in het verleden altijd met een Saab 9-3 gereden van 1999; helaas was die economisch onherstelbaar verklaard, dus daarna een Audi A4 2.8. Het was niks, optrekken ja, maar dat Saab-rijden was er niet.
Nu heb ik een Saab 99! Helemaal blij, eentje uit 1984. Ondertussen al commandant en wax, bezig met 4 nieuwere deuren te strippen om de huidige te vervangen, bijrijdersstoel hersteld, en vandaag ook nog 2 nieuwe bougies. Bij de meegekochte reserve onderdelen zaten er 4 te kleine bougies bij, en 2 Bosch juiste bougies.

Helaas draait ie nu op 3 cilinders. Die eerste 2 bougies waren verkoold, dus morgen om 2 andere, maar liever voorkomen dan genezen; waarom draait ie de bougies zwart?
Ik merk een klein lek in de koppakking, die zal vervangen moeten worden vrees ik, en ik heb ook wat zitten draaien aan de stationair schroef op gehoor van de carburateur, omdat ie toen stationair niet lekker draaide. (zat vroeger LPG in)
Ik heb een "Saab 90/99/900 Vraagbaak" manual, en met bijkomend gegoogle denk ik aan de volgende dingen:
- luchtfilter (heb 2 nieuwe originele Saab-filters liggen)
- vuile carburateur (heb er ook een reserve)
- verkeerde afstelling carburateur
De bougiekabels zien er zeer nieuw uit, alsook de spinnenkop, en de motor start meteen, zelfs soms met een halve startmotor-draai.
Zie ik iets over het hoofd?
Bedankt!