Verder apc mod. en wastegate opgerdraait en dumpvalve en einddemper vervangen voor een rvs pijp , mooi geluid trouwens
speedparts chip
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
speedparts chip
Heb net speedparts chip in de computer gezet. Is het nodig om grotere injectors te monteren? Heb de originele er nog in , bosch injectoren met 2.8 bar branstofdrukregelaar.
Verder apc mod. en wastegate opgerdraait en dumpvalve en einddemper vervangen voor een rvs pijp , mooi geluid trouwens
. Ook komt er openlucht filter inlaat nog op.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Grotere injectors monteren zonder het motormanagement aan te passen is geen goed idee. Bij een gegeven inpuitduur en benzinedruk zal er ook in de toerengebieden waar je die extra brandstof niet nodig hebt meer ingespoten worden. Stationair zal de motor bijvoorbeeld veel te rijk lopen.
Een progressieve brandstofdrukregelaar is een betere optie.
Een progressieve brandstofdrukregelaar is een betere optie.
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
-
joachiem
- Geregistreerd lid
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Bij het monteren van de grotere injectoren hoort uiteraard ook weer een ander stukje software zoals Maarten ook al schrijft. Heb dit zelf ondervonden toen ik met mijn classic aan het experimenteren was. "red series" injectoren gemonteerd van SPG9 en telkens als de motor gestart moest worden verzoop deze bijna...... Uiteraard is dit logisch. De motor hoeft niet onder alle omstandigheden zoveel brandstof te hebben zoals bijv. bij stationair en deellast, dit moet dus worden aangepast dmv het veranderen van de software.joachiem schreef:met een chip en andere benzdrukregelaar plus de andere injectoren krijg je volgens mij een rijker en beter mengsel,dat houd in dat je de pingelgrens verhoogt.Meer druk die hoog in de toeren blijft doordat je geen pingel krijgt lijkt mij meer pk,s.
Een 3jt downpipe maakt het feest compleet
Die 3"JT downpipe maakt inderdaad het feest meer compleet....daar heb je gelijk in Joachiem!
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
-
Maarten
- Lid van verdienste
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
-
bennie
- Geregistreerd lid
-
Maarten
- Lid van verdienste
De turbo kan sneller opspoelen als er minder tgendruk is in het uitlaatsysteem (mits de grootste restrictie niet aan de inlaatkant zit). Doordat je bij lagere toeren al meer turbodruk hebt, levert het vooral bruikbaar vermogen op. Het koppel is eerder voorhanden.Hans SV schreef:Is dat dan ook een groot verschil in vermogen?
Als je het vermogen bovenin het toerengebied gaat zoeken (grote turbo, racenokkenassen e.d.) dan heb je wel profijt van het monteren van grotere injectoren en de bijpassende software.
Even een vraagje voor de classicfanaten: Tot welk vermogen is het standaard brandstofsysteem toereikend?
-
bennie
- Geregistreerd lid
Maarten schreef:Als je het vermogen bovenin het toerengebied gaat zoeken (grote turbo, racenokkenassen e.d.) dan heb je wel profijt van het monteren van grotere injectoren en de bijpassende software.
Even een vraagje voor de classicfanaten: Tot welk vermogen is het standaard brandstofsysteem toereikend?
Een 2.3 kop en 2.1 inlaat doet ook wonderen hoger in de toeren!
Je kan een hogere turbodruk rijden omdat de APC veel minder snel pingel registreert. (turbodruk ligt bij mij op 1.2 bar bij 5500tpm, en bij de 2.0 kop haal je net 0.9 bar)
Standaard Lucas injectie is goed tot 240pk heb ik eens gelezen, Bosch weet ik niet.
Als je dus een aangepaste fuelchip hebt en een andere benzinedrukregelaar dan valt dit zeker nog wel 10pk te rekken, misschien nog wel meer.
Belangrijk bij het opvoeren van een turbomotor is dat een goede flow heeft van luchtfilter tot einddemper.
Gr, Bennie
-
bennie
- Geregistreerd lid
Ligt eraan hoeveel geld je er aan uitgeven wilHans SV schreef:Waar zou ik het beste andere injectoren kunnen halen en welke zijn goed voor mijn setup? Zou dan ook een andere fpr erbij zetten en alles af laten stellen bij beek autoracing.
Om te beginnen zou ik Lucas of grotere Bosch injectoren monteren samen met een 3.0 bar fpr.
De hoeveelheid benzine die door de Lucas injectoren stroomt heb ik nog niet kunnen vinden, maar weet wel dat het meer is als de Bosch injectoren die jij erin hebt zitten.
Deze heb jij erin zitten:
Bosch onderdeelnummer 0280150760
FLOW cm3/min: 192
HP/injector: 38
Deze zou je er samen met een 3.0 of 3.3fpr bv in kunnen zetten
Bosch onderdeelnummer 0280150712:
FlOW: cm/min: 214
HP/injector: 43
Bosch onderdeelnummer 0280150749:
FLOW: cm/min: 218
HP/injector: 44
Gr, Bennie
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
Nu nog maar brandstofdruk regelaar en de open luchtfilter erop zetten dan, heb al een filter een pipercross foam filter. voor de frp is dit wat?
http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... 63.html%3F
Nog even nadenken over de downpipe. Maakt het wel helemaal af natuurlijk
http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... 63.html%3F
Nog even nadenken over de downpipe. Maakt het wel helemaal af natuurlijk