Tunnen gloednieuwe Saab 9-3 Sporthatch

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
polo
Geregistreerd lid

Tunnen gloednieuwe Saab 9-3 Sporthatch

Bericht door polo » ma 03 okt, 2005 23:23

hoi boys,

sta op het punt een splinternieuwe SAAB 9-3 Sporthatch te kopen 19 tid 150 PK inclusief Hirsch tuning kit --> 185pk

Lijkt dit jullie ok of raden jullie iets anders aan ? Heb MAP gelezen maar dan zit ik zonder bedrijfsgarantie hé....

Ook zou ik graag de AERO kit - bumpers erop laten zetten maar dit kan officieel nier enig idee wat wel kan en wat er aan debuitenzijde kan vernaderd worden ?

greetz Polo

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 04 okt, 2005 6:53

De originele sportuitlaat? 18 inch 10 spaaks velgen. Die heel erg lijken op de ouwe 9-5 aero wielen.?

Deze velgen dus.
Afbeelding

shearwater
In memoriam †

Re: Tunnen gloednieuwe Saab 9-3 Sporthatch

Bericht door shearwater » di 04 okt, 2005 8:27

polo schreef:Ook zou ik graag de AERO kit - bumpers erop laten zetten maar dit kan officieel nier enig idee wat wel kan en wat er aan debuitenzijde kan vernaderd worden ?
Kun je die onderdelen niet gewoon los bestellen voor montage achteraf? O.a. Elk Parts biedt dit te koop aan voor de sedan en de cabrio en in de accessoiresbrochure staan deze onderdelen ook gewoon in de lijst. Voor de estate zal dat toch ook wel los aan te schaffen zijn dacht ik zo. In ieder geval over een poosje lijkt me.
Shearwater

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » di 04 okt, 2005 10:18

inderdaad officieel ( ook niet in assecoire ) kan je de Aero bumpers niet bestellen dus ook niet de dubbele uitlaap die je op de foto ( aero versie ) ziet. Wel heb ik de 17 inch vector velgen erop liggen gaat ook over een vector en heb het sowieso niet voor veelspaak ( ieder zijn smaak hé ).

Bij Saab zeggen ze ook dat het later misschien wel te bestellen gaat zijn maar ja dat is niet zeker dus ben ik al maar naar alternatieve aan het zoeken...

Ook ben ik van plan de 150pk te laten tunen naar een 185pl door Hirsch, dan heb ik zeker nog 2 jaar garantie wat ook wel een belangrijk gegeven is. Of raden jullie me dit af ? Andere opties ?

Alle ideeen welkom !

Ben ook van plan de saab infotainement 300w 12 boxen te bestellen maar heeft iemand ervaring met dit pakket is het voldoende krachtig of beter zelf volledig een installatielaten steken ? Probleem lijkt me dat je altijd de saab radio moet nemen dus dat je geen kenwood, alpine enz.... kan insteken. Of hebben andere hier wel ervaring mee ????

Remco
Donateur
Donateur

Tunen 9-3 SS

Bericht door Remco » wo 05 okt, 2005 15:16

Ik heb zelf net een gebruikte 9-3 SS Vector gekocht en heb hiervoor gewoon het Aero Pakket besteld bij de dealer. Het zijn slechts skirts dus je hoeft niet een gehele nieuwe bumper te kopen!
In EPC staan de skirts van de Aero voor de nieuwe Estate gewoon dus die zijn zo te bestellen. De voorspoiler is hetzelfde als de mijne, reken op een 170 euro voor de voorspoiler en een 680 euro voor de skirts. Mijn Aero achterskirt was ook slechts 170 euro. Ik wilde ook die met 2 uitlaat gaten bestellen maar deze prijzen zijn nog niet bekend bij Saab Zweden (allemaal nieuwe nummers)...... duurt dus nog wel even voordat deze leverbaar zijn. Zelfde geld voor de dubbele uitlaat, deze staat wel in EPC maar via IRIS in Saab Zweden zijn deze nummers nog niet bekend. Trouwens een enkele Aero uitlaat demper kost al 550 euro dus vraag maar niet wat eentje L+R gaat kosten....Moet je de middendemper ook nog...Ik heb hem in ieder geval bij Speedparts besteld voor 650 euro compleet. De skirt is makkelijk aan te passen naar 2 uitlaten.

Nu zal jij voor jouw Estate wel per sé de Aero skirt met 2 uitlaat gaten moeten nemen omdat de Estate nooit als Aero met 1 uitlaat gat geleverd gaat worden. Misschien kun je uitzoeken of die van de Cabrio past, die heeft ook 2 van die reflectoren in de bumper. Misschien dat daarom de nummers van de sedan afwijken omdat die geen reflectoren heeft. Die van de cabrio kost ook rond de 170 euro.

Velgen zijn zo te bestellen alleen de leverdata zijn onbekend. Ik wilde de 18" Aero's (435 euro) bestellen maar ondanks dat er 121 in het magazijn liggen kan ik ze waarschijnlijk niet krijgen. Omdat ik geen zin heb een paar maanden te wachten (wacht ook al een tijdje op het MY2006 sportstuurtje en nog wat delen) Heb nu eerst maar 17" Twin Aero's gekocht voor de winter, ik kijk in het voorjaar wel eens weer naar die 18".... Het probleem schijnt te zitten in het feit dat de Estate zo goed verkoopt en Saab de productie heeft opgevoerd. Toeleveranciers schijnen het niet aan te kunnen en alles wat er is gaat niet naar het magazijn maar naar de fabriek.

Even de nummers voor je:

Article : Voorspoilerskirt
PartNo : 12802143
Usage : AERO

Article : Drempelbescherming
PartNo : 12800623
Usage : LH, Aero
Supplementary Description : Geprimed

PartNo : 12800624
Usage : RH, Aero
Supplementary Description : Geprimed

Article : Achter spoilerskirt
PartNo : 12758655* (waarschijnlijk nog niet leverbaar, nieuw nummer!)
Usage : Aero
Supplementary Description : Met primer
Uitvoering die gelakt kan worden

Dit is het onderdeelnummer van de Aero skirt van de Cabrio, misschien past deze. Deze heeft 1 uitlaat gat.

Article : Spoiler
PartNo : 12802142
Supplementary Description : Met primer

Trouwens in dacht dat Hirsch tuning voor de 150pk TiD naar 175pk ging ipv 185pk.

Succes!

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » vr 07 okt, 2005 0:11

polo schreef:inderdaad officieel ( ook niet in assecoire ) kan je de Aero bumpers niet bestellen dus ook niet de dubbele uitlaap die je op de foto ( aero versie ) ziet. Wel heb ik de 17 inch vector velgen erop liggen gaat ook over een vector en heb het sowieso niet voor veelspaak ( ieder zijn smaak hé ).

Bij Saab zeggen ze ook dat het later misschien wel te bestellen gaat zijn maar ja dat is niet zeker dus ben ik al maar naar alternatieve aan het zoeken...

Ook ben ik van plan de 150pk te laten tunen naar een 185pl door Hirsch, dan heb ik zeker nog 2 jaar garantie wat ook wel een belangrijk gegeven is. Of raden jullie me dit af ? Andere opties ?

Alle ideeen welkom !

Ben ook van plan de saab infotainement 300w 12 boxen te bestellen maar heeft iemand ervaring met dit pakket is het voldoende krachtig of beter zelf volledig een installatielaten steken ? Probleem lijkt me dat je altijd de saab radio moet nemen dus dat je geen kenwood, alpine enz.... kan insteken. Of hebben andere hier wel ervaring mee ????

je zou voor de gein eens kunnen bellen met Jos Steverdink.
ASM Utrecht
Ringwade 4
3439 LM Nieuwegein
Tel.: 030-2844050
Hij werkt dus bij ASM in Nieuwegein en hij heeft zelf ook een zeeeer complete tuning ontwikkeld o.a. voor de 9,5 aero .
Zelf haddden ze altijd Hirsch maar nu dus zijn tuning.

give it a try!

grtz,

f

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » vr 07 okt, 2005 1:21

iedereen alvast bedankt....

Remco vraagje, inderdaad voor de sedan kan je de ganse kit bestellen maar blijkbaar nog steeds niet voor de estate/ hatch/sportcombi. Gisteren nog gevraagd bij de dealer, nu vriend van me werkt bij de imorteur in belgie en ook daar zeggen ze dat het niet kan. Nu weet ik niet zeker dat de skirts en voobumper van de aero sedan gaan passen op mijn hatch en zo ja is daar zekerheid over ??? Anders bestel ik deze natuurlijk ... Velgen laat ik de U45 liggen daar ik deze het mooist vind... Ervaring leert me dat vaak liefhebbers beter op de hoogte zijn dan dealers .... Wat id EPC en IRIS ????

Die asm ga ik even bellen vrijdag nu normaal doe ik als start braaf de hirsh but you never know...

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 07 okt, 2005 6:58

EPC is de het onderdelenprogramma wat wij als Dealer gebruiken.
Iris is het dealernetwerk waarmee wij rechtstreeks bestellen bij de fabriek in Zweden. Tevens halen wij hier alle nieuwe software updates ed vanaf voor in onze testers.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 07 okt, 2005 7:00

polo schreef:iedereen alvast bedankt....

Remco vraagje, inderdaad voor de sedan kan je de ganse kit bestellen maar blijkbaar nog steeds niet voor de estate/ hatch/sportcombi. Gisteren nog gevraagd bij de dealer, nu vriend van me werkt bij de imorteur in belgie en ook daar zeggen ze dat het niet kan. Nu weet ik niet zeker dat de skirts en voobumper van de aero sedan gaan passen op mijn hatch en zo ja is daar zekerheid over ??? Anders bestel ik deze natuurlijk ... Velgen laat ik de U45 liggen daar ik deze het mooist vind... Ervaring leert me dat vaak liefhebbers beter op de hoogte zijn dan dealers .... Wat id EPC en IRIS ????

Die asm ga ik even bellen vrijdag nu normaal doe ik als start braaf de hirsh but you never know...
De voorspoiler gaat zeker passen. Neus is hetzelfde voorbumper ook. Zijskirts weet ik niet helemaal zeker maar dat zou ik eventueel vandaag voor je kunnen nakijken op EPC.

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » vr 07 okt, 2005 10:26

injectie GRAAG ! Als de zijskirts ook passen kan ik deze al dadelijk mee laten bestellen !!!

Dank alvast voor de hulp boys !

Remco
Donateur
Donateur

Bericht door Remco » vr 07 okt, 2005 12:24

Hey Polo,

Heb het even gecheckt, zijskirts van de 4D en de 5D zijn hetzelfde. Deze kun je dus gerust bestellen samen met de voorspoiler. Ik had deze binnen een paar dagen geleverd dus ga ermaar vanuit dat deze niet in backorder staan.

Hier even de nummers:

Article : Voorspoiler
PartNo : 12802143

PartNo : 12800623
Usage : LH, Aero

PartNo : 12800624
Usage : RH, Aero

De achterskirt is nog niet leverbaar.

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » vr 07 okt, 2005 14:45

net mijn dealer ( België) gebeld... Zouden het nakijken of dat kan die skirts, trouwens weet iemand of deze partno.in beide landen hetzelfde zijn ? Veronderstel van wel ziet er anders belabberd uit voor die Zweden elke invoerder/land andere codes ;-) Dus normaal voor en zijskirts als ok nu achter nog !

Daar zou ik graag een dubbele uitlaat op hebben kan dit eventueel via Speedparts ? Natuurlijk bestaat de Aero look skirt nog niet maar dat maybe later aangepast worden misschien reeds uitlaat laten leggen ?

Andere vraagje via speedparts heb ik die M3 spiegels zien staan, heeft iemand daar mooie foto's van, staat dit leuk op een Saab ?

Aan de nederlandse dealers, ik bestel in principe in belgie deze onderdelen daar ik dan de btw 21% kan terugvorderen maar in principe als ik bij jullie koop kan dit intercommunaal dus hoef ik ook geen btw te betalen ( heb bedrijf ). Iemand ervaring mee ? Kom vaak genoeg in gans nederland dus als onze lieve belgische dealers niet snel in actie schieten bestel ik de onderdelen bij onze noorderburen maar dan moet ik zeker zijn van de btw !!!!

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » vr 07 okt, 2005 20:43

de btw valt gewoon te verrekenen.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » vr 07 okt, 2005 20:58

onderdeelnummers (part numbers, P/N) zijn wereldwijd hetzelfde, tenzij het natuurlijk een ander onderdeel is... ;)

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » za 08 okt, 2005 10:08

De standaard gang van zaken zou zijn om gewoon de BTW te betalen en vervolgens met de eigen aangifte omzetbelasting te verrekenen. Echter, bij internationale aankoop, kan de verkopende partij op basis van het BTW nummer van de aankopende partij zelfs een BTW loze factuur maken, dat zou voor jou het handigste zijn.

Plaats reactie