Tot dusver heb ik al heel wat info bij elkaar gevonden, maar er zijn toch nog een aantal zaakjes die ik wil weten. Voor ik helemaal kleurenblind wordt!
Het gaat over een blauwe 2-deurs 99 turbo uit '79 of '80. Niet het donker blauw dat de meeste van ons wel kennen (zie de 99 van Alexander) maar een soort hemels blauw. De kleur lijkt nog het meest op het lichte blauw van de saab 96 special uit '79. Heb wel eens eerder een blauwe 99 turbo gezien, maar die was donkerblauw.
Van de vorige eigenaar heb ik begrepen dat de auto altijd al blauw is geweest, maar wel ooit eens is overgespoten in een iets lichtere tint.
Zijn er hier mensen, die deze uitvoering (turbo-blauw) kennen en weten welke kleur het is?
Het gaat voor alle duidelijkheid wel om een ORIGINELE turbo (volgens de papieren dan toch) en dus niet om een zelfbouw! Dus met een echt turbointerieurtje in blauw (best apart!
De bedoeling is om de auto weer helemaal origineel te maken, voor zover ie dat nog niet is. De basis is heel erg goed, dus dat is het niet. Geen roest ed op de wel zo bekende plekken at all....
Denk vooral aan het ontbreken van logo's en kleine oneffenheden aan interieur en lak. Geen schade!
Heb de afgelopen twee dagen me helemaal suf gesurft op de diverse saab-sites naar informatie over de prachtige kleuren waarin de 99 allamaal geleverd is. Met tot dusver geen bevredigend resultaat...
Wellicht dat jullie het weten
oh ja, foto's staan al in dat andere onderwerpje...
rob