Enkele vraagjes
-
ErnstJan
- Geregistreerd lid
Enkele vraagjes
Ben sinds kort in het bezit van een saab 99 uit 1984.
Nu heb ik alleen nog wat kleine werkzaamheden die ik graag zou willen doorvoeren.
Mijn vragen zijn het volgende :
vraag 1:
De huidige radiator is er slecht aan toe en voorzie dat die er een keer de brui aan geeft. Ik heb een goede radiator op de kop weten te tikken. Zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe je dat het beste kan monteren en waar ik op moet letten ?
Vraag 2:
Verder, heb ik een deukvrije deur erbij gekregen in de zelfde kleur als de bestaande deur(roestvrij aan de onderzijde). (bestaande deur heeft een putje (parkeer schade) in de deur zitten. Hoe kun je de ramen over zetten met raambak en al ?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft ?
Vraag 3
Hoe is de uitlaat bevestigd ? alleen aan de achterzijde ? of ook in het midden doormiddel van haken ?
Graag hoor ik reactie,
Mvg ErnstJan
Nu heb ik alleen nog wat kleine werkzaamheden die ik graag zou willen doorvoeren.
Mijn vragen zijn het volgende :
vraag 1:
De huidige radiator is er slecht aan toe en voorzie dat die er een keer de brui aan geeft. Ik heb een goede radiator op de kop weten te tikken. Zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe je dat het beste kan monteren en waar ik op moet letten ?
Vraag 2:
Verder, heb ik een deukvrije deur erbij gekregen in de zelfde kleur als de bestaande deur(roestvrij aan de onderzijde). (bestaande deur heeft een putje (parkeer schade) in de deur zitten. Hoe kun je de ramen over zetten met raambak en al ?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft ?
Vraag 3
Hoe is de uitlaat bevestigd ? alleen aan de achterzijde ? of ook in het midden doormiddel van haken ?
Graag hoor ik reactie,
Mvg ErnstJan
-
keukenschrijver
- Geregistreerd lid
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
Re: Enkele vraagjes
Koelvloeistof aftappen, lastig dmv de plug op het blok of simpel door het losschroeven van de slang rechtsonder de radiator. Vervolgens twee schroeven bovenaan losdraaien, aansluitingen tempsensor en ventilator los en er uit tillen. Let erop dat je de nieuwe er zonder de boel te beschadigen inzet, maar dat wist je zelf wel al.ErnstJan schreef:vraag 1
Deurpanelen binnenkant losschroeven, nu zie je het raammechanisme. Waar dit systeem vastzit aan de ruit zitten twee (torx??) schroefjes. Losdraaien, raamrubbers verwijderen en de ruit uitpakken. Slijp gelijk de ijzertjes in de raamrubbers af, zodat je ruiten mooi krasvrij blijven!ErnstJan schreef:Vraag 2
Uitlaat zit alleen achter de achteras vast dmv rubbers. Twee bij de achterste knalpot en eentje onder de achterbumper. \ErnstJan schreef:Vraag 3
Klusjes kun je gewoon thuis voor de deur als het moet....
Kun je in Borne je handjes schoonhouden en verder kletsen!
succes
-
keukenschrijver
- Geregistreerd lid
-
ErnstJan
- Geregistreerd lid
-
Alex B
- Geregistreerd lid
-
ErnstJan
- Geregistreerd lid
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Dan moet hij wel erg laat op naam gezet geweest zijn, vermits de laatste 99 begin '84 van de band roldeErnstJan schreef:Ik heb een 99 uit 1986![]()
lijsteenblauw met lichtmetalen velgen
auto altijd bij de garage onderhouden heeft alleen de radiator in een mindere staat drm wil ik die aanpakken om te vervangen
Gr ErnstJan
-
Areyonga
- Donateur (3x)

-
ErnstJan
- Geregistreerd lid