maximum koppel 9-3 automaat

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Sneeuwwitje
Geregistreerd lid

maximum koppel 9-3 automaat

Bericht door Sneeuwwitje » wo 28 sep, 2005 11:27

Wie weet er wat het maximum koppel is waarvoor de automaat van een Saab 9-3 2.0 LPT uit '99 is ontworpen?

Alvast bedankt!

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 28 sep, 2005 14:00

Hirsch Performance beperkt bij een stage 1 het koppel tot 275Nm bij een 9-3 automaat. Hiervoor zullen ze waarschijnlijk een reden hebben. :wink:

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » wo 28 sep, 2005 14:10

Meen dat het maximum voor de automaat zo'n 300Nm is.
Maar hirsch gaat voor de diesels en alle 2.3 motoren toch bijna altijd al hieroverheen.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 28 sep, 2005 15:14

erik schreef:...de diesels en alle 2.3 motoren...
Beiden zijn naar mijn weten niet in combinatie met automaat in het vorige model 9-3 geleverd.

Is de automaat uit de 9-5 hetzelfde als de bak uit de 9-3?

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » wo 28 sep, 2005 15:24

Weet niet of het dezelfde zijn. Volgens EPC hebben ze allemaal andere nummers. :oops:

Sneeuwwitje
Geregistreerd lid

Bericht door Sneeuwwitje » do 29 sep, 2005 13:45

Weet er niemand exact het maximum koppel dat Saab adviseert?

Sneeuwwitje
Geregistreerd lid

Bericht door Sneeuwwitje » do 20 okt, 2005 10:34

Laat ik de vraag anders stellen: Wat is de maximum Maptun tuning-stage die je bij een 9-3 2.0 LPT Automaat kan installeren zonder grote aanpassingen?

Ik ben benieuwd!

manx
Geregistreerd lid

Bericht door manx » do 26 jan, 2006 18:09

Sneeuwwitje schreef:Laat ik de vraag anders stellen: Wat is de maximum Maptun tuning-stage die je bij een 9-3 2.0 LPT Automaat kan installeren zonder grote aanpassingen? Ik ben benieuwd!
Ehm..., ik rij in een 9-3 2.0 LPT automaat, voorzien van Maptun stage 1 dat dus niet goed werkt (!) en ben ook zeer benieuwd of iemand hierop een antwoord heeft.

Ik heb de standaard luchtfilter vervangen door een K&N 57i performance-kit.
Afbeelding
Ziet het er ook gelijk een stuk gezelliger uit onder de motorkap... :lol:

Tot slot heb ik, t.b.v. het visuele (en mentale) aspect van deze relatieve 'low budget tuning', nog een GReddy turbodrukmeter op het dashboard geplaatst. Op het moment van de foto draait de motor stationair.
Afbeelding

Bedankt voor het lezen, reacties zijn altijd welkom.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » vr 27 jan, 2006 23:35

manx schreef:
Sneeuwwitje schreef:Laat ik de vraag anders stellen: Wat is de maximum Maptun tuning-stage die je bij een 9-3 2.0 LPT Automaat kan installeren zonder grote aanpassingen? Ik ben benieuwd!
Ehm..., ik (rij in een 9-3 2.0 LPT automaat, nu voorzien van Maptun stage 1) ben ook zeer benieuwd of iemand hierop een antwoord heeft, maar veel animo om deze vraag te beantwoorden is er niet... :wink:
Niet veel animo? Misschien weten we het gewoon niet. Is er ondertussen al animo geweest om zelf even contact op te nemen met Maptun? Zo ja, laat het hier dan even weten. We zijn erg benieuwd naar het antwoord.

Hieronder een quote van Sasse van Nordic:
Sasse schreef:The 9000/900 auto is good for about 380Nm, manbe 400Nm as maximun, not more than that.

But 380Nm at 6000rpm is good power

R/Sasse

manx
Geregistreerd lid

Bericht door manx » di 31 jan, 2006 15:02

Wat is de maximum Maptun tuning-stage die je bij een 9-3 2.0 LPT Automaat kan installeren zonder grote aanpassingen?

Wordt vervolgd... :arrow: Bedankt Maarten!

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » zo 05 feb, 2006 15:23

Dit staat op de website van Maptun,
In order to avoid straining the automatic gearbox we choose to limit torque to 400 Nm.

Maximum power will be the same as cars with manual gearbox, only mid-range torque is limited.

Sneeuwwitje
Geregistreerd lid

Bericht door Sneeuwwitje » do 23 mar, 2006 17:28

Saab Tholen gaf aan dat de computer zelf ingrijpt bij een bepaald maximum. Men dacht bij ca. 360 Nm.

Plaats reactie