De Leisteen Blauwe | halve stoelverwarming...

1967-1984
Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 1284
Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: De leisteen blauwe | ditjes en datjes.

Bericht door Oelo74 » ma 23 mei, 2022 17:31

Op pagina 6 van dit topic zie je de foto:
viewtopic.php?f=3&t=171947&start=75#p1894812

....en met m'n 54 jaar ben ik nog lenig zat om dat te doen :D
Groet Jan

Saab 96 V4 1974 Solar Red
Saab 99 GL 5speed 1984 Slate Blue:
De Leisteen blauwe

Gebruikersavatar
1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3079
Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 0:36
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: De leisteen blauwe | ditjes en datjes.

Bericht door 1001760 » di 24 mei, 2022 12:17

:lol:
Saab 9-5 2.3 Turbo aero Estate 04-'06 260 pk
En iets elektrisch

[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]

Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 1284
Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: De leisteen blauwe | velgen en ventilator.

Bericht door Oelo74 » zo 10 jul, 2022 11:43

Inmiddels heb ik de 99 bijna 2 jaar en geniet er volop van. Toen ik hem kocht was ie al goed, heb voornamelijk zaken naar eigen smaak veranderd wat in mijn geval betekent zoveel mogelijk teruggebracht naar origineel. Er zit nauwelijks roest aan, dat kan ik echter niet zeggen van de velgen die bij aankoop al behoorlijk aangetast waren. Lang getwijfeld wat met de wielen te doen. Vervangen voor iets leuks? Laten stralen en poedercoaten? Zelf opknappen? Had zelfs al een wisselset vergelijkbare wielen in iets betere staat gekocht. Eenmaal thuis bleek het 3x een 5j en 1x een 5 1/2j wiel te zijn. Op mijn 99 horen 5 1/2j wielen, de 5j was voor auto's met een 4-bak.

Zo zagen m'n wielen eruit:
Afbeelding

Heb uitgebreid gekeken naar wat ik mooi vind, deze en gene gesproken, ervaringen van anderen gehoord, resultaten gezien van zelf opgeknapte wielen en prijs opgevraagd van stralen, poedercoaten en spuiten. Veel foto's bekeken van 99's met lichtmetaal eronder en daarbij kwam ik telkens toch weer terug op m'n huidige wiel. Inca's zijn mooi maar vooral onder een turbo en wellicht auto's met nog de oude grille. US turbo ook een mooi wiel maar kan niet zeggen dat ik het mooier vind dan die stalen originele. Ronal velgen (of Minilites) vind ik er prachtig onder staan maar vrees dat ik er de centen niet voor over heb. Het plan was dus om dan toch maar voor origineel te gaan én een poging om dat zelf te gaan proberen te doen. Het leek me dat het er niet veel lelijker op kon worden en ik na afloop iig een ervaring rijker zou zijn. Kon daarna altijd nog besluiten om voor andere wielen te gaan. De enige graadmeter is of ik zelf al dan niet met het resultaat zou kunnen leven. Omdat de 96 enige tijd bij de garage verbleef ivm wat APK reparatie de 99 in de schuur gezet en wiel voor wiel aangepakt.

Gestart met schuren. Met een staalborstel op de boormachine de ergste roest eraf en daarna eindeloos schuren. Dat vraagt wat geduld maar dat ben ik wel gewend van een andere hobby van me (beeldhouwen).
Afbeelding

In de primer. Vooral goed en secuur afplakken zodat er straks geen lelijke waas op de banden achter blijft.
Afbeelding

Het resultaat. Niet smetteloos maar alleszins acceptabel. Ondanks het schuren was op enkele plaatsen de roest dusdanig ingevreten dat je daar nog oneffenheden ziet, wat kleine deukjes. Ik ben blij met het resultaat en kan er prima mee leven.
Afbeelding

Toen ik het wiel rechtsvoor op de assteun zette zag ik wat groens onderuit het spatbord steken. Kon het vrij eenvoudig eruit pakken, het bleek het relais van m'n koplampwissers te zijn. Wat een leuk cadeau om na die paar jaar nog van je auto te ontvangen. Met het vervangen van de radiateur was ik er al achter gekomen dat dit relais ontbrak. Heb de motor van de wissers niet teruggeplaatst omdat ik dat toen niet gemakkelijk voor elkaar kreeg. Acheraf gezien had ik het voorfront los moeten halen maar da's toen niet gebeurd. Inmiddels weet ik dat het motortje nog goed is en had ik in Piershil al een vervangend relais aangeschaft. Deze is echter oranje terwijl ik op foto's altijd een groene voor die wissers zie zitten in 99's van de leeftijd van de mijne. De 6 contacten zitten op dezelfde plaats maar ik heb geen idee of die dan ook eender is, dat konden ze me in Piershil ook niet vertellen. Als ik het motortje terug ga plaatsen eerst dus maar de groene proberen.

Op NatSaab bleek, na op diverse plaatsen bij aankomt even gestopt en traag verder gereden te zijn, de temperatuur erg hoog op te lopen. Kon de auto nog op z'n plek zetten maar toen ging de meter toch richting rood. Even daarvoor was de ventilator kort aangesprongen, met een lichte daling tot gevolg. Het leek me dat ik daar wel veilig mee thuis kon komen. Achteraf misschien wel naief. De altijd in de auto aanwezige extra koelvloeistof was op dat moment ergens anders harder nodig.
Afbeelding

Op de terugweg reed ik bij de afslag naar ons dorp in een file sluipverkeer. Even verderop was wat gebeurd en men ging massaal de snelweg af. De spoorwegovergang iets verderop deed de temp nog wat verder stijgen en ik was dan ook blij dat ik de auto zonder kleerscheuren onder de carport kon zetten. Meteen maar gekeken wat er aan de hand was. Het viel me al langer op dat de ventilator nooit lang draait, meestal maar een tel of 10 wat nou niet echt zorgt voor flinke temperatuurverlaging. Ik probeerde de thermoswitch door te lussen om te kijken of de ventilator sowieso wel werkt en niets. Het bleef akelig stil. Eerst maar eens de zekering controleren. Niks aan te zien. Bij nadere inspectie, beetje mee draaien etc. sloeg de fan meteen aan en voelde ik dat de pool behoorlijk heet was. Contacten opgeschuurd en andere zekering geplaatst. Alhoewel deze niet doorgebrand was zag je wel dat aan beide kanten de zekering was ingebrand op de plekken waar ie geklemd zit. Met opgeschuurde contacten en een nieuwe zekering draaide de ventilator langer dan ooit. Het zou me niet verbazen dat met slecht contact de weerstand soms zo groot is en veel warmte ontwikkeling in de zekeringkast heeft dat ie, of maar even draait, of helemaal niet zoals bij thuiskomst. Komende tijd in de gaten houden of, en zo ja hoe lang, de fan gaat draaien.

Op dit moment komt er andere bestrating in de carport en mag de 99 even in de tuin staan. Dat detaillering soms over niks gaat (en eigelijk geen enkel belang heeft) blijkt wel uit de laatste verandering die ik heb uitgevoerd. Toen ik de auto kocht zaten er op beide portieren stickers over de plek waar het kenteken gegraveerd is. Er stond op 'auto + radio gemerkt'. Het was een blauwe VAG-sticker, wel periode, maar niet merk-correct. Ik ging me steeds meer storen aan die plakkers dus hebben ze het veld geruimd.
Ja, véél mooier... :D
Afbeelding
Groet Jan

Saab 96 V4 1974 Solar Red
Saab 99 GL 5speed 1984 Slate Blue:
De Leisteen blauwe

Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 1284
Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: De leisteen blauwe | Rem controlelampje.

Bericht door Oelo74 » vr 19 aug, 2022 22:18

Gisteren, op de terugweg van Amsterdam richting West-Brabant, nog maar net vertrokken ging het rode lampje af en toe branden wat gebruik handrem of een laag remvloeistofniveau aangeeft. We reden net een file én een flinke bui in. Met m'n zoon achter het stuur besloten om niet meteen op de vluchtstrook te gaan staan maar door te rijden naar een parkeerplaats. De auto remde nog prima, handrem natuurlijk niet aangetrokken en het niveau van remvloeistof kortgeleden nog gecontroleerd. Ik gokte op een storing in het controlesysteem en niet meteen een lek in het remsysteem, vooral ook omdat er op hele stukken niks brandde. Was al blij dat de motortemperatuur niet opliep, dat was bij het naderen van de file een grotere zorg na NatSaab maar het lijkt erop dat de fan nu optijd aanslaat. De temperatuur is eigenlijk de hele trip van zo'n 400 km goed gebleven, ook in de file.
Enfin, op een parking een paar dingen gecontroleerd: remvloeistof prima op peil, geen aanlopende of oververhitte remmen. Handrem werkte normaal. Besloten om gewoon terug naar huis te rijden. De laatste 100 km. ging het lampje niet meer uit. Gisterenavond nog even gekeken. Bij het inschakelen van het contact bleef het lampje uit maar als ik de handrem aantrok en weer omlaag deed ging deze niet meer uit. Dat herhaalde zich telkens bij opnieuw contact inschakelen. Vanochtend verder gekeken. Daarvóór op het forum, werkplaatshandboek etc. al zitten lezen. Ik verdacht als eerste de schakelaar bij de handrem maar omdat ik gemakkelijker bij de niveaumeter in het remvloeistofreservoir kon die maar eerst gecontroleerd op werking. Deze werkte wel maar pas nadat ik hem gangbaar had gemaakt: het kunststof pennetje waar de 'drijver' aan zit bewoog niet vrij in z'n houder. Na e.e.a. te hebben schoongemaakt en terug gemonteerd nog eens gekeken. Bij contact aan geen brandend lampje, handrem omhoog gaat ie aan en keurig uit als ik deze weer omlaag doe. Dat lijkt een quick fix te zijn! Al blijft de vraag waarom hij met een vol reservoir toch gezakt is waardoor de schakelaar geactiveerd werd. De komende tijd eens kijken of ie ook echt uit blijft en of het hiermee verholpen is, misschien juich ik wel te snel, ik heb er nog niet mee gereden.
Groet Jan

Saab 96 V4 1974 Solar Red
Saab 99 GL 5speed 1984 Slate Blue:
De Leisteen blauwe

Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 1284
Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: De leisteen blauwe | APK

Bericht door Oelo74 » di 06 sep, 2022 21:33

Vandaag de 99 opgehaald, auto is weer voor 2 jaar APK gekeurd! Naast de remslangen is er een ashoes vervangen en was er wat laswerk aan de bodem. Sinds vorige APK en aanschaf 10.000 km gereden. In die 2 jaar behoorlijk fan geworden van deze auto en daarnaast van de 99 in het algemeen. Wat een ontzettend leuke en fijne auto is dit. En natuurlijk.... met de mooiste kleur op een 99 :applause:
Op naar de volgende 2 jaar!

Het rem-controle lampje is na m'n vorige post nog één keer gaan branden. Opnieuw open gemaakt, staafje waar drijvertje aanzit was bovenin behoorlijk vettig en liep niet lekker. Alles weer schoon en droog gemaakt. Toen bedacht ik me dat ik redelijk recent het reservoir had bijgevuld. Niet omdat het zo laag stond, eerder preventief. Volgens mij heb ik hem gewoon veel te vol gedaan. Heb er wat uit gezogen en sindsdien geen brandend lampje meer.

Verder mis ik al sinds ik de auto heb een fatsoenlijk staafje om de klok mee bij te kunnen zetten. Belangrijk is het niet, wel leuk. Er zat nog een afgebroken deel op waar ik met tape wat aan heb geplakt maar dat ziet er niet echt uit (al werkt het prima) en die gebruik ik nu alleen rond verandering zomer-wintertijd. De rest van het jaar ligt ie in de asbak. Ben benieuwd hoe anderen dit hebben opgelost, vaak sneuvelen ze bij het verwijderen van de facia rond de klokken. Er staat nog een bezoek aan de sloop op het programma om te kijken of daar wat te halen valt. Zou dan bij auto's kijken met nog een analoge klokkenwinkel en het resterende deel wat ik nog heb meenemen voor de maat. Ik wil het eigenlijk netjes en compleet hebben. Verwacht niet dat die dingen nog leverbaar zijn. Zou je ze 3D kunnen printen en wordt dat dan sterk en fijn (mooi) genoeg?
Groet Jan

Saab 96 V4 1974 Solar Red
Saab 99 GL 5speed 1984 Slate Blue:
De Leisteen blauwe

Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 1284
Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: De leisteen blauwe | kwartaalregeling

Bericht door Oelo74 » do 08 dec, 2022 21:20

Inmiddels staat de 99 weer op stal in de schuur vanwege de overgangsregeling,. 2023 zal het laatste jaar zijn van de regeling, in februari 2024 wordt ie 40 en zal ik over het eerste kwartaal het normale tarief betalen. Na toekenning van de vrijstelling krijg je vervolgens het resterende bedrag van dat kwartaal terug. Maar goed, voor nu dus 3 maanden overwinteren. 2022 was geen spannend jaar voor de 99. Geen gekke dingen gebeurd, mede vanwege de torenhoge brandstofkosten minder kilometers met de auto gereden dan het jaar ervoor, maar zo'n 3000 maar het waren allemaal kilometers met een grote glimlach. De 96 staat inmiddels onder de carport, ze hebben van plek geruild. Dat is me vorige winter prima bevallen, op mooie, pekelvrije en droge dagen pak ik de auto nou gemakkelijker.

Ondanks de mist die ochtend mocht de 99 op 30 november voor het 2022-afscheidsritje een dagje mee naar m'n werk, ik bezocht meerdere locaties dus tussendoor ook nog met plezier verplaatsen. Hier in Nieuw-Vossemeer.
Afbeelding

Afgelopen weekend had mooie droge momenten dus was de 96 snel gepakt.
Afbeelding

De eerste editie dit najaar van 'Winter op Wielen' in Brasschaat was geweldig. Prachtig weer en veel auto's (300+) maar ook heel veel motoren, scooters en brommertjes.
Afbeelding
Groet Jan

Saab 96 V4 1974 Solar Red
Saab 99 GL 5speed 1984 Slate Blue:
De Leisteen blauwe

Gebruikersavatar
stinus
Geregistreerd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 18 apr, 2021 12:29
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: De leisteen blauwe | kwartaalregeling.

Bericht door stinus » vr 09 dec, 2022 10:00

Leuke verslaggeving van een mooie wagen.
Waren er nog Saabs in Brasschaat?

Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 1284
Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: De leisteen blauwe | kwartaalregeling.

Bericht door Oelo74 » vr 09 dec, 2022 10:35

Dank je wel stinus.
Als je de aanwezigheid in Brasschaat van het merk als graadmeter ziet van de exclusiviteit dan is Saab een stuk exclusiever dan Porsche, Ferrari of Maserati. Die ochtend was ik de enige in een Saab, meestal staan er wel enkele meer. Het is er echter geen parade van dure merken, dat vond ik deze zomer bij het Antwerp Classic Car Event, wat ook in Brasschaat werd gehouden, wel wat meer. Er stond daar voor een vermogen bij de diverse standhouders én op het middenterrein. Je kon er aardig je beurs trekken. Dat heb ik toen maar niet gedaan. M'n grootste rekening kwam achteraf. Ze hadden vanwege een rally, welke vanaf het terrein vertrok, niet ver van de uitgang een snelheidscontrole geplaatst waar ik , na correctie, met 51 km/h langsgereden ben. M'n eerste prent met de leisteen blauwe.

Gr. Jan
Groet Jan

Saab 96 V4 1974 Solar Red
Saab 99 GL 5speed 1984 Slate Blue:
De Leisteen blauwe

Gebruikersavatar
Luud
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 20:40
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: De leisteen blauwe | kwartaalregeling.

Bericht door Luud » vr 09 dec, 2022 12:03

Toch geen bekeuring voor 1 km te hard Jan ??
96 V4 1500 uit 1971 sinds 2015
95 V4 1700 uit 1972 sinds 2019
90 uit 1985 sinds 2017

Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 1284
Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: De leisteen blauwe | kwartaalregeling.

Bericht door Oelo74 » vr 09 dec, 2022 13:03

Jawel Ludo, de gemeten snelheid was 57 km/h maar daar bleef na correctie 51 van over. Het kostte overigens het mooi afgeronde bedrag van €62,06. Was een dure week, het was op bijna dezelfde manier ook prijs op de Haringvlietbrug.
Groet Jan

Saab 96 V4 1974 Solar Red
Saab 99 GL 5speed 1984 Slate Blue:
De Leisteen blauwe

Gebruikersavatar
stinus
Geregistreerd lid
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 18 apr, 2021 12:29
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: De leisteen blauwe | kwartaalregeling.

Bericht door stinus » vr 09 dec, 2022 14:23

Als je nog eens afzakt naar Brasschaat of Heide, geef je maar een seintje dan kom ik een praatje doen.

Ik zit zelf nog een hele tijd thuis met een gescheurde linker achillespees, waardoor ik niet meer kan schakelen. :|

Ik moet het doen met wat moderner spul met een automaat en zie mijn lieftallige echtgenote elke ochtend met de 900 naar haar werk karren. Ze is het zowaar gaan appreciëren :headbang2:

Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 1284
Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: De leisteen blauwe | kwartaalregeling.

Bericht door Oelo74 » za 10 dec, 2022 11:31

Sterkte met je achillespees stinus, zal je informeren wanneer ik weer naar Heide of Brasschaat ga.Volgende week zondag is het treffen in beide plaatsen omdat Heide een week naar voor is verplaatst vanwege kerstmis. De kans bestaat dat ik met droog, open weer dan met de 96 die kant op kom.

Gr. Jan
Groet Jan

Saab 96 V4 1974 Solar Red
Saab 99 GL 5speed 1984 Slate Blue:
De Leisteen blauwe

Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 1284
Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: De leisteen blauwe.

Bericht door Oelo74 » do 02 mar, 2023 21:52

Gisteren met stralend weer, en hier in West-Brabant al weken geen enkele aanleiding om te strooien, de mooie gelegenheid om het einde van de winterstalling te vieren. Al op tijd van m'n werk naar huis, had daags ervoor nog een rit met de 96 gemaakt en deze stond al klaar om ruimte te maken onder de carport. Denk dat ik bijna wekelijks met de 96 op pad ben geweest afgelopen maanden en heb daar enorm van genoten. Ondanks dat keek ik behoorlijk uit naar 1 maart, voor de leisteen blauwe de laatste keer dat ie 3 maanden moet overwinteren in de schuur, alleen komende december nog. Daarna 6 weken het normale tarief en dan is ie 40 jaar.

Na controle van vloeistoffen, banden weer op de juiste spanning en het terugplaatsen van de accu (die had ik mee naar binnen genomen) sloeg de motor vrijwel direct aan.
Denk dat dit forum een van de weinige plaatsen is waar je het gevoel kunt delen van de wijze waarop ik het 24 km durend rondje achter het stuur zat; met een voortdurend aanwezige grijns van genoegen. Met de Antwerpse zender radio Nostalgie op de speakers, welke hier in het grensgebied nog goed is te ontvangen, een ondergaande zon tussen de bomen van het uitgebreide bosgebied en een auto die uit alles liet blijken er ook weer zin in te hebben heb ik van elke kilometer genoten.

Voor mij is het seizoen weer begonnen!

Afbeelding
Groet Jan

Saab 96 V4 1974 Solar Red
Saab 99 GL 5speed 1984 Slate Blue:
De Leisteen blauwe

Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 1284
Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: De leisteen blauwe

Bericht door Oelo74 » ma 10 apr, 2023 21:41

Het geluid van de radio, een Philips AC 510, in de 99 is niet fantastisch. Dat komt voor een deel omdat de ingebouwde luidsprekers (waarschijnlijk bij nieuwlevering al ingebouwd) zover naar achter zitten dat je de ene kant nauwelijks hoort als er iemand meerijdt. Onder de radio is plaats voor één ovale luidspreker maar dat leek me geen optie, er zit tenslotte een stereo radio in en ik wil dat de aanvulling ook op beide kanalen hoorbaar is. Daarom heb ik enige tijd geleden in het onderdelenmagazijn van SCN 2 Pioneer for Saab luidsprekers uit een 9-3 gekocht en deze met wat huisvlijt in de speakerplaats onder de radio geknutseld. Al is de radio zelf nog niet super, het geluid is er zeker op vooruit gegaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groet Jan

Saab 96 V4 1974 Solar Red
Saab 99 GL 5speed 1984 Slate Blue:
De Leisteen blauwe

Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 1284
Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: De leisteen blauwe | Inca's!

Bericht door Oelo74 » wo 07 jun, 2023 20:15

Afgelopen periode van alles geroepen over de mooiste velgen onder een late 99. Dat smaak en mening kunnen veranderen mag duidelijk zijn. Sinds een paar weken staat de leisteen blauwe op Inca's en ik ga het steeds mooier vinden. Van AlbertR kon ik een gave set overnemen, heb ze lichtjes opgeknapt voor zover nodig en mat grijs gespoten. Daarna nieuwe banden erop (Hankook kinergy eco2) en ik ben erg blij met het resultaat. De oude, originele wielen gaan overigens niet weg, ik vind ze nog steeds erg goed staan onder de 99.

Afbeelding

Afbeelding

Verder nog wat kleinere klusjes. Het bakje achter de louvres in het achterscherm links hing op half elf en lekte. Ondanks nieuwe rubbers in de achterlichtunits lag er toch wat water in de kofferruimte als de auto een regenbui meegepikt had. Heb dit bakje opnieuw bevestigd zodat het weer waterdicht is.
Met een schakelaar kan ik nu de koelfan handmatig bedienen. Niet dat er noodzaak voor is maar na een slecht contact makende zekering zonder aanslaande fan te hebben gehad is de schakelaar een handig hulpmiddel om snel te beoordelen of het circuit nog intact is.

Afbeelding

Afbeelding
Groet Jan

Saab 96 V4 1974 Solar Red
Saab 99 GL 5speed 1984 Slate Blue:
De Leisteen blauwe

Plaats reactie