voorbereiding tuning 9000CS 2.0i LPt

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
robertw

voorbereiding tuning 9000CS 2.0i LPt

Bericht door robertw » vr 18 nov, 2005 15:05

Guys,

Ik ben mij aan het orienteren op tuning (in milde mate) en als ik het allemaal goed begrijp dien je bij een 9000 Trionic 5 altijd een Soleniod Valve (3weg klep) te installeren. (alhoewel het ook zonder schijnt te kunnen)

Nu is dit onderdeel niet megaduur en wil ik de investering spreiden door eerst deze 3weg klep (plus slangen) te installeren en dan enige tijd later (als er weer saldo is... ;-) ) de feitelijke tuning uit te (laten) voeren.

Kan dit? Ik snap dat ik natuurlijk geen vermogenswinst heb, maar zit het in de weg als ik het alvast installeer en laat meedraaien?

/rw

PS, als iemand nog een T5 185Pk ECU heeft of weet te vinden op ebay/marktplaats/etc,. dan hou ik mij van harte aanbevolen.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 19 nov, 2005 17:20

Je gaat idd geen enkel effect hebben van de 3-wegklep. Maar ook geen last. Dat ding wordt aangestuurd door de trionic, en jouw versie voorziet niet in die klep en stuurt hem dus ook niet aan.

Je kan natuurlijk ook het geld apart houden en er rente van trekken, want het lijkt me dat je goedkoper uit bent door het geheel ineens te kopen.

robertw

Bericht door robertw » za 19 nov, 2005 18:10

dank je..dan hou ik centjes nog even in de pocket. negeer dus mijn laatste opmerking in mijn pb

/rw

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » zo 20 nov, 2005 17:58

ps ik weet niet of er ooit een 185 pk unit voor de 9000 is geleverd. Die van de 900ng of 9-3 schijnen anders te zijn geprogrammeerd en daarom niet lekker geschikt voor de 9000. (Compu is trouwens wel te gebruiken voor herprogrammering door Hirsch of Maptun e.d.)

robertw

Bericht door robertw » zo 20 nov, 2005 19:53

ik meen in italie schijnt een 185Pk FPT geleverd ivm belasting.

/rw

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » zo 20 nov, 2005 23:03

robertw schreef:ik meen in italie schijnt een 185Pk FPT geleverd ivm belasting.

/rw
Klopt, maar die zal niet makkelijk te vinden zijn.

Plaats reactie