gebroken klepveer 99CC(ex H injectie blok in 99 met b-motor)
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
zonet nog even de zwarte olie vervangen... de peilstok ziet inmiddels alweer donker
volgende week de "nieuwe" olie aftappen en nog een spoelbeurt doen.
hier nog even een foto van de gebroken klepveer in de oude kop.
Terwijl ik die foto's maakte kwam Menno langs met zijn nieuwe, verantwoorde, winkelwagen, en terwijl we stonden te kleppen over deze laatste aanwinst in ons stadsdeel, kwam Cpulles ook nog even bijval geven.. het was leuk - jammer dat de wind koud werd.

volgende week de "nieuwe" olie aftappen en nog een spoelbeurt doen.
hier nog even een foto van de gebroken klepveer in de oude kop.
Terwijl ik die foto's maakte kwam Menno langs met zijn nieuwe, verantwoorde, winkelwagen, en terwijl we stonden te kleppen over deze laatste aanwinst in ons stadsdeel, kwam Cpulles ook nog even bijval geven.. het was leuk - jammer dat de wind koud werd.

-
cpulles
- Geregistreerd lid
Ik dacht laat ik eens langslopen bij jelger om zijn nieuwe aanwinst van dichtbij te bekijken, en ook eens de handen te schudden, ook met Menno trouwens (sorry maar krijg die umlaut even niet op de o).
Was gezellig jongens enne erg mooie 99 jelger, vooral de velgen, de kleur en de sound! Hopelijk tot volgende week op de bijeenkomst in Scheveningen.
Was gezellig jongens enne erg mooie 99 jelger, vooral de velgen, de kleur en de sound! Hopelijk tot volgende week op de bijeenkomst in Scheveningen.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
tonke40
- Donateur (10x)

Jammer dat ik dit topic nu pas lees want dan had ik je een hoop werk kunnen besparen.
Het is namelijk zeer wel mogelijk om een gebroken klepveer te vervangen zonder de kop te lichten dus "gewoon"bovenlangs.
Heb dit meerdere malen in praktijk gebracht.
Klep of mbv luchtdruk(via bougiegat) of mbv een zelfgemaakt hulpwerktuig(ook via bougiegat)op zijn plaats houden en ondertussen boven de veer vervangen.
Het is namelijk zeer wel mogelijk om een gebroken klepveer te vervangen zonder de kop te lichten dus "gewoon"bovenlangs.
Heb dit meerdere malen in praktijk gebracht.
Klep of mbv luchtdruk(via bougiegat) of mbv een zelfgemaakt hulpwerktuig(ook via bougiegat)op zijn plaats houden en ondertussen boven de veer vervangen.
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Maar dat ligt ook aan je toetsenbordinstelling...De900C-GAS schreef:De dubbele trema (") gebruiken, je ziet niets verschijnen, klopt, gelijk de o aantikken en zie, je hebt een o met umlaut.
Precies, maar waarom makkelijk als het moeilijk kan...tonke40 schreef:Jammer dat ik dit topic nu pas lees want dan had ik je een hoop werk kunnen besparen. Het is namelijk zeer wel mogelijk om een gebroken klepveer te vervangen zonder de kop te lichten
Het is mij een keer gebeurd in de '78 95. Een klepveer vervangen met de kop in de motor was geen probleem.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar zo werkt het bij mij en misschien was deze manier wel de oplossing voor cpulles.72sonett-III schreef:Maar dat ligt ook aan je toetsenbordinstelling...De900C-GAS schreef:De dubbele trema (") gebruiken, je ziet niets verschijnen, klopt, gelijk de o aantikken en zie, je hebt een o met umlaut.
-
cpulles
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
zie plaatje boven.baszwolle schreef:en wat was er nu aan de hand met de oude kop?
overigens, na montage andere kop met nieuwe pakking, is de compressie per cilinder tussen de 12 en 13.
de oude kop wordt opgeknapt, en ik overweeg hardere klepzetels.
dat eea misschien met behulp van een hulpmiddel anders had gekund, zal best, maar deze weg heeft mij een hoop geleerd. [was tenslotte ook de 1e keer een dergelijke motorische operatie]
-
baszwolle
- Geregistreerd lid