bandenmaat voor silverspoke velgen
-
gkleinwillink
- Geregistreerd lid
bandenmaat voor silverspoke velgen
ik heb op de onderdelendag 4 silverspoke velgen gekocht om mijn saab 99 GLsuper CombiCoupe iets meer bling te maken (tuurlijk bewaar ik de originele velgen. O ja, ook nog twee verstralers voor op de bumper gekocht!!). Weet iemand wat voor bandenmaat er op moet? En weet iemand of ik dezelfde wielbouten kan gebruiken?
Alvast bedankt,
groet
gerben
Alvast bedankt,
groet
gerben
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
gkleinwillink
- Geregistreerd lid
bedankt luitjes, 185/65/R15 lijkt mij de beste optie. Ik heb net even geprobeerd of de wielmoeren passen. Het past maar een paar andere moeren zou misschien beter zijn. Weet iemand waar je die kan halen?
email mag naar g.kleinwillink@wanadoo.nl
email mag naar g.kleinwillink@wanadoo.nl
-
op
- Donateur (4x)

Klopt, de tellerafwijking valt echter mee.paul99gl83 schreef:Past misschien wel, maar hoort niet. De band heeft een grotere omtrek en daardoor zal je een tellerafwijking krijgen. Ook de versnellingsbak zal iets meer krachten te verduren krijgen.op schreef:195/65/15 gaat ook
de grotere band staat mooi en reed ook lekker, alleen het sturen bij stilstand of lage snelheid is erg zwaar, zeker met al versleten banden
-
Keukenschrijver HC
- Geregistreerd lid
wielbouten
Heren,
afgelopen weekend ook silverspokes (185/65/15) onder mijn 99 uit 1983 gemonteerd, met de originele wielmoeren. Nu komt het...de bouten vind ik aan de korte kant, ik houd slechts 5 mm draad over voor de moeren. Nu rijd ik niet sneller dan mijn beschermengel met dit oude beestje, maar ik vind het niet helemaal veilig. Herkent iemand dit probleem, en weet iemand een oplossing?
Kan ik langere bouten monteren?
voorbaat dank,
Hans
afgelopen weekend ook silverspokes (185/65/15) onder mijn 99 uit 1983 gemonteerd, met de originele wielmoeren. Nu komt het...de bouten vind ik aan de korte kant, ik houd slechts 5 mm draad over voor de moeren. Nu rijd ik niet sneller dan mijn beschermengel met dit oude beestje, maar ik vind het niet helemaal veilig. Herkent iemand dit probleem, en weet iemand een oplossing?
Kan ik langere bouten monteren?
voorbaat dank,
Hans
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
Alexander
- Geregistreerd lid
Hans,
Weet je zeker dat de velgen goed passen?
Ik had het probleem dat mijn velgen iets te enthousiast waren gepoedercoat in de naaf. Hierdoor pasten de velgen niet goed meer en hiel ik ook maar een klein stukje draad over.
Na het verwijderen van de overtollige laag poedercoating passen de velgen nu wel en hadden de bouten voldoende lengte om de moeren normaal vast te zetten.
Met slechts 5 mm vraag ik mij af of het allemaal wel zo safe is. Ook al rij je zelf rustig dan nog moet je misschien ooit in geval van nood uitwijken. Als er dan een wiel loslaat ben je verder van huis.
Alexander
Weet je zeker dat de velgen goed passen?
Ik had het probleem dat mijn velgen iets te enthousiast waren gepoedercoat in de naaf. Hierdoor pasten de velgen niet goed meer en hiel ik ook maar een klein stukje draad over.
Na het verwijderen van de overtollige laag poedercoating passen de velgen nu wel en hadden de bouten voldoende lengte om de moeren normaal vast te zetten.
Met slechts 5 mm vraag ik mij af of het allemaal wel zo safe is. Ook al rij je zelf rustig dan nog moet je misschien ooit in geval van nood uitwijken. Als er dan een wiel loslaat ben je verder van huis.
Alexander
-
esalet
- Donateur (8x)

Re: wielbouten
Zojuist bij mijn 90 uit 1986, waar sinds kort ook Silverspokes op zitten, de boel nagemeten. Ze zitten vast met de standaard wielmoeren, zoals Rikard Saabdelar mij ook adviseerde. Een wielmoer heeft van binnen 2,3 cm lengte schroefdraad. Hiervan wordt 1,8 cm benut, en van buiten zie je dus 0,5 cm onbenutte schroefdraad.Keukenschrijver HC schreef:afgelopen weekend ook silverspokes (185/65/15) onder mijn 99 uit 1983 gemonteerd, met de originele wielmoeren. Nu komt het...de bouten vind ik aan de korte kant, ik houd slechts 5 mm draad over voor de moeren.
Ik vind die 1,8 benutte cm genoeg, maar als jij inderdaad maar 0,5 benutte cm hebt is dat inderdaad erg weinig. Vraag me af hoe dat dat kan.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
Hannes
- Forum Admin
-
sb129h
- Donateur (2x)