hoe vaak rijden de lpg-rijders op benzine?

1967-1984
Plaats reactie
baszwolle
Geregistreerd lid

hoe vaak rijden de lpg-rijders op benzine?

Bericht door baszwolle » do 26 apr, 2007 20:16

ik denk erover om mn nieuwe motor alleen klaar te maken op LPG en dus de benzinepruttel weg te laten.

vroeg me af hoe vaak de lpg-rijders daadwerkelijk op benzine rijden...heb het idee dat het weglaten van de injectie geen gemis zal zijn.

wel optijd tanken dan...oke.

16v i in een 99

pistolp71
Geregistreerd lid

Bericht door pistolp71 » do 26 apr, 2007 20:35

alleen om te starten! :lol:

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 26 apr, 2007 20:36

ja dan heb je nieuwere installatie, ik gebruik de simpelste installatie dus verdamper, mengstuk en that's it.

pistolp71
Geregistreerd lid

Bericht door pistolp71 » do 26 apr, 2007 21:23

okay, dan zou ik alleen evt. in het buitenland op benzine rond tuffen.
Maar koop de nippels voor Europa en zoek eerst uit waar er LPG-stations zijn, dan blijf je gas rijden.

Charles
Geregistreerd lid

Bericht door Charles » do 31 mei, 2007 22:32

op lpg (900t8 1981)rij ik alleen als er naast me bij de stoplichten iemand staat die ik even de achterkant van de turbo wil laten zien hoe mooi en stak die nog is na 25 jaar. Met verhoogde co 2 uitstoot waar je u tegen zegt een acceleratie bijna net zo snel als een opgevoerde turbo fp cabriolet.

ps op vakantie naar het buitenland met het vliegtuig?? of met een leen saabje?

saab groeten

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 31 mei, 2007 23:36

leuk en actueel onderwerp.

ik wil ivm buitenlandse trips op benzine kunnen rijden en laat alles dus zitten. Spanje is een crime om door te komen op LPG - het KAN, maar je moet geduld hebben met het vinden van de vaak afgelegen stations (en ook precies weten waar ze te vinden, want een 2e station is veelal een dag rijden weg) . Zweden heeft er ook niet veel. in Denemarken wordt het rap slechter geloof ik.

Duitsland wordt gelukkig beter vooral langs doorgaansroutes naar het oosten lijkt (mede dankzij het enorme poolse verkeer - Polen is ook een fanatiek LPG land zo blijkt) , en in Engeland kom je ook een eind, maar in wat meer afgelegen gebieden zit je aan werkdagen overdag vast.

Geert9000cse1997
Geregistreerd lid

Bericht door Geert9000cse1997 » vr 01 jun, 2007 0:30

Ik heb zo'n 15 jaar geleden een 900 (uit 1982) gehad, deze reed altijd op gas, hij reed absoluut niet op gas, ook niet tijdens het starten. Nooit geen probleem mee gehad.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » vr 01 jun, 2007 7:53

een onderwerp uit de oude doos, zo opeens weer bovenaan..hmm.., mijn twijfels zijn weggenomen inmiddels en rij alleen nog op gas, geen benzine meer in de wagen.

Thom
Donateur
Donateur

lpg

Bericht door Thom » vr 01 jun, 2007 16:32

ik reed met mijn 99 nooit op benzine in Nederland - de ervaring was wel als het erg koud was (onder de -8) hij niet wilde starten op LPG. Later wel trouwens met electronische ontsteking.
In het buitenland moet je sowieso vaak op benzine kunnen rijden en ook kun je je gastank verder leegrijden, omdat in geval je het verkeerd hebt ingeschat je toch op benzine nog verder kunt.

Plaats reactie