tot 1/3 rood in en gaat niet verder, spoelt wel een stukje sneller op, en natuurlijk die verbaasde blikken als je overschakelt of je gas ineens los laat 8) . P.s iemand nog een 3.0 of 3.3bar fpr op de plank liggen?

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » di 13 sep, 2005 8:58

3.3bar fpr op de plank liggen ?????......nee , niet op de plank .. maar onder de motorkap natuurlijk ! :twisted: :twisted:

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » zo 18 sep, 2005 22:42

Hans SV schreef:Heb vandaag weer wat leuks gemonteerd namelijk een forge bov (afmosferische) en een boost control. Is allemaal goed te doen paar slangen leggen en een T stuk siliconenslang voor de montage van de bov.
Werkt Perfect en geeft een geweldig geluid als je overschakeld WHOOSH :D Had alleen iets te veel aan de boost control gedraait want eerste keer pin onderin in 2de versnelling resulteerde in een apc meter die gelijk voor meer als de helft het rode gedeelte in vloog en een fuelcut :roll: Dus toch maar een slag terug gedraait en wat aan het afstellen geweest en hij gaat nu tot 1/3 rood in en gaat niet verder, spoelt wel een stukje sneller op, en natuurlijk die verbaasde blikken als je overschakelt of je gas ineens los laat 8) . P.s iemand nog een 3.0 of 3.3bar fpr op de plank liggen?
Met die druk spoelt de turbo wel snel op maar dan aan de eind druk krijgt
hij een soort knal en gaat je turbo druk oomlaag en dan spoelt hij weer op boostspykes noemt men dat volgens mij. en dat in combie met ron95 en warm weer :oops: blaas de boel niet stuk he :wink:

Hans SV
Geregistreerd lid

Bericht door Hans SV » ma 19 sep, 2005 11:51

Heb je het over de druk van de fpr of over de turbo druk?
De beveiliging van de fuelcut zorgt er toch voor dat je niks stuk blaast neem ik aan, rij altijd eerst motor en olie goed of temp voordat ik echt gas ga geven.

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » di 20 sep, 2005 23:14

Ja fuelcut zit er wel op maar 1\3 in het roode?is dat niet ruim 1,1bar?

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » di 20 sep, 2005 23:25

Bij 1bar en ron 95 met een beetje warm weer heb je al snel last van
pingel en dan gaat je druk heen en weer terwijl hij het meest pk,s geeft als het in een vloeiende lijn gaat.
Als alles erg hoog ingesteld staat dan overschiet de p de f pot en gaat de druk ook erg heen en weer, dit is niet echt goed voor de auto :oops:
Met ron98 en een druk van 0,90 of 0,95 en niet te warm weer gaat het
aardig goed zonder een klop in je blok.
De fuel cut staat niets voor niets op 1,1bar dan is het altijd save.
Dat is het voordeel van een apc :wink:
Ik kreeg een fuel cut als de meter net iets over de helft van het
roode kwam.De fuel cut opdraaien kan wel maar dan krijg je dat de klopsensor steets de turbo trug schroeft als je een pingel hebt,schiet ook niet echt op dus.

Hans SV
Geregistreerd lid

Bericht door Hans SV » wo 21 sep, 2005 9:11

M´n apc meter gaat wel vloeiend hij gaat niet heen en weer, heb een turbo druk meter besteld die vrij nouwkeurig is schijnbaar zal daarmee verder afstellen proberen. En volgende keer volgooien met 98 ron.

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » wo 21 sep, 2005 17:40

En volgende keer volgooien met 98 ron.[/quote]

of Vpower 100 oct (germany) :twisted:

Plaats reactie