Klapperend geluid

1967-1984
Mennö
Geregistreerd lid

Bericht door Mennö » ma 11 jun, 2007 6:59

:shock: kan die al gaan breken? Holy sh*t, wat een waardeloos advies van mij dan... En ik dacht ook dat het fuseestuk helemaal los moest voor het vervangen van zo'n kogel. Morefun: NIET naar mij luisteren.

Morefun
Geregistreerd lid

Bericht door Morefun » ma 11 jun, 2007 7:41

Geeft niet, ik ga eerst maar op zoek naar alle materialen die ik nodig heb. En ga de ontdekkingstocht dan aan.

Morefun
Geregistreerd lid

Bericht door Morefun » ma 11 jun, 2007 13:27

[quote="josephine"]Eventueel heb ik d'r ook nog één (ahum, drie bedoel ik) nieuwe Elferink exemplaren liggen wanneer je verzending wilt besparen (westervoort is dichtbij) :wink:

Ben je weleens in de buurt van Westervoort?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 11 jun, 2007 13:45

De gemiddelde autoboer kan vast ook wel een fuseekogeltje bestellen voor je.

@ josephine: waarom ook de moer? Ik zou de aandrijfas lekker laten zitten. Ik weet dat je de moer er dan niet in 1 keer af kan draaien, maar dat is toch niet echt een probleem?

Morefun
Geregistreerd lid

Bericht door Morefun » ma 11 jun, 2007 13:46

Nee, bij Gol kom ik eigenlijk nooit :wink: , maar ik werk momenteel in Arnhem, dus ....[/quote]

Gol???

Ik werk in Wolfheze en rij regelmatig door Arnhem. Wat kost zo'n kogel trouwens?

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » ma 11 jun, 2007 22:32

Wat ook mogelijk is dat de motorsteun tegen de as van de triangel tikt. Op het motorsteunrubber zit nl een stalen "muts" en de ruimte tussen dit onderdeel en de triangel-as is vrij klein.
Als dit zo is kan je dit constateren door goed te kijken of je sporen ziet op het metaal. Anders doe je hier even wat verf op met een spuitbus. Als je daarna gaat rijden zie je vanzelf of ze elkaar geraakt hebben.
Verhelpen doe je dit door de bovenste moer los te draaien en dan een bandenlichter tussen de delen te wrikken, goed van elkaar af duwen en vervolgens met de spanning van de bandenlichter er nog op de moer weer aan te draaien.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 18 jun, 2007 22:26

Paul99 schreef:..........................Een fuseekogel lukt me, denk ik, in 20 min.
Dat was iets optimistisch :wink: : 33 minuten is het geworden. :D

Mennö
Geregistreerd lid

Bericht door Mennö » ma 18 jun, 2007 22:36

Uitslover...

Morefun
Geregistreerd lid

Bericht door Morefun » ma 18 jun, 2007 22:58

Ontzettend bedankt allemaal voor de reacties, ik wacht nog op mijn vraagbaak en op een moment van tijd en ga op onderzoek uit. Ik hou jullie op de hoogte.

Roelf

Plaats reactie