Ik ben Robert, woon ik Wijk bij Duurstede en ik ben sinds kort ook Saab-eigenaar.
De liefde voor klassiek en/of Zweeds (echter dan wel het "andere merk") gaat al even terug; ik heb 3 verschillende Amazones (waarvan ook 10 jaar als dagelijks vervoer) gehad en momenteel een 940 als dagelijks vervoer. Ook nog 28 jaar de klassieke Fiat 500 gehad en momenteel nog bezig met de laatste hand aan de restauratie van een Daf Daffodil type 30 (uit 1963) aan het leggen.
Onlangs heb ik mijn laatste Amazone de deur gewezen; dat was ondertussen een te groot project geworden.
Daarna bleef het kriebelen; ik miste toch wat (en de stalling stond er ook "maar" zo leeg bij....
Na even dubben, speuren en afwegen ben ik op zoek gegaan naar een leuke klassieker waar ik met het gezin mee op stap kan en waarbij het reizen ook geen afzien wordt en heb ik maar meteen van mijn eerste Saab een hele beste gemaakt (en volgens mij is deze op het forum al bekend (geweest)).
Volgens mij moet zijn/haar broertje/zusje (12 in het midden i.p.v. 15) hier ook op het forum "rondhangen".
Tot nu toe alleen veel plezier met rijden. De kleine dingetjes die ik anders wil, komen in de winter nog wel.
Alvast heb ik ook 2 vraagjes aan jullie als kenners:
- Ik ben er nog niet achter gekomen waarom dit de 99 Turbo 2 is (wat was dan de Turbo 1??)
- Mijn kilometerteller telt niet (snelheid doet het wel); op het forum heb ik hier al genoeg over gelezen. Ik ben op zoek naar een vervangende teller die ik kan laten reviseren en dan overzetten (kapot tandwieltje van de kilometertelling is geen bezwaar). Wie kan me hier aan helpen??