gebroken klepveer 99CC(ex H injectie blok in 99 met b-motor)
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
ik zit een beetje in dubio of ik morgen met deze auto de 42km naar piershil moet rijden voor wat meer expertise.. of dat ik volgende week gewoon maar naar de garage [bv V Leenen in Delft, toch ook 17km] moet gaan.
kleurverschil - dat zal ik morgen moeten bekijken. het werd al donker.
kleppendeksel pakking zal ik morgen alvast regelen als het lukt.
kleurverschil - dat zal ik morgen moeten bekijken. het werd al donker.
kleppendeksel pakking zal ik morgen alvast regelen als het lukt.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
tja...dat is lastig.
compressie meten morgen is geen optie? dat zegt eigenlijk alles wel.
kleurverschil kun je eigenlijk alleen bekijken als de motor even gelopen heeft, zeg ongeveer een paar minuten zodat de boel warm is.
zwart worden bougies direct na een koude start en komen pas op kleur als de boel warm is...stel, 3 grijze (goede kleur) en 1 zwart bv, dan is er een cilinder niet goed bezig, klep verbrand, zitting eruit, gat in de zuiger, klepveer gebroken....
kleurverschil kun je eigenlijk alleen bekijken als de motor even gelopen heeft, zeg ongeveer een paar minuten zodat de boel warm is.
zwart worden bougies direct na een koude start en komen pas op kleur als de boel warm is...stel, 3 grijze (goede kleur) en 1 zwart bv, dan is er een cilinder niet goed bezig, klep verbrand, zitting eruit, gat in de zuiger, klepveer gebroken....
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Emile
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
dat zal ik morgenochtend misschien nog even doen voor ik naar Zandvoort vertrek. Hoop dat ik ergens door de week tijd heb om het kleppendeksel eraf te halen en een en ander voor het donker te bekijken.baszwolle schreef: zwart worden bougies direct na een koude start en komen pas op kleur als de boel warm is...stel, 3 grijze (goede kleur) en 1 zwart bv, dan is er een cilinder niet goed bezig, klep verbrand, zitting eruit, gat in de zuiger, klepveer gebroken....
ik hoop toch echt dat het in de kop zit, en niet in het onderblok. [elhoewel er nog genoeg lijken te liggen her en der beperk ik de ingrepen liever]
-
jelger
- Geregistreerd lid
vandaag bij medeforummer Bart M. de compressie gemeten [en eerder op de dag zelf een meter gekocht, want er hing er 1 bij de Brezan voor een heel schikkelijk bedrag] en cilinder 1 bleek 0,0 compressie te hebben - nokkenas eraf, uitlaatklep cil.1 doet niks [staat open] - het lijkt er op dat de klepveer gebroken is. [zeer aannemelijk, maar nog niet feitelijk vastgesteld]baszwolle schreef:tja...dat is lastig.
Bart heeft een van zijn reserve koppen aan mij verkocht en ik ga hopelijk maandag aan de gang. ik heb weer moed - had geloof ik even een mentale duw/stimulans nodig
ik had dit niet zelf zo zeker en snel kunnen vaststellen - heeft meer met ervaring te maken dan met brainpower
bedankt voor de hulp Bart, en ook de andere forummers bedankt voor de tips en ideeen en het geduld met mijn kriegelige reacties
-
Bart M
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
godzijdank zijn de winkels open hier, want mijn "hakketoyo" dop 17 hield het niet meer om de laatste {notabene!} bout van de kop los te krijgen. Heb meteen een doppenset genomen met kleinere doppen dan ik had.
De rest is voorspoedig gegaan tot zover [wel de tijd genomen om alles dubbel te checken of ik het wel goed doe]
Heb de diatafel tijdelijk opgeofferd om de poot aan het dop boom te zetten. past perfect, en is steviger dan ik dacht. perfecte lange boom zo.
De rest is voorspoedig gegaan tot zover [wel de tijd genomen om alles dubbel te checken of ik het wel goed doe]
Heb de diatafel tijdelijk opgeofferd om de poot aan het dop boom te zetten. past perfect, en is steviger dan ik dacht. perfecte lange boom zo.
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Bart M
- Geregistreerd lid