RanJa
Dubbele carburateurs??
-
Ranja
- Geregistreerd lid
Re: Dubbele carburateurs??
Heeft trouwens misschien hier van het forum iemand een inlaatspruitstuk voor een dubbele carberateur????
RanJa
RanJa
-
verde900
- Donateur

-
Reinder
- Geregistreerd lid
Re: Dubbele carburateurs??
Als ik me niet vergis staat er in Emmeloord op "G.A.O.S" een 900 GLs op de sloop. Ben daar vorige week nog geweest en weet het bijna zeker. Ik weet alleen niet meer of er een blok inzit. Je moet ze maar even bellen, erg vriendelijke mensen en goeie ervaring met voordelige prijzen.
mvg Reinder
mvg Reinder
-
verde900
- Donateur

Re: Dubbele carburateurs??
volgens mij lijkt het (zeker op het eerste gezicht) dezelfdejosephine schreef:deze is iets goedkoper
http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... /12773.htm
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
Ranja
- Geregistreerd lid
Re: Dubbele carburateurs??
Aha, bedankt voor die E-bay advertentie. Ik ga er op bieden!
Bedankt ook de rest.
Bedankt ook de rest.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Re: Dubbele carburateurs??
Op marktplaats wordt nu een D-jettronic aangeboden. Is dat niet 118pk?
-
Ranja
- Geregistreerd lid
Re: Dubbele carburateurs??
Ik kan nu van een lid van de SaabClub een spruitstuk en twee strhombergs overnemen. Even naar het MECC geweest en dat heeft dus voor mij goed uitgepakt. Een leuke tentoonstelling van zelfbouw cabrio's trouwens van de SaabClub.
-
Ranja
- Geregistreerd lid
Re: Dubbele carburateurs??
Heb ik bij deze carberateurs één of twee openluchtfilters nodig???
Ik zoek eerst alle onderdelen bij elkaar vorrdat ik begin met bouwen!!
Ik zoek eerst alle onderdelen bij elkaar vorrdat ik begin met bouwen!!
-
Ranja
- Geregistreerd lid
Re: Dubbele carburateurs??
Ik ben van plan om er twee op te zetten, dan hoef ik niet zo'n tussenbox te zoeken. De slangen houd ik natuurlijk even lang.
Heeft misschien iemand een foto van onder de motorkap van een Saab met twee carberateurs. Dan kan ik zien welke slangetjes ik waar aan moet sluiten. Een Saab 900GLS bijvoorbeeld. Ik kan hem niet in mijn manual vinden.
Heeft misschien iemand een foto van onder de motorkap van een Saab met twee carberateurs. Dan kan ik zien welke slangetjes ik waar aan moet sluiten. Een Saab 900GLS bijvoorbeeld. Ik kan hem niet in mijn manual vinden.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Re: Dubbele carburateurs??
Waarom sluit je niet gewoon 2 filtertjes op je caburateurs aan en that's it! Dan heb je de minste verliezen.
-
Ranja
- Geregistreerd lid
Re: Dubbele carburateurs??
Ik heb al slangen besteld. Je kan gewoon filters op de carberateur zetten maar dan zuigem deze warme lucht op. Je kan het beste koude lucht aanzuigen. Daarom heb ik juist die turbo spoiler onder mijn bumper geplaatst.
-
Thom
- Donateur

Re: Dubbele carburateurs??
het gekke is dat de turbospoiler (van zowel de 99 turbo als de 900 turbo) geen doorgang heeft naar het luchtfilter, volgens de ingenieurs valt de warme luchtontwikkeling bij de inlaat dus wel mee denk ik.
-
Ranja
- Geregistreerd lid
Re: Dubbele carburateurs??
Maar die kan ik er toch zelf maken. Het ene gaasje voor de slang naar het uitlaatspruitstuk en de andere voor de luchtfilter. Ik heb toch geen intercooler.Thom schreef:het gekke is dat de turbospoiler (van zowel de 99 turbo als de 900 turbo) geen doorgang heeft naar het luchtfilter, volgens de ingenieurs valt de warme luchtontwikkeling bij de inlaat dus wel mee denk ik.