Nieuwe Saab 99

1967-1984
Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Nieuwe Saab 99

Bericht door turbopilot » zo 18 mei, 2014 19:30

voordat je gaat verdraaien eerst een streepje / kras zetten zodat je weet waar die stond :wink:

arnodepachter
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe Saab 99

Bericht door arnodepachter » zo 18 mei, 2014 19:33

ha, ok, bedankt voor de goeie tip, maar is 10° stationair een goeie waarde? (met vacuumslang)

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Nieuwe Saab 99

Bericht door turbopilot » zo 18 mei, 2014 19:38

Google is je vriend

viewtopic.php?f=3&t=88870" onclick="window.open(this.href);return false;

op kijk op de 90 site, daar staat ook veel, meeste komt overeen, behalve de laatste halve meter

http://www.saab-90.nl/index.php?option= ... &Itemid=81" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Christiaan94
Donateur
Donateur

Re: Nieuwe Saab 99

Bericht door Christiaan94 » ma 19 mei, 2014 0:13

Zwart 4- deurs, zeldzaam! Heb er zelf eentje (wel te koop :roll: )

arnodepachter
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe Saab 99

Bericht door arnodepachter » ma 19 mei, 2014 22:36

ha :) ik wist niet dat die zeldzaam waren!

Ik wou altijd al een zwarte saab.
Het is enkel jammer dat je meteen alle stof en vuiligheid erop ziet liggen :(

Ik heb hem nog geen week, en er al ongeveer een 700km bijgezet; hij rijdt fantastisch; zolang je niet moet parkeren, na het wrijven met commandant 2 dagen aan een stuk nog steeds spierpijn, maar het is het waard :)

arnodepachter
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe Saab 99

Bericht door arnodepachter » di 20 mei, 2014 20:45

ik zal het dan maar meteen vragen... Vandaag weer gereden, er komt nog steeds veel rook uit de uitlaat, geen blauwe rook, denk ik, het ruikt naar halfverbrande benzine.

Is er iemand deze regio die het ziet zitten (met vergoeding) om even te komen kijken en af te stellen?

Groetjes,

Arno

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Nieuwe Saab 99

Bericht door johnb52 » di 20 mei, 2014 20:49

arnodepachter schreef:ik zal het dan maar meteen vragen... Vandaag weer gereden, er komt nog steeds veel rook uit de uitlaat, geen blauwe rook, denk ik, het ruikt naar halfverbrande benzine.

Is er iemand deze regio die het ziet zitten (met vergoeding) om even te komen kijken en af te stellen?

Groetjes,

Arno

Ik kan nergens lezen wat je regio is...

arnodepachter
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe Saab 99

Bericht door arnodepachter » di 20 mei, 2014 20:52

sorry, ik woon in Zeeuws-Vlaanderen (Breskens). Ik kan er natuurlijk ook een stuk voor rijden, en afstand is geen enkel probleem...

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Nieuwe Saab 99

Bericht door johnb52 » di 20 mei, 2014 21:23

Hej,


Ik denk dat je dan t voordeligst uit bent bij Re-Troll in hulst.

Gebruikersavatar
Dax
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe Saab 99

Bericht door Dax » vr 23 mei, 2014 18:57

Leuke Saab! Unieke combi, zwart met beige en 4 portieren.
Heb het idee dat je deze uit de 1e familie gekocht hebt, herken hem uit de regio Den Dolder. Paar jaar geleden de laatste eigenaar gesproken. Was dacht ik de dochter van de 1e eigenaar.
Was altijd een chique verschijning zo in het zwart (voordat zwart zo'n beetje de huiskleur werd voor Saab op de Nederlandse markt).
Veel plezier met de auto, koesteren!

Gebruikersavatar
gws
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe Saab 99

Bericht door gws » vr 23 mei, 2014 19:41

Uit mijn hoofd 20 graden voorontsteking bij 2000 toeren en de vacuuümslang los .
Je zou kunen overwegen om een elktronische ontsteking te monteren van een later type Saab .

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Nieuwe Saab 99

Bericht door turbopilot » vr 23 mei, 2014 19:44

vandaag broertje gespot :mrgreen:

Gebruikersavatar
Christiaan94
Donateur
Donateur

Re: Nieuwe Saab 99

Bericht door Christiaan94 » di 27 mei, 2014 13:51

turbopilot schreef:vandaag broertje gespot :mrgreen:
En als je wilt kan je hem elke dag gaan spotten :mrgreen:

arnodepachter
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe Saab 99

Bericht door arnodepachter » za 31 mei, 2014 23:01

Dax schreef:Was altijd een chique verschijning zo in het zwart (voordat zwart zo'n beetje de huiskleur werd voor Saab op de Nederlandse markt).
Veel plezier met de auto, koesteren!
Ha! Dank je! Heb er lang naar gezocht; heb dan uiteindelijk een zwarte gevonden 5 huizen verder in de straat 8)
gws schreef:Uit mijn hoofd 20 graden voorontsteking...
Het is gelukt! Had vandaag van een kennis een mooi apparaat gekregen; een AmTest Dynamic Engine Analyzer, had nog nooit van gehoord, waarmee ik toerental kon aanhouden, voorontsteking meten ed... Kan ik nu heel precies doen (op 1/100 toer pm), ook stationair toerental precies afgesteld...

Maar de voorontsteking nu afgesteld; en hij rijdt weer super! Hij stond op 16... nu op 20 gezet en hij "bokt" niet meer bij lage snelheden en houdt veel mooier zijn toeren aan...

Hoe meer ik er mee rijdt; hoe leuker ie wordt!
Dinsdag naar ReTroll om benzinesensor te bekijken en kilometerteller (hopelijk) weer in orde te krijgen... Stilvallen zonder benzine is mij ook al gelukt, en 1200 kg duwen is geen pretje in de regen!

Bedankt voor jullie hulp!

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Nieuwe Saab 99

Bericht door Style&Co » di 13 apr, 2021 10:19

om maar es een oud topic weer aan te zwengelen... ik ben sinds kort de eigenaar van deze origineel zwarte & Nederlandse 4 deurs 99. Die ontbrak nog in mn classic Saab kwartetspel

Afbeelding

De auto heeft qua koets wat TLC nodig maar is in basis nog goed geconserveerd gebleven. En in mijn saab keuken ga ik kokkerellen met de volgende ingrediënten:

- Rood turbo interieur (type; lederhosen)
- verbrede stalen velgen met zwarte centercaps
- alle sierstrips en bumpers eraf
- chromen bumpers, grille en wielkastranden (MY72) er voor terug
- verlagen (voor lager dan achter)
- ruiten tinten plus louvres op de achterruit
- T16 motor plus trionic 5.2

voila... het smakelijke gerecht 'cafe racer' kan worden opgediend. Op een verfrissende manier een keer wat anders dan alles tutti originale. Uiteraard gebruik ik enkel ingrediënten van het merk Saab, ik zou niet anders durven :roll: :wink:

Plaats reactie