LPT -> FPT

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
henkjano
Geregistreerd lid

LPT -> FPT

Bericht door henkjano » zo 16 okt, 2005 17:54

Gachte Forum lezers,

Mijn o zo trouwe Saabje 900 LPT '92 is wat oud aan het worden. De garagage waar ik kom verteld men. De koppakking & de distributie riem gaan er aan. Aangezien ik erg gehecht ben aan m'n tootootje. Had ik bedacht om deze geheel te laten "upgraden" m.a.w. Full Turbo laten maken. Koppakking & distributie riem te laten vervangen. Is dit te? Hij heeft nu ca 230.000 gelopen en loopt als een zonnetje.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Re: LPT -> FPT

Bericht door SpeekTuning » zo 16 okt, 2005 18:38

PB'tje :wink:

jeroen701125
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jeroen701125 » zo 16 okt, 2005 20:53

Ik heb een vermoeden welke garage dit zegt en zou me niet laten opnaaien als ik jou was. Vraag ergens anders eens een second opinion..

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » zo 16 okt, 2005 23:33

jeroen701125 schreef:Ik heb een vermoeden welke garage dit zegt en zou me niet laten opnaaien als ik jou was. Vraag ergens anders eens een second opinion..
Een koppakking is kapot of heel, hij kan niet bijna kapot gaan.

Uradius
Geregistreerd lid

Bericht door Uradius » ma 17 okt, 2005 20:13

Distributie kun je altijd navragen of ie vervangen hoeft te woren en koppaking zou ik pas vervangen als ie kapot gaat. Mijn koppaking zweet ook een beetje en mijn garage vertelde mij dat ik daar nog rustig een tijdje mee kan rijden.
Misschien handig om second opinion aan te vragen.
Ik heb bij 375000 nog de versnellingsbak laten vervangen, dus als je er nog een tijdje van wilt genieten dan is de km stand geen probleem.

Plaats reactie