Eindelijk mn eigen Saab..

1967-1984
Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » vr 23 feb, 2007 19:38

Thnx..!! Ik heb trouwens ook nog geprobeerd om een electrische antenne van een 900 in te bouwen.. Maar deze past helaas niet tussen het gat en de wielkast :cry:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 23 feb, 2007 23:15

Tool schreef:Thnx..!! Ik heb trouwens ook nog geprobeerd om een electrische antenne van een 900 in te bouwen.. Maar deze past helaas niet tussen het gat en de wielkast :cry:
Waarom niet? Bij mij en bij Dasdaas is het wel gelukt. Je moet het beugeltje op het tussenschotje zetten zodat de motor boven het tussenschotje zweeft.

PS. zinkspray op roest spuiten heeft geen zin. Het materiaal moet helemaal schoon/blank zijn voor zinkspray. Je had er beter lijnolie, fertan, owatrol, iod op kunnen smeren. Dan wordt de roest gestabiliseerd, dus roest het niet verder. Dat doet het met zinkspray wel.

PS2. de foto komt later, ga nu eerst een weekje skien

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » za 24 feb, 2007 11:12

Heb je (of dasdaas) misschien een foto hiervan?? Want ik zie niet in hoe dit moet gaan passen..
Maar dat roestverhaal heeft ons pap grotendeels gedaan en hij zei wel dat hij t eerst kaal had gemaakt (ookal moet ik toegeven dat het op de foto dr zo niet naar uitziet)
En veel plezier met skiën :wink:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » za 24 feb, 2007 11:17

Tool schreef:Heb je (of dasdaas) misschien een foto hiervan?? Want ik zie niet in hoe dit moet gaan passen..
Maar dat roestverhaal heeft ons pap grotendeels gedaan en hij zei wel dat hij t eerst kaal had gemaakt (ookal moet ik toegeven dat het op de foto dr zo niet naar uitziet)
En veel plezier met skiën :wink:
Ik denk dat je vader liegt :wink: .
Zo'n gat zou ik op den duur wel (laten) lassen.

Ik heb de indruk dat het met de auto wel helemaal goed komt
8) .

Met welke verf heb je de velgen gespoten?
Zit er ook vernis op?

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » za 24 feb, 2007 18:40

Het is ook een voorlopige oplossing :wink: want ik ga het idd (misschien zelf) lassen.
Wat we voor de velgen hebben gebruikt weet ik niet ckr, ik zal morgen ff kijken.. Maar er komen toch Inca's onder dus misschien bewaar ik ze voor winterbanden.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » za 24 feb, 2007 19:37

inca's, zeer goeie keuze 8)

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » zo 25 feb, 2007 22:12

Tool schreef:Heb je (of dasdaas) misschien een foto hiervan?? Want ik zie niet in hoe dit moet gaan passen..
probeer de antenne es zonder het afstandsplaatje bij de dop te plaatsen. Kost misschien wat moeite om em achter de veer tussen de body en het binnenscherm te krijgen maar het past allemaal net! Heb verder zelf een nieuw afstandplaatje gemaakt van een stukje metaal met een gat erin en em daarmee vastgezet. Het zit nu zo goed klem, dat ik niet eens een zijkant beugel heb gebruikt.

daan

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » zo 25 feb, 2007 22:37

Die wordt heel netjes zeg 8)

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » zo 25 feb, 2007 23:39

Ik heb vdaag ff de foto's van het album van Paul doorgenomen en tot mijn grote vrees zag ik dat zijn antenne veel verder naar beneden (en aan de andere kant van de kofferbak) zat.. Misschien dat dit al een hoop verklaard..

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » ma 26 feb, 2007 0:50

@ S@@bman: Ik heb de velg gespoten met Motip Wheelspray en er zit een laagje acryl blanke lak over.

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » ma 26 feb, 2007 12:08

Tool schreef:Ik heb vdaag ff de foto's van het album van Paul doorgenomen en tot mijn grote vrees zag ik dat zijn antenne veel verder naar beneden (en aan de andere kant van de kofferbak) zat.. Misschien dat dit al een hoop verklaard..
klopt, maar bij mij zit ie ook aan dezelfde kant als bij jou!

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » ma 26 feb, 2007 17:27

dasdaas schreef:klopt, maar bij mij zit ie ook aan dezelfde kant als bij jou!
Maar ook op dezelfde plek?? Want bij paul zit ie veel verder naar beneden.

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » ma 26 feb, 2007 18:05

Tool schreef:
dasdaas schreef:klopt, maar bij mij zit ie ook aan dezelfde kant als bij jou!
Maar ook op dezelfde plek?? Want bij paul zit ie veel verder naar beneden.
Jup! Volgens mij precies dezelfde. Misschien dat het bouwjaar ermee te maken heeft, want die van ons zijn allebei uit '84, paul's 99 van 1983. Ik weet, het is een heel gepiel om em erin te krijgen, maar als je mijn beschrijving goed volgt hoef je het maar 2 x te doen ;) 1x passen, nieuw afstandplaatje voor de top maken en dan 1 x monteren. Het originele plaatje is nl net wat te breed, waardoor ie te snel klemkomt te zitten, dus als je een stuk smaller (iets ruimer dan het gat) aanhoudt zal je zien dat het net past!

succes!

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » ma 26 feb, 2007 18:10

van mijn 84er 99

Afbeelding

ook op de zelfde plek

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » ma 26 feb, 2007 18:21

'84 van mam: