Vraagjes omtrent Saab 99.

1967-1984
Plaats reactie
Nixter
Geregistreerd lid

Vraagjes omtrent Saab 99.

Bericht door Nixter » zo 02 apr, 2006 0:04

Hallo,

Even een korte toelichting. Mijn stiefmoeder heeft niet zoveel met hun huidige wagen Peugeot 307 SW en wil weer graag een saab 99 "net zoals vroeger". Nou liggen deze auto's echter niet voor het oprapen. Aangezien ze een kleine 180 km bij mij vandaan woont moet het ook een echt goede auto zijn.

Echter heb ik er een bij een garage in de buurt gevonden. Het gaat om een '84, 4 deurs en blauw/grijs metallic. Op het eerste gezicht een nette originele auto echter stond ie in een donker hoekje dus eerst maar wat navraag gedaan. Antwoord monteur: "gaat naar de sloop". Een balk zit laswerk aan en daarom heeft de vorige eigenaar hem laten staan. Nou kan ik veel zelf (laten) doen dus ik vroeg wat ie moet kosten. Verkoper erbij "750 Euro!" :shock: . Voor een auto die eigelijk naar de sloop zou gaan. :donot:

Aangezien de auto wel erg netjes en eerlijk oogt ben ik toch nog even gaan kijken, al snel kwam ik erachter dat in ieder geval de deuren aan de onderkant verdwenen zijn.

Waar moet ik nog meer op letten en wat kosten nette deuren en wat zijn reele prijzen?

Alvast bedankt.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » zo 02 apr, 2006 1:12

De standaard roestplekken bij een Saab 99:

- Bij de voorwielophanging-> waar de aandrijfas de wielkast in komt.
- Voorwielkast-> in de sputterzone van het wiel; vooral in de naad voor en achter.
- Krikpunten achter
- Rond het afwateringspijpje onder de b-stijl
- Achterwielkasten -> complete sputterzone; aan de voorkant kan je zien door de achterbank om te klappen en naar de wielkast te kijken. Aan de achterkant is vanuit de kofferbak te zien.
- Achterwielkasten -> schokdemperbevestiging.
- motorkap -> voorste rand
- Onder de grille
- de deuren (maar dat heb je al uitgevonden)

Ik vind E750,- flink aan de prijs voor een 99 die niet in goede staat is. Er staan er voldoende te koop. Wat de deuren betreft: ik heb prijzen gehoord van E150,- voor een goede deur bij van de Laan. Maar ook E35,- voor een 900-deur bij Schwedeteile. Hoeveel de 4-deurs deuren kosten durf ik niet te zeggen.

Moet het persee een 99 zijn? Forummer Esalet heeft nu een 90 te koop staan.
viewtopic.php?t=12382

Trouwens: tof dat je stiefmoeder een 99 boven een 307 verkiest :D :bluethumb:

Plaats reactie