gespot... maar wat is dat?

1967-1984
DaVinz
Geregistreerd lid

gespot... maar wat is dat?

Bericht door DaVinz » ma 20 feb, 2006 20:19

enkele impressie beelden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mooi bakkie... helaas volgens de advertentie al verkocht... maar ...
het is geen turbo... en toch zo'n "ding" op het dashboard? ... kan iemand mij hier iets over vertellen?

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 20 feb, 2006 20:21

Meen mij te herinneren op die plek ook wel eens eco-meters te hebben gezien.

Werken dacht ik trouwens ook op het motorvacuüm.

Hannes

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » ma 20 feb, 2006 20:25

Hannes schreef:Meen mij te herinneren op die plek ook wel eens eco-meters te hebben gezien.

Werken dacht ik trouwens ook op het motorvacuüm.

Hannes
zou misschien ook het grote groene vlak verklaren... toch nog nooit gezien zo iets... en vraag me af of het zin heeft :? 8)

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 20 feb, 2006 20:34

een zogenaamde economy meter. Geeft aan of je zuinig rijdt of juist onzuinig. Werkt wel

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » ma 20 feb, 2006 20:54

oei...zegt genoeg over de rij stijl van de (vorige) eigenaar dan :wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 20 feb, 2006 20:56

DaVinz schreef:oei...zegt genoeg over de rij stijl van de (vorige) eigenaar dan :wink:
Dit was een standaard feature in een 99 van 1979, 1980 en volgens mij ook nog in 1981.

dader
Geregistreerd lid

Bericht door dader » ma 20 feb, 2006 22:06

ik vindt het een erg mooie 99, helaas was ie al verkocht..
Ik dacht dat het een LPG meter was :? :D

Is het een 5-Bak eigenlijk??

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 20 feb, 2006 22:08

dader schreef:ik vindt het een erg mooie 99, helaas was ie al verkocht..
Ik dacht dat het een LPG meter was :? :D

Is het een 5-Bak eigenlijk??
Volgens mij uitsluitend als 4bak

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » ma 20 feb, 2006 22:10

verde900 schreef:
DaVinz schreef:oei...zegt genoeg over de rij stijl van de (vorige) eigenaar dan :wink:
Dit was een standaard feature in een 99 van 1979, 1980 en volgens mij ook nog in 1981.
deze komt uit 84... volgens de advertentie 8)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 20 feb, 2006 22:12

DaVinz schreef:
verde900 schreef:
deze komt uit 84... volgens de advertentie 8)
Toen was die meter niet standaard meer, hij kan natuurlijk achteraf gemonteerd zijn.
Er is wel meer aan gehobbied, de stoelen zijn van een Silver Arrow

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » ma 20 feb, 2006 22:18

Inderdaad een economy-meter, zit ook op m'n 90.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » ma 20 feb, 2006 22:27

Het is definitief een economy meter. In 1982 kocht mijn vader een nieuwe 99 GL en daar zat ie standaard :bluechin: in. Ik heb me er toen al over verbaasd!

Bart M
Geregistreerd lid

Bericht door Bart M » ma 20 feb, 2006 22:37

De economy meter is een accesoire vanaf 1981. Het verhaal gaat dat ze bij de fabriek na het beëindigen van de productie van de Turbo versie nog een aantal meterhouders over hadden. Hebben ze wat mee verzonnen. Best leuk overigens, ik heb er ook eentje ingebouwd. Is geloof ik zelfs nog een poosje gesubsidieerd geweest vanwege het millieuvoordeel.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 20 feb, 2006 22:59

Bart M schreef:De economy meter is een accesoire vanaf 1981. Het verhaal gaat dat ze bij de fabriek na het beëindigen van de productie van de Turbo versie nog een aantal meterhouders over hadden. Hebben ze wat mee verzonnen. Best leuk overigens, ik heb er ook eentje ingebouwd. Is geloof ik zelfs nog een poosje gesubsidieerd geweest vanwege het millieuvoordeel.
Er zijn bij lange niet zoveel turbo's geplanned geweest als dat er 99GL-etjes gebouwd zijn tussen 1979 en 1981..

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » di 21 feb, 2006 0:53

Ja, en ik ben dus de koper! Was ik eindelijk eens op tijd! Vanmiddag opgehaald uit Putten.

Zie dat andere topic in dit subforum voor de details. Dan kunnen jullie mij meteen eventjes fijn feliciteren.

Het metertje op het dashboard is i.d.d een origineel gemonteerde economymeter, en deed mij hedenmiddag met kromme tenen rijden. Even doortrappen en het metertje slaat helemaal door naar het rood. gelukkig is dit niet het geval in mijn 900 T8 :wink:

Interieur is id.d. silver arrow, althans de stoelen/achterbank. Zit als een vorst. Vinden jullie dat ik alsnog het originele interieur bij moet halen?

Plaats reactie