Dubbele carburateurs??

1967-1984
Ranja
Geregistreerd lid

Re: Dubbele carburateurs??

Bericht door Ranja » za 22 jan, 2005 21:14

Ik heb de foto gevonden.

Afbeelding

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » za 22 jan, 2005 22:42

[/quote]

Maar die kan ik er toch zelf maken. Het ene gaasje voor de slang naar het uitlaatspruitstuk en de andere voor de luchtfilter. Ik heb toch geen intercooler.[/quote]

Dat kan ja, met 2 extra gaten in de carrosserie. Ben benieuwd of het verschil maakt. Je moet wel oppassen dat de lucht niet je inlaatspuitstuk in vliegt op deze manier, dan krijg je weer teveel lucht. De luchtbuis aan de rechter kant gaat trouwens naar de accu bij de 99 turbo, bij de 900 turbo is het een loos rooster.

gert
Geregistreerd lid

Bericht door gert » zo 23 jan, 2005 0:25

Thom schreef: Je moet wel oppassen dat de lucht niet je inlaatspuitstuk in vliegt op deze manier, dan krijg je weer teveel lucht.
Wat gebeurt er dan c.q. waaraan merk je dat? Inhouden?

Bart M
Geregistreerd lid

Bericht door Bart M » ma 07 feb, 2005 10:38

Ik heb dubbele carburateurs op mijn 99 met B20 motor gemonteerd. Ook heb ik een vijfversnellingsbak uit een 900t16s gemonteerd.
De motor loopt prachtig, benzineverbruik (euro 95) is gemiddeld 1:10,5. Dit is ongeveer hetzelfde als ik met mijn 900s LPT classic haal.
Topsnelheid op het klokje 185 km/u, CO is afgesteld op 1,6%

Het kan dus wel!

Voorwaarde is wel dat de carburateurs en de motor in een goede staat zijn. Een setje van een sloopauto halen en de boel overzetten is meestal niet de juiste weg. Denk er aan dat je ook de luchtslang naar het filterhuis en de kappen op de carburateurs meeneemt. Bij het afstellen heb je ook een vacuummeter nodig voor het synchroniseren.

Een K&N filter moet ongeveer 2 -3 PK opleveren. In de praktijk zal je hier niet zo veel van merken. Een andere overweging kan wel zijn dat een dergelijk filter ruim 100.000 km meegaat. Uiteindelijk verdien je het filter terug. Een K&N E2450 past in het bestaande filterhuis. Bij Brezan heb ik er €65 voor betaald.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 07 feb, 2005 14:33

gert schreef:
Thom schreef: Je moet wel oppassen dat de lucht niet je inlaatspuitstuk in vliegt op deze manier, dan krijg je weer teveel lucht.
Wat gebeurt er dan?
Dan regel je met de tegenwind het mengsel en niet met de stand van je gasklep.

Plaats reactie