Garrett T03

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Gesloten
Jappieveder
Geregistreerd lid

Garrett T03

Bericht door Jappieveder » wo 19 okt, 2005 13:00

Hallo Iedereen

Ik ben op zoek naar een goede gebruikte Garrett T03 turbo voor een Red Arrow uit 1989. Dit gaat volgens mij dan in dit geval om een watergekoelde. De huidige turbo is naar zijn grootje. Ik hoop van jullie te horen.

Groeten Jaap

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » wo 19 okt, 2005 13:05

Is het een 8 of een 16 klepper Red arrow?
De 8kleppers hebben nl. oliegekoelde turbo's

Jappieveder
Geregistreerd lid

Garrett T03

Bericht door Jappieveder » wo 19 okt, 2005 13:10

Het is een 8-klepper turbo. Zijn er dan ook 16-kleppers dan? Dat wist ik niet. Dan ben ik dus op zoek naar een oliegekoelde turbo. Dan zal het wel iets moeilijker zijn om een goed werkende te vinden of niet?

Alvast bedankt

Groeten Jaap

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » wo 19 okt, 2005 13:48

In principe zijn de R.A. allemaal 8 kleppers echter jouw onderschrift deed mij vermoeden dat er bij jou een motorwissel hed plaatsgevonden.
de T03 is een veelvoorkomende Turbo dus dat duurt denk ik niet heel lang voordat je wat vind.

Jappieveder
Geregistreerd lid

Bericht door Jappieveder » wo 19 okt, 2005 14:02

Ik snap het misverstand :) .

Ik heb zelf nu een zwarte T16 S. Maar er is me een Red Arrow aageboden voor een bedrag wat ik niet kan laten schieten. Enig nadeel. De turbo is kapot. De huidige eigenaar heeft geen tijd en zin om hem op te kappen. Ik ga vanmiddag even kijken hoe de auto ervoor staat en wil m dan weer in goede staat brengen. Als dat dan klaar is wil ik iemand anders er blij mee maken en ga hem dan toch weer verkopen.

Groeten Jaap

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 19 okt, 2005 14:37

Uit de categorie 'lekker belangerijk, wijsneus'... zijn een stuk of 3 Red Arrows origineel geleverd met 16v turbomotoren.

Volgens mij kun je voor een eurootje of 200 wel een goede gebruikte vinden.

Jappieveder
Geregistreerd lid

Sluiten maar

Bericht door Jappieveder » wo 19 okt, 2005 18:09

Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden. Ik heb de Red Arrow bekeken en vond het niks. Jammer zo'n in de basis prachtige auto soms zo behandeld wordt.

Groeten Jaap

Gesloten