Nieuwe Saab 99
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Nieuwe Saab 99
voordat je gaat verdraaien eerst een streepje / kras zetten zodat je weet waar die stond 
-
arnodepachter
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe Saab 99
ha, ok, bedankt voor de goeie tip, maar is 10° stationair een goeie waarde? (met vacuumslang)
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Nieuwe Saab 99
Google is je vriend
viewtopic.php?f=3&t=88870" onclick="window.open(this.href);return false;
op kijk op de 90 site, daar staat ook veel, meeste komt overeen, behalve de laatste halve meter
http://www.saab-90.nl/index.php?option= ... &Itemid=81" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=3&t=88870" onclick="window.open(this.href);return false;
op kijk op de 90 site, daar staat ook veel, meeste komt overeen, behalve de laatste halve meter
http://www.saab-90.nl/index.php?option= ... &Itemid=81" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Christiaan94
- Donateur

Re: Nieuwe Saab 99
Zwart 4- deurs, zeldzaam! Heb er zelf eentje (wel te koop
)
-
arnodepachter
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe Saab 99
ha
ik wist niet dat die zeldzaam waren!
Ik wou altijd al een zwarte saab.
Het is enkel jammer dat je meteen alle stof en vuiligheid erop ziet liggen
Ik heb hem nog geen week, en er al ongeveer een 700km bijgezet; hij rijdt fantastisch; zolang je niet moet parkeren, na het wrijven met commandant 2 dagen aan een stuk nog steeds spierpijn, maar het is het waard
Ik wou altijd al een zwarte saab.
Het is enkel jammer dat je meteen alle stof en vuiligheid erop ziet liggen
Ik heb hem nog geen week, en er al ongeveer een 700km bijgezet; hij rijdt fantastisch; zolang je niet moet parkeren, na het wrijven met commandant 2 dagen aan een stuk nog steeds spierpijn, maar het is het waard
-
arnodepachter
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe Saab 99
ik zal het dan maar meteen vragen... Vandaag weer gereden, er komt nog steeds veel rook uit de uitlaat, geen blauwe rook, denk ik, het ruikt naar halfverbrande benzine.
Is er iemand deze regio die het ziet zitten (met vergoeding) om even te komen kijken en af te stellen?
Groetjes,
Arno
Is er iemand deze regio die het ziet zitten (met vergoeding) om even te komen kijken en af te stellen?
Groetjes,
Arno
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Nieuwe Saab 99
arnodepachter schreef:ik zal het dan maar meteen vragen... Vandaag weer gereden, er komt nog steeds veel rook uit de uitlaat, geen blauwe rook, denk ik, het ruikt naar halfverbrande benzine.
Is er iemand deze regio die het ziet zitten (met vergoeding) om even te komen kijken en af te stellen?
Groetjes,
Arno
Ik kan nergens lezen wat je regio is...
-
arnodepachter
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe Saab 99
sorry, ik woon in Zeeuws-Vlaanderen (Breskens). Ik kan er natuurlijk ook een stuk voor rijden, en afstand is geen enkel probleem...
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Nieuwe Saab 99
Hej,
Ik denk dat je dan t voordeligst uit bent bij Re-Troll in hulst.
Ik denk dat je dan t voordeligst uit bent bij Re-Troll in hulst.
-
Dax
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe Saab 99
Leuke Saab! Unieke combi, zwart met beige en 4 portieren.
Heb het idee dat je deze uit de 1e familie gekocht hebt, herken hem uit de regio Den Dolder. Paar jaar geleden de laatste eigenaar gesproken. Was dacht ik de dochter van de 1e eigenaar.
Was altijd een chique verschijning zo in het zwart (voordat zwart zo'n beetje de huiskleur werd voor Saab op de Nederlandse markt).
Veel plezier met de auto, koesteren!
Heb het idee dat je deze uit de 1e familie gekocht hebt, herken hem uit de regio Den Dolder. Paar jaar geleden de laatste eigenaar gesproken. Was dacht ik de dochter van de 1e eigenaar.
Was altijd een chique verschijning zo in het zwart (voordat zwart zo'n beetje de huiskleur werd voor Saab op de Nederlandse markt).
Veel plezier met de auto, koesteren!
-
gws
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe Saab 99
Uit mijn hoofd 20 graden voorontsteking bij 2000 toeren en de vacuuümslang los .
Je zou kunen overwegen om een elktronische ontsteking te monteren van een later type Saab .
Je zou kunen overwegen om een elktronische ontsteking te monteren van een later type Saab .
-
Christiaan94
- Donateur

Re: Nieuwe Saab 99
En als je wilt kan je hem elke dag gaan spottenturbopilot schreef:vandaag broertje gespot
-
arnodepachter
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe Saab 99
Ha! Dank je! Heb er lang naar gezocht; heb dan uiteindelijk een zwarte gevonden 5 huizen verder in de straatDax schreef:Was altijd een chique verschijning zo in het zwart (voordat zwart zo'n beetje de huiskleur werd voor Saab op de Nederlandse markt).
Veel plezier met de auto, koesteren!
Het is gelukt! Had vandaag van een kennis een mooi apparaat gekregen; een AmTest Dynamic Engine Analyzer, had nog nooit van gehoord, waarmee ik toerental kon aanhouden, voorontsteking meten ed... Kan ik nu heel precies doen (op 1/100 toer pm), ook stationair toerental precies afgesteld...gws schreef:Uit mijn hoofd 20 graden voorontsteking...
Maar de voorontsteking nu afgesteld; en hij rijdt weer super! Hij stond op 16... nu op 20 gezet en hij "bokt" niet meer bij lage snelheden en houdt veel mooier zijn toeren aan...
Hoe meer ik er mee rijdt; hoe leuker ie wordt!
Dinsdag naar ReTroll om benzinesensor te bekijken en kilometerteller (hopelijk) weer in orde te krijgen... Stilvallen zonder benzine is mij ook al gelukt, en 1200 kg duwen is geen pretje in de regen!
Bedankt voor jullie hulp!
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Nieuwe Saab 99
om maar es een oud topic weer aan te zwengelen... ik ben sinds kort de eigenaar van deze origineel zwarte & Nederlandse 4 deurs 99. Die ontbrak nog in mn classic Saab kwartetspel

De auto heeft qua koets wat TLC nodig maar is in basis nog goed geconserveerd gebleven. En in mijn saab keuken ga ik kokkerellen met de volgende ingrediënten:
- Rood turbo interieur (type; lederhosen)
- verbrede stalen velgen met zwarte centercaps
- alle sierstrips en bumpers eraf
- chromen bumpers, grille en wielkastranden (MY72) er voor terug
- verlagen (voor lager dan achter)
- ruiten tinten plus louvres op de achterruit
- T16 motor plus trionic 5.2
voila... het smakelijke gerecht 'cafe racer' kan worden opgediend. Op een verfrissende manier een keer wat anders dan alles tutti originale. Uiteraard gebruik ik enkel ingrediënten van het merk Saab, ik zou niet anders durven

De auto heeft qua koets wat TLC nodig maar is in basis nog goed geconserveerd gebleven. En in mijn saab keuken ga ik kokkerellen met de volgende ingrediënten:
- Rood turbo interieur (type; lederhosen)
- verbrede stalen velgen met zwarte centercaps
- alle sierstrips en bumpers eraf
- chromen bumpers, grille en wielkastranden (MY72) er voor terug
- verlagen (voor lager dan achter)
- ruiten tinten plus louvres op de achterruit
- T16 motor plus trionic 5.2
voila... het smakelijke gerecht 'cafe racer' kan worden opgediend. Op een verfrissende manier een keer wat anders dan alles tutti originale. Uiteraard gebruik ik enkel ingrediënten van het merk Saab, ik zou niet anders durven