EINDELIJK!!!!!

1967-1984
Paul99
Geregistreerd lid

EINDELIJK!!!!!

Bericht door Paul99 » zo 12 mar, 2006 13:18

He he, eindelijk kan ik weer lekker rijden. Ik heb zeer uitgebreid de roest aangepakt en dat viel vies tegen. Sowieso dacht is dat de duivel mijn auto een beetje met rust had gelaten. Niet dus. En ik heb nog problemen gehad met verflagen die met elkaar zijn gaan reageren en rimpels als resultaat opleverde. Daardoor moet ik de delen die in het zicht zitten nog opnieuw doen. Alle plekken uit het zicht, voornamelijk de wiekasten, zijn weer helemaal dicht en mooi in de tectyl. Verder: olie, filtertje, kleppen gesteld, ontsteking omgebouwd naar electronische ontsteking, open luchtfilter gemonteerd, aantal interieurdelen vervangen voor mooiere/ betere, electrische antenne EN..... eindelijk mijn Silverspokes eronder. Nog met dank aan marq101 :D

APK was in 1x goed dus :O:

Afbeelding

dader
Geregistreerd lid

Bericht door dader » zo 12 mar, 2006 13:25

Ziet er mooi uit!

edwardk
Geregistreerd lid

Re: EINDELIJK!!!!!

Bericht door edwardk » zo 12 mar, 2006 13:25

paul99gl83 schreef:He he, eindelijk kan ik weer lekker rijden. Ik heb zeer uitgebreid de roest aangepakt en dat viel vies tegen. Sowieso dacht is dat de duivel mijn auto een beetje met rust had gelaten. Niet dus. En ik heb nog problemen gehad met verflagen die met elkaar zijn gaan reageren en rimpels als resultaat opleverde. Daardoor moet ik de delen die in het zicht zitten nog opnieuw doen. Alle plekken uit het zicht, voornamelijk de wiekasten, zijn weer helemaal dicht en mooi in de tectyl. Verder: olie, filtertje, kleppen gesteld, ontsteking omgebouwd naar electronische ontsteking, open luchtfilter gemonteerd, aantal interieurdelen vervangen voor mooiere/ betere, electrische antenne EN..... eindelijk mijn Silverspokes eronder. Nog met dank aan marq101 :D

APK was in 1x goed dus :O:

Afbeelding
Nou succes paul met je "nieuwe"99. :!: :!:

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » zo 12 mar, 2006 13:28

Heb je foto's van je luchtfilter, en welke heb je gebruikt??
Wil die ook eens vervangen.

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » zo 12 mar, 2006 14:00

Wauw.. dit ziet er goed uit!

Kan je wat meer vertellen over de ombouw naar electronische omsteking? Heb je dat van een latere carburateur Saab gesloopt? Tot wanneer hadden Saab's conventionele ontsteking met contactpunten?

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » zo 12 mar, 2006 14:41

Lookin' gooooood! :krull:

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » zo 12 mar, 2006 15:13

Super! Ziet er goed uit, fijn dat je na zoveel werk er ook eindelijk van kan gaan genieten!

Veel plezier dan maar!

Greetz,

Dennis

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 12 mar, 2006 15:24

Hmm volgens mij reed je vorige week al Paul.

Wel gefeliciteerd dat je eindelijk klaar bent.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » zo 12 mar, 2006 15:52

Injectie schreef:Hmm volgens mij reed je vorige week al Paul.

Wel gefeliciteerd dat je eindelijk klaar bent.
Jij had de primeur afgelopen maandag :wink:

@Wouter: Ik heb de ontsteking van een 90 gebruikt. De kabelboom heb ik van een 900 op de sloop gehaald. Dat paste iets minder goed vanwege de kabellengtes, maar dat is wel goedgekomen. Eigenlijk stelt het ombouwen niet zo veel voor en ik kan het iedereen wel aanraden. Volgens mijn info is MY-83 de laatste 99 het contactpuntjes.

@Ranja: Het is een vervangingsfilter van JR. Gewoon oude eruit, nieuwe erin. Ik kom wel merken dat mijn motor iets makkelijker ademt. Ik heb de carb iets rijker af moeten stellen. Oh ja, ik heb ook gaten geboord in het luchtfilterhuis. Een tip van forummer Alexander als ik me goed herinner.

Afbeelding

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1178

En ik heb ook een voorspoilertje van een 90 erop gezet. Geeft de neus net iets meer "body" ondanks die enorme voorbumper.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » zo 12 mar, 2006 16:27

mooi dingetje man ! .. die velgen maken hem leuker dan de andere... en de 2 drs past beter bij een 99 8)

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » zo 12 mar, 2006 16:38

Nieuw-nieuw-nieuw!
Errrrrrrrrrrrrrug mooi Paul, dat zouden meer mensen moeten doen!
Op naar de volgende ruim 20 jaar!
Cornell :O:
Ps Heb je de hele- of een gedeelte van de kabelboom gebruikt en heb je hier nog foto's of info van?

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » zo 12 mar, 2006 17:34

wat ziet dat er toch mooi uit met die velgen super 8)

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: EINDELIJK!!!!!

Bericht door Steve-O » zo 12 mar, 2006 18:13

paul99gl83 schreef: Afbeelding
Mooi man :!:

En de headlight wipers, heb je die ook werkend nu. Zo nee, misschien binnenkort samen aanpakken?

Sowieso nog even afspreken voor de bekleding. Die set van die je aanbood is waarschijnlijk toch Kashmier-bruin i.p.v. Beige. Dat zou ook de donkerbruine afwerking van de achter- en zijkanten verklaren. Wel jammer want de stof is zeer goed.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » zo 12 mar, 2006 18:27

Ik heb alleen de draden gebruikt die ik nodig had. Het komt er op neer dat ik bij de stekker van de transistormodule ben begonnen (op de sloop). Alles wat daar aan vast zat heb ik losgehaald een meegenomen. Was wel een rotklusje om alles netje uit te bouwen. Kabelbomen opensnijden en tie-wrapje doorknippen om een vieze motor heen. Voor de inbouw heb ik de kabelboom van mijn auto origineel gehouden. De stekker die normaal gesproken gaat van de bobine naar de condensator, heb ik gebruikt om de module op aan te sluiten. (blauwe draad) De groen/witte draad naar de module heb ik aangesloten onder de TSI stekker. Zwart is de massa en dan blijft er nog een gecombineerde draad over die van de module naar de onsteking/verdeler gaat. Dat was het eigenlijk wel. Netjes kabeltjes leggen en klaar!

@Steve: De wipers moeten nog even wachten, APK had de hoogste prioriteit.

Oh ja: en nieuwe achterveren! Er schieten me steeds weer dingen binnen, maarja ben 3 maanden bezig geweest...

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » zo 12 mar, 2006 21:43

Hallo Paul,

Waar heb je die gaten geboord in het luchtfilterhuis en hoe groot?
Heb je misschien daar een foto van of staan die al op het forum en was ik te lui om het te zoeken. :oops:

Plaats reactie