Dubbele carburateurs??

1967-1984
Gebruikersavatar
Ranja
Geregistreerd lid

Re: Dubbele carburateurs??

Bericht door Ranja » zo 09 jan, 2005 18:39

Heeft trouwens misschien hier van het forum iemand een inlaatspruitstuk voor een dubbele carberateur???? :?
RanJa

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: Dubbele carburateurs??

Bericht door verde900 » zo 09 jan, 2005 20:02

hier zit zo´n spruitstuk zeker aan:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... /12773.htm :wink:

Reinder
Geregistreerd lid

Re: Dubbele carburateurs??

Bericht door Reinder » zo 09 jan, 2005 21:09

Als ik me niet vergis staat er in Emmeloord op "G.A.O.S" een 900 GLs op de sloop. Ben daar vorige week nog geweest en weet het bijna zeker. Ik weet alleen niet meer of er een blok inzit. Je moet ze maar even bellen, erg vriendelijke mensen en goeie ervaring met voordelige prijzen.

mvg Reinder

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: Dubbele carburateurs??

Bericht door verde900 » zo 09 jan, 2005 21:12

josephine schreef:deze is iets goedkoper
http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... /12773.htm
volgens mij lijkt het (zeker op het eerste gezicht) dezelfde :?

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: Dubbele carburateurs??

Bericht door verde900 » zo 09 jan, 2005 22:35

that is a different cup of tea :lol:


Gebruikersavatar
Ranja
Geregistreerd lid

Re: Dubbele carburateurs??

Bericht door Ranja » ma 10 jan, 2005 17:17

Aha, bedankt voor die E-bay advertentie. Ik ga er op bieden!
Bedankt ook de rest.

Gebruikersavatar
Paul99
Geregistreerd lid

Re: Dubbele carburateurs??

Bericht door Paul99 » vr 14 jan, 2005 12:51

Op marktplaats wordt nu een D-jettronic aangeboden. Is dat niet 118pk?

Gebruikersavatar
Ranja
Geregistreerd lid

Re: Dubbele carburateurs??

Bericht door Ranja » za 15 jan, 2005 20:39

Ik kan nu van een lid van de SaabClub een spruitstuk en twee strhombergs overnemen. Even naar het MECC geweest en dat heeft dus voor mij goed uitgepakt. Een leuke tentoonstelling van zelfbouw cabrio's trouwens van de SaabClub.

Gebruikersavatar
Ranja
Geregistreerd lid

Re: Dubbele carburateurs??

Bericht door Ranja » wo 19 jan, 2005 14:45

Heb ik bij deze carberateurs één of twee openluchtfilters nodig???
Ik zoek eerst alle onderdelen bij elkaar vorrdat ik begin met bouwen!! 8)

Gebruikersavatar
Ranja
Geregistreerd lid

Re: Dubbele carburateurs??

Bericht door Ranja » vr 21 jan, 2005 16:41

Ik ben van plan om er twee op te zetten, dan hoef ik niet zo'n tussenbox te zoeken. De slangen houd ik natuurlijk even lang.

Heeft misschien iemand een foto van onder de motorkap van een Saab met twee carberateurs. Dan kan ik zien welke slangetjes ik waar aan moet sluiten. Een Saab 900GLS bijvoorbeeld. Ik kan hem niet in mijn manual vinden.

Gebruikersavatar
Paul99
Geregistreerd lid

Re: Dubbele carburateurs??

Bericht door Paul99 » vr 21 jan, 2005 18:49

Waarom sluit je niet gewoon 2 filtertjes op je caburateurs aan en that's it! Dan heb je de minste verliezen.

Gebruikersavatar
Ranja
Geregistreerd lid

Re: Dubbele carburateurs??

Bericht door Ranja » vr 21 jan, 2005 20:03

Ik heb al slangen besteld. Je kan gewoon filters op de carberateur zetten maar dan zuigem deze warme lucht op. Je kan het beste koude lucht aanzuigen. Daarom heb ik juist die turbo spoiler onder mijn bumper geplaatst.

Gebruikersavatar
Thom
Donateur
Donateur

Re: Dubbele carburateurs??

Bericht door Thom » vr 21 jan, 2005 23:46

het gekke is dat de turbospoiler (van zowel de 99 turbo als de 900 turbo) geen doorgang heeft naar het luchtfilter, volgens de ingenieurs valt de warme luchtontwikkeling bij de inlaat dus wel mee denk ik.

Gebruikersavatar
Ranja
Geregistreerd lid

Re: Dubbele carburateurs??

Bericht door Ranja » za 22 jan, 2005 21:01

Thom schreef:het gekke is dat de turbospoiler (van zowel de 99 turbo als de 900 turbo) geen doorgang heeft naar het luchtfilter, volgens de ingenieurs valt de warme luchtontwikkeling bij de inlaat dus wel mee denk ik.
Maar die kan ik er toch zelf maken. Het ene gaasje voor de slang naar het uitlaatspruitstuk en de andere voor de luchtfilter. Ik heb toch geen intercooler.

Plaats reactie