Slangen voor aansluiten T7 Intercooler op T5

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Erik
Lid van verdienste

Slangen voor aansluiten T7 Intercooler op T5

Bericht door Erik » di 27 sep, 2005 17:15

Ik ben op zoek naar slangenset om een T7 IC op mijn 9-3(T5) aan te sluiten.

Samco biedt een set aan voor rond de 300 euro. Maptun heeft ook een alternatief van 240 euro. Eigenlijk vind ik dit allemaal te duur.

Weet iemand een alternatieve oplossing, eventueel door het aanpassen van bestaande slangen die dan ook nog van andere auto's af kunnen komen.
Ik zou ook al geholpen zijn met de maten (binnendiameter en afmetingen) van de 2 slangen.

Erik

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 28 sep, 2005 13:48

De uitgang van een T7 intercooler zit lager dan bij een T5 intercooler. Het is echter niet noodzakelijk om hier een nieuwe slang voor te kopen. De aluminium buis die naast het motorblok loopt, kan je iets laten zakken. Hierdoor past de oude intercoolerslang op de buis. Normaalgesproken zit de buis bevestigd aan de zijkant van het motorblok. Met een ijzeren plaatje is zelf eenvoudig een nieuwe bevestiging te maken waardoor het geheel lager komt te hangen.

De slang die vanaf de turbo naar de intercooler loopt, zal je nieuw moeten kopen. Hiervoor ken ik geen goedkope oplossing.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » wo 28 sep, 2005 14:15

Da's mooi, dat scheelt dan in ieder geval weer iets.
Ik neem aan dat het geheel dusdanig veel flex heeft dat het niet onder nare spanning staat.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 28 sep, 2005 14:46

Tussen het knietje bovenop het gasklephuis en de alu buis naast het motorblok zit een rubber tussenstuk. De paar centimeter die de buis aan de ene kant zakt, resulteert in een minimale verandering van de hoek waarin de andere kant aansluit op het gasklephuis. Dit gaat geen problemen opleveren.

Plaats reactie