Ik ben op zoek naar slangenset om een T7 IC op mijn 9-3(T5) aan te sluiten.
Samco biedt een set aan voor rond de 300 euro. Maptun heeft ook een alternatief van 240 euro. Eigenlijk vind ik dit allemaal te duur.
Weet iemand een alternatieve oplossing, eventueel door het aanpassen van bestaande slangen die dan ook nog van andere auto's af kunnen komen.
Ik zou ook al geholpen zijn met de maten (binnendiameter en afmetingen) van de 2 slangen.
Erik
Slangen voor aansluiten T7 Intercooler op T5
-
Maarten
- Lid van verdienste
De uitgang van een T7 intercooler zit lager dan bij een T5 intercooler. Het is echter niet noodzakelijk om hier een nieuwe slang voor te kopen. De aluminium buis die naast het motorblok loopt, kan je iets laten zakken. Hierdoor past de oude intercoolerslang op de buis. Normaalgesproken zit de buis bevestigd aan de zijkant van het motorblok. Met een ijzeren plaatje is zelf eenvoudig een nieuwe bevestiging te maken waardoor het geheel lager komt te hangen.
De slang die vanaf de turbo naar de intercooler loopt, zal je nieuw moeten kopen. Hiervoor ken ik geen goedkope oplossing.
De slang die vanaf de turbo naar de intercooler loopt, zal je nieuw moeten kopen. Hiervoor ken ik geen goedkope oplossing.
-
Erik
- Lid van verdienste
-
Maarten
- Lid van verdienste