Tanisha's 99

1967-1984
Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid

Tanisha's 99

Bericht door tanisha » ma 16 dec, 2019 23:09

Zoals sommige hier misschien al wisten heb ik de 99 van Floris gekocht.
Mijn bedoeling is deze Saab puur als hobby voertuig te gebruiken de 2 koektrommeltjes in mijn onderschrift hebben de zichzelf zeer goedkoop en bedrijfszeker gebleken maar ik miste toch de saab en deze 99 is wel weer heel erg vertrouwd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bedoeling is eerst de koppakking vervangen en langzaam aan het laswerk aan de carrosserie te doen.

Natuurlijk zijn er al 16v turbo en trionic 5 plannen maar eerst eens rustig aan beginnen.

Gebruikersavatar
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Tanisha's 99

Bericht door Gele aero » di 17 dec, 2019 10:26

Leuke auto!!! Succes met hem weer helemaal in orde maken!

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid

Re: Tanisha's 99

Bericht door tanisha » di 17 dec, 2019 10:41

Als er updates zijn plaats ik ze hier leek me leuk om weer eens een uitgebreid eigen topic bij te houden.

Gebruikersavatar
Duva
Donateur
Donateur

Re: Tanisha's 99

Bericht door Duva » wo 18 dec, 2019 18:03

Mooi hoor!
:O:

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Tanisha's 99

Bericht door turbopilot » wo 18 dec, 2019 18:51

Mooi hoor, Jouw eerste 99? Btw Strak geparkeerd ook :wink:

Denk niet dat ik het jouw hoef uit te leggen, maar toch. :D

Onlangs nog koppakking vervangen. (Lek op olie kanaal)

Moest ff snel

Inlaat en carburateur laten zitten
Uitlaatspruitstuk ook (alleen de uitlaat los)
De boel ff op tijd zetten (vliegwiel / ontsteking)
Ketting wiel met 2 tyraps vastgezet
Kop eraf getild
Beide vlakken goed schoongemaakt
Nieuwe pakking erop

Liefst de kop even met 2 man (eh 2 vrouw) erop tillen , gaat het gemakkelijkst.

Alleen te lui door eerst de motorkap er niet af te halen. En dat is dan net niet handig bij aandraaien met momentsleutel
(Je moet nl in 1 keer door)

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Tanisha's 99

Bericht door op » wo 18 dec, 2019 21:52

Oeh wat een leuke!

Een fabrieks opendak met windgeleider , heerlijk!

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Tanisha's 99

Bericht door op » wo 18 dec, 2019 21:53

Oeh wat een leuke!

Een fabrieks opendak met windgeleider , heerlijk!

Mooie kleur en mooie wielen, niks meer aan doen.

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid

Re: Tanisha's 99

Bericht door tanisha » wo 18 dec, 2019 22:13

Nee is niet mijn eerste 99 ik heb al een blauwe gehad die was iets ouder dan deze en had 2 carburateurs deze een enkele.
Ik moet er nog even in het handboek duiken hoe de koppakking en ketting precies zit bij deze.
Een b204 kan ik geblinddoekt doen.

En wat betreft velgen en kleur die blijven is een mooie combinatie zo.
Misschien dat ik het zwart van de velgen nog voor de gouden kleur wissel.

Het dak is nog wel een zorgenkindje de dakplaat sluit niet netjes en heeft beschadigingen.
Als ik dat niet netjes kan krijgen zal ik echt iets moeten gaan verzinnen misschien een iets groter niet origineel open dak of een Twingo schuifdak of zo iets dergelijks.

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Tanisha's 99

Bericht door Saapie » do 19 dec, 2019 9:47

Geweldig leuke 99! En hij heeft een goede bazin..

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Tanisha's 99

Bericht door turbopilot » do 19 dec, 2019 17:25

tanisha schreef:
wo 18 dec, 2019 22:13

Het dak is nog wel een zorgenkindje de dakplaat sluit niet netjes en heeft beschadigingen.
Als ik dat niet netjes kan krijgen zal ik echt iets moeten gaan verzinnen misschien een iets groter niet origineel open dak of een Twingo schuifdak of zo iets dergelijks.
als het een orgineel saabdak beteft, kan er geen dakplaat (cassette) in van een andere 99/900/90 :?:

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid

Re: Tanisha's 99

Bericht door tanisha » do 19 dec, 2019 20:15

Ligt er geheel aan wat ik vinden kan ik kan mij voorstellen dat hier geen stapels meer van te vinden zijn.

Gebruikersavatar
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Tanisha's 99

Bericht door Ewout » do 19 dec, 2019 23:02

tanisha schreef:
di 17 dec, 2019 10:41
leek me leuk om weer eens een uitgebreid eigen topic bij te houden.
Zeker leuk, succes alvast!

Gebruikersavatar
Peters 9-3
Geregistreerd lid

Re: Tanisha's 99

Bericht door Peters 9-3 » vr 27 dec, 2019 20:38

Dat Saabvirus blijft borrelen Tanischa.
Mooi dat je een mooie 99 heht gevonden.
Veel succes met opknappen en ik volg jou graag hier
Ik ben ook al weer ff Saabloos!
na mijn laatste 9-3 cabrio waar constant alles aan stuk ging was ik er wel ff klaar mee

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid

Re: Tanisha's 99

Bericht door tanisha » vr 27 dec, 2019 22:20

Ja wilde toch een Saab houden maar meer voor de hobby en leuke ritten dan is een 9-5 toch wat minder geschikt.
Hier kan ik lekker op los en helemaal naar mijn zin maken.

Gebruikersavatar
Gerardus
Geregistreerd lid

Re: Tanisha's 99

Bericht door Gerardus » zo 29 dec, 2019 12:50

Prachtige keuze daar ga je vast wat moois van maken.
Een 99 is een heerlijke auto om in te rijden.

Plaats reactie