Voorbij 3000 toeren geen power
-
Uradius
- Geregistreerd lid
Voorbij 3000 toeren geen power
Mijn turbo 8v begint bij 2200 toeren in te komen maar na 3000 toeren is de sjoegge er alweer uit.
Nou hou ik wel van vroeg opschakelen, maar afentoe wil ik me ook weleens laten gaan.
ik heb de "F"pot al op 3.30 gezet en de "P"pot op 25.8 (deze instellingen vond ik hier op het forum).
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Het enige wat ik vond: de verdeler is aan vervanging toe, dit ga ik morgen dan ook gelijk doen.
Ik geloof alleen niet dat dit het probleem is.
Dus help!!!!!!!
Nou hou ik wel van vroeg opschakelen, maar afentoe wil ik me ook weleens laten gaan.
ik heb de "F"pot al op 3.30 gezet en de "P"pot op 25.8 (deze instellingen vond ik hier op het forum).
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Het enige wat ik vond: de verdeler is aan vervanging toe, dit ga ik morgen dan ook gelijk doen.
Ik geloof alleen niet dat dit het probleem is.
Dus help!!!!!!!
-
MXL
- Geregistreerd lid
Ik heb weinig verstand van de 900 classic, maar bij andere typen auto's zou dit een indicatie kunnen zijn van de vacuum vervroeger van de ontsteking die is overleden. Deze is dan te vinden op het ontstekingshuis, ziet eruit als een kleine metalen paddestoel met een vacuumslang erop.
De vervroeger zorgt ervoor dat als het toerental stijgt, dat het ontstekingstijdstip dan wordt vervroegt. Als het membraam in deze vervroeger scheurt of door ouderdom verpulvert dan doet hij het niet meer.
De vervroeger zorgt ervoor dat als het toerental stijgt, dat het ontstekingstijdstip dan wordt vervroegt. Als het membraam in deze vervroeger scheurt of door ouderdom verpulvert dan doet hij het niet meer.
-
John.K
- Geregistreerd lid
-
joachiem
- Geregistreerd lid
-
Uradius
- Geregistreerd lid
-
joachiem
- Geregistreerd lid
-
wbsmit
- Geregistreerd lid
Het lijkt er sterk op dat je alleen maar basisboost hebt. Dat wil zeggen dat er niet maximaal druk wordt opgebouwd omdat je wastegate openstaat. Het kan liggen aan de APC magneetklep (ook wel solenoid valve), een vastzittende wastegate of -stang, de APC unit zelf, vacuumslangen etc. Begin eens met het controleren van je vacuumslangen en de APC magneetklep. Over deze laatste is genoeg te vinden op dit forum en op andere sites ( www.saabcentral.com , www.thesaabsite.com etc).Uradius schreef:Als ik op de snelweg bij 110 volgas in de 5 geef komt de turbometer tot halverwege in het geel en daar blijft ie hangen.
-
Uradius
- Geregistreerd lid
-
(R)ed
- Lid van verdienste
-
Uradius
- Geregistreerd lid
-
Uradius
- Geregistreerd lid
Leg ff uit wat je dan bedoelt.
Er lopen 2 slangen van die slang af.
1 naar de magneet ofzo (dat ding op de radiator)
2 is groter en loopt over het blok heen.
Bij de 2e zit een haarscheurtje.
Wat doet die 2e slang dan en wat is de invloed van die haarscheur (deze zit precies bij de aansluiting op de grote slang).
Er lopen 2 slangen van die slang af.
1 naar de magneet ofzo (dat ding op de radiator)
2 is groter en loopt over het blok heen.
Bij de 2e zit een haarscheurtje.
Wat doet die 2e slang dan en wat is de invloed van die haarscheur (deze zit precies bij de aansluiting op de grote slang).
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Wanneer de turbo aan het werk gaat krijg je voor de turbo een onderdruk en na de turbo een overdruk.
Wanneer er voor de turbo een lek bevind tussen (bij onze T8jes)
het luchtfilter/brandstof injectiepomp) kan het zijn dat de turbo teveel lucht aantrekt via he"lek"om de injectie goed te bedienen.
Want dat is nl. een plaatje dat door de luchtstroom word opgetild.
hoe verder hij de klep optild hoe meer benzine er in de motor geplempt word echte met een lucht lek kan de klep wellicht niet ver genoeg gelicht worden met als gevolg bovenin de toeren te weinig benzine.
Daardoor is elke saab turbo T8 erg gevoelig voor luchtlekkage.
Wanneer er voor de turbo een lek bevind tussen (bij onze T8jes)
het luchtfilter/brandstof injectiepomp) kan het zijn dat de turbo teveel lucht aantrekt via he"lek"om de injectie goed te bedienen.
Want dat is nl. een plaatje dat door de luchtstroom word opgetild.
hoe verder hij de klep optild hoe meer benzine er in de motor geplempt word echte met een lucht lek kan de klep wellicht niet ver genoeg gelicht worden met als gevolg bovenin de toeren te weinig benzine.
Daardoor is elke saab turbo T8 erg gevoelig voor luchtlekkage.
-
Uradius
- Geregistreerd lid
-
joachiem
- Geregistreerd lid