Heel erg blij

1967-1984
Plaats reactie
Adriana
Geregistreerd lid

Heel erg blij

Bericht door Adriana » wo 22 aug, 2007 16:00

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenares van een Saab 99 uit 1970. Ik heb wel foto's maar ik weet niet hoe ik die moet plaatsen, iemand een tip?

glasshead
Geregistreerd lid

Bericht door glasshead » wo 22 aug, 2007 16:06

Hey, mag ik je als eerste Saabforummer vanharte proficiat wensen met je nieuwe wagen! Hier staat alvast duidelijk uitgelegd hoe je plaatjes kan posten viewtopic.php?t=3955

Alvast nog veel succes en plezier gewenst met je 99.

Emile
Geregistreerd lid

Bericht door Emile » vr 31 aug, 2007 23:13

Ook gefeliciteerd met je 99!! :applause: 8) 8) :drunksingers:

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » za 01 sep, 2007 8:23

Gefeliciteerd! Erg benieuwd naar foto's... Laat direct die RA eens zien.

Barre
Geregistreerd lid

Bericht door Barre » za 01 sep, 2007 12:41

Welkom,En we wachten met spanning op de fotos

martienez
Geregistreerd lid

Bericht door martienez » za 01 sep, 2007 20:51

:D Proficiat en hopelijk word dit een lange veilige verhouding :roll: met je 99 en hou de andere ook in het verkeer .

met vr groet uit het mooie etten-leur,
Martienez.

Adriana
Geregistreerd lid

Foto's plaatsen gelukt?

Bericht door Adriana » di 04 sep, 2007 23:25

Het is niet te geloven... maar met dank aan Menno!!!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » di 04 sep, 2007 23:40

Sjezus wat een mooi ding... Detailfoto's graag of een afspraak om eens te komen vergelijken met mijn '71 (ik dorst naar vergelijkingsmateriaal). Rijdt-ie?

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 04 sep, 2007 23:41

mooi neusje toch he...zo'n oer99... :love:

zit er nu een megadeuk linksachter of is dat gezichtsbedrog?

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 04 sep, 2007 23:41

Ziet er idd. leuk uit!
Maarrr, zie ik een grote deuk links achter? :roll:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 04 sep, 2007 23:44

als je goed oplet Menno, weet je welk modeljaar dit is.

volgens mij is dit 1 van de 2 witte van de Wouwse Plantage. Een reunie is dan best leuk tussen die 2 :lol:

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » di 04 sep, 2007 23:49

jelger schreef:als je goed oplet Menno, weet je welk modeljaar dit is.

volgens mij is dit 1 van de 2 witte van de Wouwse Plantage. Een reunie is dan best leuk tussen die 2 :lol:
MY '70 (maart), kan ook '69, maar niet later i.v.m. koplampwissers-optie. Deukje lijkt te maken d.m.v. het toepassen van een hamer (wel van rubber. Ik leer ook :wink: ). De Wouwse Plantage kliek; heeft wel wat. Adriana weet vast meer. Zie je trouwens de trx'n op de laatste foto? Afijn, vraag voor mijn fetisjisme blijft: rijdt-ie nog?

Adriana
Geregistreerd lid

Bericht door Adriana » di 04 sep, 2007 23:58

ok,antwoord op de meeste vragen. Nee op dit moment rijdt ze niet want ivm stilzetten is de accu eruit gehaald. Ja er zit idd een deuk linksachter en ja ze komt uit Wouwse Plantage. Ik wilde al een tijdje een oldtimer aanschaffen als leerproject, ik heb er nl totaal geen verstand van! Maar alles is te leren en voor niet al te veel geld kun je je nooit een buil vallen. Er zitten met name bij de wielkasten voor lelijke krokante stukken, maar dat is vervangbaar. Spiegel is niet origineel en of het zonnedakje af fabriek is, is mij niet duidelijk. Maar.... na buiten staan deze zomer is het dak waterdicht gebleken en dat maakt Saab... juist ja. En de lak is bagger, ooit verkeerd gespoten, dus harde druppels. Ik ben begonnen met kaalschuren en de motorkap is al klaar. Suggesties emn kijkers zijn uiteraard van harte welkom, stuur maar een pb wanneer je zin hebt om mijn dames te komen bekijken.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » wo 05 sep, 2007 6:54

Menno schreef:Zie je trouwens de trx'n op de laatste foto?
Welke TRX-vwelgen op de laatste foto?? :roll:
Ik zie eerlijk gezegd op de SAAB 900 Red Arrow Super Inca- en op de SAAB 900i 2.1 16V zie ik Cross Spoke-
velgen zitten. :idea:

Hieronder een voorbeeld van een SAAB 900 turbo modeljaar 1980 in USA-uitvoering, met TRX-velgen.
Later ook geleverd met 'open wieldoppen', minder mooi volgens mij, maar anderen mogen daar uiteraard
anders over denken. :wink:

Afbeelding

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » wo 05 sep, 2007 13:55

:applause:

Ik had ook nog interesse in deze 99 als reserve-exemplaar maar de plek ontbrak. Goed dat ie goed onderdak getroffen heeft.
Polarwit en zga identiek aan de mijne, ze zouden ook best wel eens dicht bij elkaar van de productieband afgerold kunnen zijn gezien het dichtbijliggende origineel Hollandse kenteken.
Die 99 van Menno is al zo mooi, idd nog wat optisch en technisch te verbeteren maar een schitterende rijdende basis na noeste arbeid...
Dit is het vroegste type, zoals gezegd zonder koplampwissers of zelf maar uitsparingen in de koplampranden. Deze moet ook nog het eerste type dashbord hebben en natuurlijk de 1700cc Triumphmotor.
Een 69-er heeft nog andere aandrijfasklossen met 2 uitsparingen ipv 3 voor de trichoïde. Dat het geen 1850cc uit modeljaar 71 is kan je op afstand zien aan het ontbreken van de extra luchtroostertjes onder de grille. Geweldig toch die RVs bumpers op de allereerste 99's?!
Volgens mij was er toen net al een zonnedak leverbaar af fabriek, ik zal eens kijken of ik dat kan vinden.
Hoop dat mijn auto ook snel weer rijvaardig is, een earliest type 99 minimeet in de loop van volgend jaar (Mediajunky en Arnoud ea ook?) zou heel leuk zijn.
Suc6 met de opknap en houd ons op de hoogte met txt en foto's :P .

Cornell

Plaats reactie