Motor problemen

1967-1984
Denis
Geregistreerd lid

Re: Motor problemen

Bericht door Denis » za 04 jun, 2005 15:43

Hij loopt weer zowel op benzine als LPG
Het rare is wel dat op benzine het stationaire toental zeer laag is als ik de stationairschroef verdraai verhoogt het toerental echter, zeer rijk mengsel.
Op lpg loop hij goed echter totaal geen vermogen.
iemand een idee?
De afstellingen van de ontsteking zijn goed alle slangen nagelopen luchtfilter gecontroleerd.

Groeten

Dennis

richard
Geregistreerd lid

Bericht door richard » di 07 jun, 2005 21:27

Hoi Dennis,

Jouw auto vreet verdelerkappen, heb jij de beugel van de motorkap soms vervangen of heb jij een H blok gezet in een auto waarin eerder een B blok geplaatst is geweest. De motorkap beugel van een latere 99 heeft een uitsparing voor de verdelerkap, de eerdere 99 hebben dit niet. Bij het optrekken komt het blok iets omhoog waardoor de verdelerkap tegen de motorkapbeugel aankomt en afbreekt.

Het lijkt of je auto niet voldoende brandstof krijgt, kijk even na of je afsluiter goed werkt. Dit kun je zien door een ringetje of moertje onder de afsluiter te plakken (magnetisch) als deze uitgeschakeld is. Als de afsluiter in beide (LPG / Benzine) standen magnetisch is dan werkt je afsluiter niet goed.

Voor de benzine kwaal, een andere carbuarateur doet wonderen wanneer de gasnaald zitting is uitgesleten. Een revisie is een secuur werkje wat doorgaans duurder is dan een gebruikte benzine carburateur. Om het probleem (tijdelijk) minder te maken kun je met een centepoint rond om de zitting kleine deukjes maken. Hiermee verklein je de zitting wat het stationaire geblodder en het overmatige gebruik beteugeld.

Tot slot, weet je echt zeker dat je alle bougie kabels op dez juiste plek terug gedaan hebt, de firingorder. In elk instructie boekje en ook op je kleppendeksel staat de volgorde.

Laat even weten wat het was als je het gevonden hebt.

Richard

Denis
Geregistreerd lid

Bericht door Denis » wo 08 jun, 2005 7:29

Ricard allereerst bedankt voor het meedenken.

Het probleem van de verdeelkap is nu opgelost en bleek te komen door het verkeerde model de laatste verdeelkap bleef heel maar paste ook niet goed was te hoog waardoor de koolborstel geen contact maakte.

De afsluiter gaf inderdaad wel problemen en is nu vervangen voor een nieuwe. De auto loopt nu weer op benzine en gas echter de klacht is was nog niet geheel weg. Zeer rijk mengsel en laag stationair toerental op benzine en op gas geen power. Na de caberateur te hebben ingespoten met siliconespray kwam ik er achter dat deze veel valse lucht trok via de gasregelklep. Ik heb de onderdelen voor de revisie al besteld en hoop deze vandaag binnen te krijgen.

Zodra ik hiermee klaar ben post ik een update

GmV
Geregistreerd lid

Bericht door GmV » wo 08 jun, 2005 17:40

Dennis,

Heb een tijdje terug met een lege accu langs de weg gestaan en dus de ANWB erbij gehad. Dit was bij utrecht. Die kerel van de ANWB kon mij vertellen dat door het rijden op LPG de vlotternaald of benzine naald in de carborateur slijt, waardoor hij op een gegeven moment beter rijdt op lpg dan op benzine, en je toerental op benzine zou moeten bijstellen... daarentegen voor de LPG stand juist helemaal niet. Hij adviseerde mij om, wanneer ik toe ben aan een revisie van de carborateur, een setje te kopen bij Auto-gas Smorel in Zeist (www.ags-lpg.nl) welke de naald op en neer kan bewegen bij gebruik tussen gas en benzine. Waarschijnlijk is de naald het euvel (te kort afgesleten) en kan het worden opgelost door een nieuwe naald (met eventueel zo'n setje om het in de toekomst niet meer tegen te komen).

veel succes,

grt
Tycho

Denis
Geregistreerd lid

Bericht door Denis » wo 08 jun, 2005 21:41

caberateur gereviseerd en ja hoor perfect op benzine alleen toerental wiebelt nog een beetje.
echter bij gas iets minder loopt stil staand perfect bij weg rijden perfect en bij de eerst kuil totaal niet slaat zelfs af.
Kan het zijn dat de verdamper niet in orde is of doet hij het dan helemaal niet meer.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » do 09 jun, 2005 9:13

Mag ik uit alle troubles afleiden dat LPG met een injectiemotor beter combineert dan met de good ol' carburatie? Let's hear it from the boys mit Benzineinspritzunggefühl...

Denis
Geregistreerd lid

Bericht door Denis » do 09 jun, 2005 20:43

De verdamper nagekeen en maar even een nieuwe slang gemonteerd.
was gelijk een hele verbetering probleem opgelost.....dacht ik bij de eerst proefrit perfect bij de tweede proef rit afslaan op gas en benzine starten veel gas geven en daar gingen we weer.
Het lijkt als op er ergens valse lucht word getrokken soms wel soms niet Iemand enig idee?

groeten

Denis

Denis
Geregistreerd lid

Bericht door Denis » vr 10 jun, 2005 19:59

Het wordt denk ik toch duidelijk bij koude motor weinig problemen.
Bij warme motor of meer vraag naar vermogen stotteren verlaging van toerental of opeens oplopend toerental.
Kan het de koppakking zijn.
Er is geen smurrie te zien of witte rook.Iemand enig idee?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 13 jun, 2005 0:02

Vacuumvervroeger van de ontsteking?

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » ma 13 jun, 2005 8:25

sb129h schreef:Hey Robberts!
Ik herinner me dat advies ook nog en om te voorkomen dat de problemen erger worden stoken we om de 1 tot 2 maanden een kwartiertje op de snelweg op dat dure spul. In die tijd zie je meter door het hoge verbruik duidelijk zakken.
Natuurlijk gaan we hiermee door indien alles weer helemaal OK is. Naast de carburateur vaart ook de brandstofpomp er wel mee. Sinds het moment dat de carburateurs in het ongerede zijn geraakt ten faveure van de inspuitsystemen hoor je steeds minder over dit advies. Er zijn in Saab-kring echter zat mensen die er wel degelijk hun voordeel mee kunnen doen.
Cornell
Dit advies geld nog steeds ook voor de injectie motoren. De injectoren, leidingen en brandstofpomp varen er wel bij om regelmatig van schone brandstof te worden voorzien. Gewoon elke twee weken to een maand een stuk op benzine rijden. Zorg er ook voor dat je elk half jaar ongeveer verse brandstof in de tank hebt.

Denis
Geregistreerd lid

Bericht door Denis » di 14 jun, 2005 17:33

Heb ondertussen de koppakking vervangen en zoals ik al dacht dit was het euvel.
motor loopt mooi gelijk en word veel minder heet.
Morgen even wat draden vervangen zijn nogal verteerd en de cabateur afstellen moet alles weer opgelost zijn
Iedereen bedankt voor het meedenken! :D

Plaats reactie