Turbo en LPI + chip

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
wingman
Geregistreerd lid

Turbo en LPI + chip

Bericht door wingman » ma 24 okt, 2005 19:15

Graag een antwoord op hetvolgende.
Een 1.8T kan men met chip omtoveren tot een lekkere 190 Pk volgens de garage maar als ie op gas ligt gaat dit niet.
Is dit waar ? Wat zijn de gevolgen wanneer dit in feite niet mag ?

Bedankt !

robertw

Bericht door robertw » ma 24 okt, 2005 22:51

klopt, ik sprak met Jos Steverink van ASM Utrecht over dit type toen deze afgelopen Donderdag mijn DI casette aan het vervangen was. De LPi installatie kan de chip niet volgen en komt dus in brandstof nood. Modderen met after-market gaat je niets opleveren. (anders dan narigheid)

/rw

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 19 nov, 2005 1:20

maar in een ander topic werd mij verteld dat als wij een andere trionic in onze saab doen (9-5 2.0t uit sept 2000, op gas) dat de lpi-installatie de trionic wel zou moeten volgen....

is zo'n trionic (die het vermogen van 150 naar 185pk zou laten stijgen) dan weer iets anders dan dat chiptunen in bovenstaand voorbeeld?

davidjoost

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » za 19 nov, 2005 8:31

davidjoost schreef:maar in een ander topic werd mij verteld dat als wij een andere trionic in onze saab doen (9-5 2.0t uit sept 2000, op gas) dat de lpi-installatie de trionic wel zou moeten volgen....

is zo'n trionic (die het vermogen van 150 naar 185pk zou laten stijgen) dan weer iets anders dan dat chiptunen in bovenstaand voorbeeld?

davidjoost
9-5 is trionic 7, de 9-3SS of SH is trionic 8. De 9-5 heeft een motor en motormanagement van Saab, de 9-3SS van opel, al zeggen ze wel dat het motormanagement is aangepast door saab.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » ma 28 nov, 2005 21:07

MXL schreef: 9-5 is trionic 7, de 9-3SS of SH is trionic 8. De 9-5 heeft een motor en motormanagement van Saab, de 9-3SS van opel, al zeggen ze wel dat het motormanagement is aangepast door saab.
Trionic is toch echt van Saab hoor....ook de 8 serie. GM maakt er gebruik van door dit "ding" ook bij Opel te gebruiken. Dat is de info die ik heb gekregen.

Plaats reactie