3" Uitlaat

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
T16S
Geregistreerd lid

3" Uitlaat

Bericht door T16S » zo 22 feb, 2004 12:18

Hallo,

Ik zag dat een aantal mensen hier ervaring hebben met een 3 inch uitlaat op een C900. De vraag is nu welke te kopen.
- Welke hebben 3 inch vanaf de turbo (JT, Simons, Trent, Group9 etc) ?
- Wat kostten ze en waar kun je ze halen?
- Wat zijn nu concreet de voordelen. Het lijkt me dat je een betere spool up hebt, maar ik hoor ook verhalen over minder motorlawaai en beter verbruik.

Ik zit in de orienteringsfase en ben benieuwd naar ervaringen. Ik heb standaard geen katalysator (1991 900 T16S) dus deze hoeft er niet bij te zitten.
Alvast bedankt! Jan Dirk

doktorevil
Geregistreerd lid

Re: 3" Uitlaat

Bericht door doktorevil » ma 23 feb, 2004 9:58

Ik kan je van harte een JT aanraden, die maakt wel wat herrie als deze op vollle toeren draait, kun je
hier horen.

Deze kost je ongeveer 300 euro.
..Het lijkt me dat je een betere spool up hebt, maar ik hoor ook verhalen over minder motorlawaai en beter verbruik.....
De spool up is inderdaad aanmerkelijk verbeterd. Beter verbruik? Dat heb ik nog ik nog niet gemerkt, maar dat komt waarschijnlijk dat na de montage van de uitlaat en wat dies meer zij, ik er gratis en voor nix een hele zware rechtervoet gekregen heb :? .

En dat motorlawaai? Als je niet boven de 2500 toeren uitkomt is het nog heel bescheiden, dat is waar....zie/hoor het filmpje maar...

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » ma 23 feb, 2004 11:41

Een Italiaan dus? (NL alle injectie- en turbomodellen met kat vanaf 1-1-'87).
T16S schreef:
Ik heb standaard geen katalysator (1991 900 T16S)

T16S
Geregistreerd lid

Bericht door T16S » di 24 feb, 2004 13:45

Inderdaad, een Italiaan maar niet op gas gereden of van dat soort grappen. Maar doktorevil, welke uitlaat van JT heb jij, is dit de van-voor-naar-achter 3inch of heb je de downpipe vanaf de turbo waarvoor de accu weg moet?
Waar zit trouwens de grootste winst in, is dit alleen de downpipe of vanaf de downpipe naar achter? En waar heb je deze trouwens gekocht?

Gr., JD

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » di 24 feb, 2004 16:27

Het is van voor tot achter 3". De dowpipe zit er niet op, teveel werk met alles naar achteren verplaatsen.. :cry:

Ik heb deze gekocht bij A&P cars in Houthalen, Belgie (Aanrader!).

Daar kun je Toni ook nog even naar je APC laten kijken!

Grt,

Tijn

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » di 24 feb, 2004 22:40

is dit een RVS uitlaat? Heeft er ook iemand een spaghetti-uitlaatspruitstuk? (heb er wel eens een gezien bij een turbo)

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 25 feb, 2004 5:44

De JT is van gealuminiseerd staal, geen RVS.

Een spaghetti-uitlaatspruitstuk is erg mooi, maar heeft alleen nut bij zeer hoge vermogens. Op een classic 900 ben je met zo'n uitlaatspruitstuk helaas wel dat karakteristieke geluid kwijt.

Enige tijd geleden ben ik bij E.P.S. langsgeweest om te informeren naar een spaghetti-uitlaatspruitstuk. Ze konden en wilden het wel maken, maar ze waarschuuwden dat het zou gaan scheuren op de lasnaden vanwege de grote temperatuurverschillen.

Een kennis heeft er eentje op zijn 9-3 gehad. Na enkele weken was het al twee maal gaan lekken. Nu zit er weer een gewoon uitlaatspruitstuk op.

Speedparts heeft ze lange tijd op de website gehad, maar ze staan er nu niet meer op.

Plaats reactie