waar zit de bypass valve op een 9000 2.3t 90 ?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Gesloten
aasgier
Geregistreerd lid

waar zit de bypass valve op een 9000 2.3t 90 ?

Bericht door aasgier » za 12 nov, 2005 21:51

waar zit de bypass valve op een 9000 2.3t uit 90 ?
ik heb me rot gezocht op dit forum maar niet gevonden

weet niemand het waar het zit????

aasgier
Geregistreerd lid

Re: waar zit de bypass valve op een 9000 2.3t 90 ?

Bericht door aasgier » zo 13 nov, 2005 12:40

aasgier schreef:waar zit de bypass valve op een 9000 2.3t uit 90 ?

:(

marq101
Geregistreerd lid

Re: waar zit de bypass valve op een 9000 2.3t 90 ?

Bericht door marq101 » zo 13 nov, 2005 14:42

aasgier schreef:
aasgier schreef:waar zit de bypass valve op een 9000 2.3t uit 90 ?

:(
Ik weet het niet maar volg het inlaattraject vanaf je luchtfilter en je komt 'm zeker tegen (als ie erin zit natuurlijk)

aasgier
Geregistreerd lid

Bericht door aasgier » zo 13 nov, 2005 15:11

ik heb hem gevonden na lang zoeken zit naast de turbo
wat een plaats :( je komt er niet echt makkelijk bij maar hij is vervangen

mijn dank

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » di 15 nov, 2005 0:10

aasgier schreef:ik heb hem gevonden na lang zoeken zit naast de turbo

mijn dank
Even een vraagje tussendoor: zit er ook een bypass/dump valve op een LPT uit 1993. Of moet je die er apart op zetten als je ombouwt naar FPT?

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 15 nov, 2005 14:32

Robberts schreef:

mijn dank
Even een vraagje tussendoor: zit er ook een bypass/dump valve op een LPT uit 1993. Of moet je die er apart op zetten als je ombouwt naar FPT?
Deze zit ook al op een LPT, heb je weer geluk!! 8)

Hij zit in de lucht aanzuigbuis die de turbo in gaat en dan in het rubber die met een slangenklem aan de turbo vast zit, aan de cilinderkop kant :wink: :wink: .

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 16 nov, 2005 14:11

bennie schreef:
Robberts schreef:

mijn dank
Deze zit ook al op een LPT, heb je weer geluk!! 8)

Hij zit in de lucht aanzuigbuis die de turbo in gaat en dan in het rubber die met een slangenklem aan de turbo vast zit, aan de cilinderkop kant :wink: :wink: .
Bedankt voor de info!

Ik neem aan dat dit betrekking heeft op een 900LPT. (Ik weet niet eens of er een 90000LPT bestaat)

Die blow off valve is dus wel goed verstopt. Het is wel mooi dat ik die niet hoef te vervangen als ik ombouw van LPT naar FPT (of heeft de FPT toch een andere?); dat scheelt weer.

Nu snap ik ook het verschil tussen een blow off valve (de lucht blijft binnen systeem tussen luchtfilter en turbo?) en een dump valve (druk wordt in de open lucht “gedumpt”); weer wat geleerd.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 16 nov, 2005 14:48

Robberts schreef: Bedankt voor de info!

Ik neem aan dat dit betrekking heeft op een 900LPT. (Ik weet niet eens of er een 90000LPT bestaat)

Die blow off valve is dus wel goed verstopt. Het is wel mooi dat ik die niet hoef te vervangen als ik ombouw van LPT naar FPT (of heeft de FPT toch een andere?); dat scheelt weer.

Nu snap ik ook het verschil tussen een blow off valve (de lucht blijft binnen systeem tussen luchtfilter en turbo?) en een dump valve (druk wordt in de open lucht “gedumpt”); weer wat geleerd.

De FPT heeft dezelfde Bypassvalve als een LPT.

Je kan de valve checken door op het vaccumslangetje te zuigen die vanaf het inlaatspruitstuk naar de valve loopt, deze mag niet lek zijn!

Gr, Bennie

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 16 nov, 2005 15:10

Robberts schreef: Ik neem aan dat dit betrekking heeft op een 900LPT. (Ik weet niet eens of er een 90000LPT bestaat)
Een 90000LPT bestaat niet; een 9000LPT wel :wink:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » do 17 nov, 2005 16:35

GRIFFIN schreef:
Robberts schreef: Ik neem aan dat dit betrekking heeft op een 900LPT. (Ik weet niet eens of er een 90000LPT bestaat)
foutje

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » do 17 nov, 2005 16:45

Robberts schreef:
GRIFFIN schreef:
foutje
Bennie, kan jij mij vertellen hoe dik alle slangen moeten zijn bij ombouw van LPT naar FPT.

Ik zag in de handleiding dat er sprake is van zowel 4 als 5mm. Welke dikte moet je waar gebruiken of maakt dat niet uit?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 18 nov, 2005 23:47

Robberts schreef:
Robberts schreef:
GRIFFIN schreef: Een 90000LPT bestaat niet; een 9000LPT wel :wink:
foutje
Bennie, kan jij mij vertellen hoe dik alle slangen moeten zijn bij ombouw van LPT naar FPT.

Ik zag in de handleiding dat er sprake is van zowel 4 als 5mm. Welke dikte moet je waar gebruiken of maakt dat niet uit?
Ik ben er inmiddels achter dat de slangen onder het dashbord dunner zijn (druk senor en overpressure switch). De slang die vandaar uit naar de motorruimte gaat is dikker lijkt mij zo.

Nu is alleen nog de vraag hoe dik moeten de drie slangen zijn die uit de solenoid valve komen. Weet iemand dat?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 20 nov, 2005 22:34

Robberts schreef:
Robberts schreef:
Robberts schreef: foutje
SCHOP

Ik ben er inmiddels achter dat de slangen onder het dashbord dunner zijn (druk senor en overpressure switch). De slang die vandaar uit naar de motorruimte gaat is dikker lijkt mij zo.

Nu is alleen nog de vraag hoe dik moeten de drie slangen zijn die uit de solenoid valve komen. Weet iemand dat?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 23 nov, 2005 0:01

Robberts schreef:
Robberts schreef:
Robberts schreef: SCHOP

Niemand?

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 23 nov, 2005 0:32

Ik zou zeggen: open je eigen topic ff!

Je vraag wijkt wel erg veel af van het onderwerp

Gesloten