Nadieselen
-
autopilot
- Geregistreerd lid
Nadieselen
Af en toe heeft mijn 99 last van nadieselen. Niet alleen irritant maar ook slecht voor de motor.
Kan de oorzaak liggen in een versleten naald? Bij het vervangen van het mebraan viel op dat de naald niet meer top was.
Recent is de ontsteking afgesteld, contactpunten, rotor en verdelerkap zijn vervangen. Van de carburateur is het mebraan vervangen, stationair toerental en CO zijn afgeregeld.
Het gaat om een GL uit 1983.
Al vast bedankt,
JP
Kan de oorzaak liggen in een versleten naald? Bij het vervangen van het mebraan viel op dat de naald niet meer top was.
Recent is de ontsteking afgesteld, contactpunten, rotor en verdelerkap zijn vervangen. Van de carburateur is het mebraan vervangen, stationair toerental en CO zijn afgeregeld.
Al vast bedankt,
JP
-
Robbert
- Donateur (6x)

Re: Nadieselen
Waarschijnlijk een te rijk mengsel.autopilot schreef:Af en toe heeft mijn 99 last van nadieselen. Niet alleen irritant maar ook slecht voor de motor.
Al vast bedankt,
JP
-
dader
- Geregistreerd lid
-
Thom
- Donateur

nadieselen
er is hier al vaker over geschreven. Nadieselen komt normaal gesproken omdat je euro 95 tankt ipv euro 98. Tank eens 1 of 2 keer 98 en het is over. Je kunt later afwisselend tanken (zelf even de verhouding zoeken) om het te voorkomen.
Ik las laatst op het forum dat je het nadieselen kunt voorkomen door de ontsteking te verstellen. Weet niet meer of het nu later of vroeger was.
Ik las laatst op het forum dat je het nadieselen kunt voorkomen door de ontsteking te verstellen. Weet niet meer of het nu later of vroeger was.
-
bruises
- Donateur (2x)

Re: nadieselen
Nadieselen gebeurt op basis van temperatuur van de motor en brandstofsoort. Volgens mij wordt je motor kouder als je de ontsteking vervroegd.Thom schreef: Ik las laatst op het forum dat je het nadieselen kunt voorkomen door de ontsteking te verstellen. Weet niet meer of het nu later of vroeger was.
-
Martien_96V4
- Geregistreerd lid
-
dader
- Geregistreerd lid
-
John.K
- Geregistreerd lid
Kloptdader schreef:wie weet dit?dader schreef:@ Robberts, ik heb ook een 900C, begrijp ik nou goed ( na het lezen van verschillende topics over nadieselen) dat op de carburateur een blauw dopje zit en hierin de dempingsolie in moet gieten tot 1cm van de bovenkant??
Let op bij losdraaien dat het plastic niet barst, bijvullen met olie zorgde bij mij voor een soepeler rijdende wagen.
John
-
dader
- Geregistreerd lid
thanks!John.K schreef:Kloptdader schreef:wie weet dit?dader schreef:@ Robberts, ik heb ook een 900C, begrijp ik nou goed ( na het lezen van verschillende topics over nadieselen) dat op de carburateur een blauw dopje zit en hierin de dempingsolie in moet gieten tot 1cm van de bovenkant??
Let op bij losdraaien dat het plastic niet barst, bijvullen met olie zorgde bij mij voor een soepeler rijdende wagen.
John
-
dader
- Geregistreerd lid
-
D 'n' C
- Geregistreerd lid
-
autopilot
- Geregistreerd lid
-
Bart M