'Nieuw' interieur?

1967-1984
Robb
Geregistreerd lid

'Nieuw' interieur?

Bericht door Robb » wo 26 apr, 2006 12:45

Mijn vader heeft een '76er (?) Saab 99 Combi Coupe. Een mooie auto! Maar voor hij hem kocht heeft iemand de stoelen en bank bekleed met een langharige oranje stof...

Ik denk eraan om hem voor zijn verjaardag een nieuw (gebruikt, via marktplaats oid) interieur te geven, maar hoop dat jullie me nog wat tips kunnen geven:

- weet iemand wat de oorspronkelijke interieurkleur was (buitenkant auto is metallic bruin)
- klopt het dat het interieur van de 96 en 99 hetzelfde zijn?
- is het eigenlijk wel een goed plan :) ?

bedankt!

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » wo 26 apr, 2006 13:56

Vraag 1 is dan: Wat is de kleur van de deur panelen?

Hannes

marq101
Geregistreerd lid

Re: 'Nieuw' interieur?

Bericht door marq101 » wo 26 apr, 2006 14:18

Robb schreef:Mijn vader heeft een '76er (?) Saab 99 Combi Coupe. Een mooie auto! Maar voor hij hem kocht heeft iemand de stoelen en bank bekleed met een langharige oranje stof...

Ik denk eraan om hem voor zijn verjaardag een nieuw (gebruikt, via marktplaats oid) interieur te geven, maar hoop dat jullie me nog wat tips kunnen geven:

- weet iemand wat de oorspronkelijke interieurkleur was (buitenkant auto is metallic bruin)
- klopt het dat het interieur van de 96 en 99 hetzelfde zijn?
- is het eigenlijk wel een goed plan :) ?

bedankt!
Leuk plan. En wat Hannes zegt, de kleur van de deurpanelen zullen je verder helpen te bepalen wat de originele kleur was.

Volgens mij zijn de stoelen van de 96 en 99 niet gelijk maar dat moet een expert maar even bevestigen (of ontkennen natuurlijk)

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » wo 26 apr, 2006 16:33

De laatste jaren zijn de stoelen gelijk, de stoelen zaten ook in de vroege 900's uit die tijd.
de keleur van de deurpanelen is de zelfde als de achterkant van de stoelen, die van skai is. de voorkant van de stoelenis van stof, door verbleken is deze altijd wat lichter. Voor de bekleding moet je dus de kleur zoeken op het skai of deurpaneel.
Succes!
Olaf

yuan
Geregistreerd lid

interieur

Bericht door yuan » wo 26 apr, 2006 17:59

1. In mijn folder staan 2 kleuren bruin: Antiloop bruin en Dorado bruin. Beide hebben het zelfde bruine interieur met de naam Noga beige.

2. De stoelen van een 96 en 99 zijn dezelfde.

3. Maar het is ook mogelijk om stoelen te gebruiken uit de 99-90 en 900 serie met de verstelbare hoofsteun. Deze laatste optie is natuurlijk alleen mogelijk als jouw vader een concessie wil doen aan de orginaliteit van zijn Saab.

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » wo 26 apr, 2006 20:12

Antiloop briun en Dorado bruin zijn geen van beide metallic kleuren. De deurbekleding van de antiloop bruine auto is niet Noga-beige maar Manilla-bruin.

Robb
Geregistreerd lid

Bericht door Robb » do 27 apr, 2006 11:12

Bedankt voor de antwoorden!

De deurpanelen zijn inderdaad bruin, en de achterkanten (onaangetast door de oranje vacht) van de huidige stoelen zijn ook bruin skai. Er moet dus wel wat te vinden zijn.

De originaliteit van de auto is wel een belangrijk punt voor hem, dus 900-stoelen zal ik maar niet doen. Maar als ik de stoelen uit 96 én 99 kan gebruiken is er in elk geval al een wat groter aanbod.

Mocht iemand nog een mooi setje hebben liggen, dan houd ik me aanbevolen, trouwens!

Jurson
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Jurson » do 27 apr, 2006 15:01

Je kan ook nog kijken op onderstaande URL. Daar vind je een folder van een Saab 99 uit 1976, inclusief alle kleurcombi's.

http://www.geocities.com/saab99portal/B ... 976SAAB99/

Succes,
Jur

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 27 apr, 2006 15:09

ik zal vanavond eens kijken in de 1976 folder.

misschien een tip : op ebay staat in engeland (norfolk provincie) een set van een 99 Turbo in het rood. staat op 50 pence... mogelijk dat dat past binnen jullie kleurenpalet. loopt morgenavond af.

bieding ebay

edit : laat maar.. ik zie dat deze de nieuwere hoofdsteunen al heeft. die willen jullie niet.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 27 apr, 2006 23:31

Ik weet niet of deze uit het goede jaar komen, maar misschien is het iets.

klikje voor marktplaats

Afbeelding

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 28 apr, 2006 18:34

paul99gl83 schreef:Ik weet niet of deze uit het goede jaar komen, maar misschien is het iets.

klikje voor marktplaats

Afbeelding
Ik heb exact hetzelfde interieur liggen als op deze foto, inclusief achterbank.
Ik kan niet alles bij houden, dus staan ze bij deze te koop.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 28 apr, 2006 18:37

nou, volgens mij moeten er wel mensen zijn die hier blij van worden!

ik kan alleen niet vinden welke kleur bruin Robb bedoeld, want sprake van metallic?

een kleurcode zou schelen allicht in de speculatie. die moet op een stickertje te vinden zijn in de motorruimte (op wielkast) of in de kofferruimte.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 28 apr, 2006 18:50

jelger schreef:nou, volgens mij moeten er wel mensen zijn die hier blij van worden!

ik kan alleen niet vinden welke kleur bruin Robb bedoeld, want sprake van metallic?

een kleurcode zou schelen allicht in de speculatie. die moet op een stickertje te vinden zijn in de motorruimte (op wielkast) of in de kofferruimte.
Als de kleurcode tenminste uitsluitsel geeft, want die slaat enkel terug op het exterieur :roll: .

Ik vermoed dat niet alle wagens met dezelfde kleurcode dezelfde kleur interieur hebben :?:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 28 apr, 2006 18:52

jelger schreef:.....ik kan alleen niet vinden welke kleur bruin Robb bedoeld, want sprake van metallic? ....
Sephia brown metallic: http://www.geocities.com/saab99portal/B ... ab9924.jpg

Ik zag op een andere pagina van de folder dat de stoelen in dat 1976 een ander stikselpatroon hebben dan op de foto van de marktplaats. Voor de originaliteitsfreaks zeg maar..

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 28 apr, 2006 18:54

S@@bman schreef:
jelger schreef:nou, volgens mij moeten er wel mensen zijn die hier blij van worden!

Als de kleurcode tenminste uitsluitsel geeft, want die slaat enkel terug op het exterieur :roll: .

Ik vermoed dat niet alle wagens met dezelfde kleurcode dezelfde kleur interieur hebben :?:
In mijn 99-sticker staat de body colour (exterieur), en trim colour (interieur)

Plaats reactie