weet iemand de klepspeling van een saab 99 2.0 L op gas
-
Sjakie
- Geregistreerd lid
weet iemand de klepspeling van een saab 99 2.0 L op gas
Goedemiddag oldtimers,
Wie kan mij vertellen wat de klepspeling van een 2.0 liter motor uit een saab 99 van '77 is. Voor de in en uitlaat kleppen. Ik zou deze graag afstellen om het een en ander uit te kunnen sluiten.
B.v.d. Jacco
Wie kan mij vertellen wat de klepspeling van een 2.0 liter motor uit een saab 99 van '77 is. Voor de in en uitlaat kleppen. Ik zou deze graag afstellen om het een en ander uit te kunnen sluiten.
B.v.d. Jacco
-
panhead
- Geregistreerd lid
-
RoccoH
- Donateur (5x)

-
Paul99
- Geregistreerd lid
Zeg eeeh Nike.... dat is de lichthoogte van de klep.nike schreef:Ik wist niet dat de klepspeling voor LPG zo anders was dan normaal (zie tabel II pag 17 uit de Olving vraagbaak; resp. 10,3mm en 10,5mm.).
Dit zijn de controlematen. Mocht je overgaat tot afstellen dan zijn volgens Olving dit de afstelmaten:panhead schreef:inlaat: 0.15 - 0.30 mm
uitlaat: 0.35 - 0.50 mm
(voor Nike: blz 10, Olving)
inlaat: 0.20 - 0.25 mm
uitlaat: 0.45 - 0.50 mm
Ik weet niet of er voor LPG een andere klepspeling gebruikt wordt dan voor benzien. Ik denk het niet eigenlijk.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
Sjakie
- Geregistreerd lid
Ok, bedankt Panhead,panhead schreef:inlaat: 0.15 - 0.30 mm
uitlaat: 0.35 - 0.50 mm
Is deze afstelling echt alleen voor het rijden op gas of mag je ook gewoon op benzine rijden?
Ik ga van het weekend de kleppen stellen, je hoort wel hoe het afloopt.
Ik ben erg benieuwd of dit gaat helpen.
Thanks Sjakie,
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Zoals ik het begrijp zijn de controlewaarden die van Panhead. Dus kleppendeksel eraf, voelermaatjes, yadayada, gemeten waarden binnen de "panhead"waarden, dan is het allemaal nog goed, kleppendeksel terug, klaar.
Mochten de gemeten waarden buiten de "panhead"waarden liggen dan moet je klepstelplaatjes gaan vervangen. En wel zo dat de afgestelde waarde binnen de toleranties liggen die ik extra gepost heb.
Mochten de gemeten waarden buiten de "panhead"waarden liggen dan moet je klepstelplaatjes gaan vervangen. En wel zo dat de afgestelde waarde binnen de toleranties liggen die ik extra gepost heb.